אליעזר ראוכברגר, סגר לילי בירושלים (צילומים: פרטי, אמיל סלמן)
אליעזר ראוכברגר, סגר לילי בירושלים (צילומים: פרטי, אמיל סלמן)

סגן ראש העיר ראוכברגר ל"כל העיר": "הטיפול של הממשלה במשבר הקורונה הוא שלומיאלי"

התסיסה בצמרת העירייה נגד הסגר הלילי - סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי המהלך בוצע ללא כל תיאום: "שמעתי על הסגר כמו כולם, זה מקומם - באו, הנחיתו, הלכו"

פורסם בתאריך: 10.9.20 12:22

הזעם בצמרת עיריית ירושלים נגד מהלך הסגר הלילי, שהוטל על שכונות חרדיות וממזרח העיר, נמשך. אחרי ראש העיר משה ליאון וסגן ראש העיר יוסי דייטש – גם סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה), מחזיק תיק תכנון ובנייה מתרעם נגד הצעדים, שכלל הנראה לא יובילו לירידה משמעותית בתחלואה.

"שגיאה פטאלית", כך מתאר בשיחה עם "כל העיר" ראוכברגר את החלטת הממשלה, "הסגר על השכונות הוא לא יעיל, וסגר לילי עוד יותר לא יועיל. איזו תועלת יש לסגר לילי? אדם בשעה 23:00 בלילה הוא מדביק ובשעה 8:00 בבוקר הוא לא מדביק? אני לא מבין את ההיגיון הזה בכלל".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם ב"כל העיר", שרי הממשלה החליטו כי למשך שבוע, עד ליום רביעי בבוקר בשבוע הבא, יוטל סגר לילי  בשכונות רמות, רמת שלמה, סנהדריה, כפר עקב, בית חנינא, א-טור, עיסאוויה, ענתא ומחנה פליטים שועאפט. המשמעות של סגר לילי היא הפסקת הפעילות המסחרית, למעט עסקים חיוניים, במוקדים בין השעה 19:00 ל-5:00 בבוקר – במקומות אלו לא יתקיימו לימודים, למעט בחינוך המיוחד. כמו כן, יהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטרים מהבתים, חוץ מהצטדייות במזון ובצרכים רפואיים.

ראוכברגר מספר ל"כל העיר" כי הממשלה כלל לא עדכנה את צמרת העירייה בצעדי הסגר הלילי. "שמעתי על הסגר הלילי כמו כולם", הוא מציין, "זה מקומם, לפחות שידברו איתנו לפני כן, יתנו לנו ללמוד את זה, ולהכין את הציבור, באו הנחיתו, הלכו. הטיפול של הממשלה במשבר הקורונה הוא שלומיאלי, אני מאמין שהם עושים את הכל מתוך רצון טוב אבל במבחן התוצאה זה ציון נכשל – כשלון חרוץ".

ייתכן כי הסגר הלילי ינסה למנוע קיום חתונות המוניות בשכונות?
"אני לא מכיר אירועים המוניים וחתונות שהיו בתוך השכונות. יכול להיות שיש אירועים המוניים באולמות, אבל אני לא מכיר אולמות חתונות ברמת שלמה ובסהנדריה וגם לא ברמות. אני לא חושב שיש אירועים המוניים כל כך, אבל גם אם יש הם לא נערכים בשכונות האלה".

כמי שמגיע מהמגזר החרדי – אתה חושב שהציבור יהיה ממושמע ליישר קו עם החלטת הממשלה או שנרשמת התקוממות?
"אין פה מה לא ליישר קו. אם נעזוב לרגע את הנושא של מוסדות החינוך, אז כל אדם מהיישוב, בסביבות 21:00-20:00 בערב מגיע הביתה, ואף אחד כמעט לא יוצא מהבית לפני 5:00 בבוקר, מה יש פה להישמע או לא להישמע? לכן הסגר הלילי זה בדיחה, מופרך לחלוטין, לא מצליח להבין את ההיגיון ואת התועלת שבו. הסגר לא מטפל בשורש הבעיה ולא עושה שום דבר להפחתת התחלואה".

מה צריך לעשות כדי להוריד את התחלואה בשכונות האדומות בירושלים?
"אני חושב שאם רוצים לעשות סגר היה צריך להיערך לחגים, לא היה צריך לחכות להגיע למספר של כ-4,000 נדבקים ביום. היה צריך לעצור את מרוץ החיים הזה ואת ההידבקויות כשהיינו ב-2,000 ביום, ואז לצאת בצעדים. בסוף, לא רק שלא הצליחו לצמצם את התחלואה, אלא היא רק עלתה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מצחיק סגן ראש העיר

    העניין שהטיפול של הממשלה הזו שלומיאלי בכל תחום,ולא התחיל עם משבר הקורנה,
    אלה הקורנה פשוט הציפה את זה שכל הממשלה הזו היא ממשלה כושלת על כל שריה וראש הממשלה הכושל
    כבר יותר מעשור שהממשלה הזו שהליכוד מוביל כל פעם עם שינויים קלים בהרכבה,ממיטה אסון על המדינה בכל תחום,
    במדינה מתוקנת ומוסרית כל הממשלה הזו היתה עפה וכל נציגה לא היו מורשים להיות נציגי ציבור.לא רק בגלל מחדל הקורנה,אלה בגלל ההזנחה של כל תחום בחיים הפנימיים שנוגעים לאזרחים,ושכבר יותר מעשור מוזנח בצורה פושעת ורק אינטרסים של קבוצות לחץ ופוליטיקה מכתיבים את החיים במדינה
    אז מספיק לבכות בדמעות תנין.רק כשנוח לבכות,

  2. ציון

    למה היה צריך לחכות עד עכשיו?? מהסגר הראשון הממשלה רואה שהתחלואה עולה ואנשים נפטרים..למה אפשרתם לפתוח בתי מלונות??בתי קפה??לעשות הפגנות?? ועוד..על חשבון מי?נכנעתם ללחץ של כל אנשי העסקים..כאילו במילים אחרות אמרתם לא נורא שיידבקו כמה אלפים.שימותו כמה מאות אנשים..רק שיעזבו אותנו..נכשלתם ונכשלתם בגדול..הייתם צריכים לעשות סגר מיד לאחר שראיתם שהתחלואה עולה..ולא לחכות לחגים..כמה הורים שהם עריריים ישארו לבד בחג..זה יותר גרוע שאם יקרה להם חס ושלום משהו מי ידאג להם..לפחות תאפשרו לקחת את אלה ההורים המסכנים שהם לבד להתארח אצל ילדיהם ולהחזיר אותם במוצאי החג..בושה לכם שאתם במו ידיכם רוצחים את ההורים שלנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר