ח"כ מיקי לוי, ניצב דורון ידיד, ניצב בדימוס יורם הלוי (צילומים: עופר וקנין, אוליבייה פיטוסי)
ח"כ מיקי לוי, ניצב דורון ידיד, ניצב בדימוס יורם הלוי (צילומים: עופר וקנין, אוליבייה פיטוסי)

לקראת בחירת המפכ"ל – מפקד מחוז ירושלים לשעבר ח"כ מיקי לוי: "ידיד והלוי ראויים, שניהם היו בניי"

ח"כ מיקי לוי, לשעבר מפקד מחוז ירושלים, תומך במועמדות של שני פקודיו לשעבר, ניצב דורון ידיד וניצב בדימוס יורם הלוי; ומספר בגילוי לב ל"כל העיר" כי גם אחרי למעלה מ-15 שנה מאז שלא נבחר לתפקיד: "אני נושא על כתפי את הצלקות"

פורסם בתאריך: 9.12.20 19:12

כבר למעלה מ-22 שנים שמפכ"ל המשטרה הנבחר אינו מגיע ממחוז ירושלים. האחרון היה יהודה וילק ז"ל, שנכנס לתפקידו בינואר 1998, וסיים אותו בדצמבר 2000. מאז ניסתה שורה של מפקדי מחוז ירושלים להתמנות למפכ"ל, אך אף אחד לא הצליח לשבור את "קללת מפקד מחוז ירושלים". אול הפעם?

בקרוב צפוי השר לביטחון פנים אמיר אוחנה להודיע על המועמד המוביל לתפקיד מפכ"ל המשטרה, וזאת כידוע בזכות התערבות בג"ץ והיועץ המשפטי לממשלה, לאחר ששנתיים משמש בתפקיד ממלא מקום ניצב מוטי כהן. לקו הגמר של המועמדים הגיעו מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים הקודם ניצב בדימוס יורם הלוי ומפקד מג"ב קובי שבתאי.

ידיד והלוי היו פקודיו של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), שהיה מפקד מחוז ירושלים בתחילת שנות ה-2000 וסומן בעצמו כמועמד מבטיח למפכ"לות. לוי תומך במועמדות של השניים, ומוסר ל"כל העיר"  כי "שניהם היו בניי. אני ממש מתפלל שהקללה תוסר", כך הוא מציין בהתייחס למינוי מפקד מחוז ירושלים לתפקיד המפכ"ל.

ח"כ לוי מונה למפקד מחוז ירושלים בדצמבר 2000, בתקופה שבה השתוללה בעיר אינתפיאדת דם, הטרור היה חסר תקדים – אוטובוסים התפוצצו ופיגועי ההתאבדות הקשים היכו בעיר, ולוי נחשב אז לדמות אהודה ואהובה בקרב הציבור הירושלמי, ולא רק. ב-2003 שמו של לוי עלה כמועמד בטוח להחליף את המפכ"ל דאז שלמה אהרונישקי, אך במהלך מפתיע בסוף בחר השר לביטחון פנים צחי הנגבי את משה קראדי לעמוד בראש המשטרה.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"אני נושא על כתפי את הצלקות", מספר בגילוי לב ח"כ לוי ל"כל העיר", "פעמיים הייתי מועמד. כעסתי. היום כבר לא. מנקודת הפוליטיקאי אני מבין מדוע הפוליטיקאים לא בחרו בי – מדוע הם צריכים טרבל מייקר כמוני? למרות ששר אחד הבטיח לי מפורשות ולא עמד במילתו", מוסיף ומספר ח"כ לוי.

לגבי ידיד והלוי מוסיף ומתאר ח"כ לוי כי "שני המועמדים היו פקודים שלי. שניהם ראויים. קצינים מצוינים. מקצוענים. אולי מה שאני לא הצלחתי לעשות אחד מהם יצליח. מחבק את שניהם ומאחל להם הצלחה".

ניצב יורם הלוי, כזכור, הודיע באוגוסט 2018 כי הוא מתפטר מתפקידו כמפקד המחוז בירושלים, לאחר 38 שנות שירות, וזאת לאחר שטורפדה בפעם השנייה מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. בפברואר 2019 תקף הלוי את התנהלות המשטרה בעת טקס החלפת הפיקוד במחוז, שנערך ברחבת הכותל המערבי: "אין פרגון, אין הערכה", כך תיאר הלוי והוסיף: "עולם של רדיפה לא מבוקרת; מתעסקים יותר באגו".


מפקד משטרת ירושלים היוצא ניצב יורם הלוי ומפקד משטרת ירושלים הנכנס ניצב דורון ידיד (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד משטרת ירושלים היוצא ניצב יורם הלוי ומפקד משטרת ירושלים הנכנס ניצב דורון ידיד, פברואר 2019 (צילום: דוברות המשטרה)


ניצב ידיד, שהחליף את הלוי, דגל עם כניסתו לתפקיד באכיפה קשוחה בכל הקשור במזרח העיר. כמו כן, בעידן השר אוחנה, עולות טענות כנגד משטרת המחוז לשיטור יתר, בכל הקשור לפעילות בזירת ההפגנות בבלפור. עם תחילת המחאות החליט ניצב ידיד לעשות שימוש במכת"זיות, ומדי מוצ"ש עוצרת המשטרה בבלפור עשרות חשודים בהפרות סדר. יש לציין כי ביקורת חריפה על משטרת ירושלים בתקופת ידיד נרשמת בכל הנוגע לפארסה בחקירת רצח הזוג תמר ויהודה כדורי ז"ל. כמעט שנתיים חלפו מאז שנמצאו בני הזוג כדורי ללא רוח חיים בדירתם בארמון הנציב – אולם עד כה הרוצח או הרוצחים לא נתפסו.

כך או כך, נראה כי משטרת ישראל נמצאת בשעותיה הקשות. בעת משבר הקורונה אמון הציבור בגוף האחראי על האכיפה נמצא בשפל חסר תקדים – וזאת בין השאר על רקע טענות על אכיפה בררנית כלפי הציבור החרדי, לעומת אכיפה כלפי הציבור הכללי. כל מפכ"ל שייבחר יצטרך לבצע בארגון סדר מחדש, לפעול לשיפור התדמית, אך בעיקר לטהר את המשטרה משיקולים פוליטיים, אם ישנם כאלה, בתהליכי קבלת ההחלטות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אבי

    תתגבר על הצלקות ב"ה. גם אני לא נבחרתי לכמה תפקידים שרציתי… אז שים פד גזה על הצלקות ותמשיך קדימה. יתכן והיו לך את הכישורים המקצועיים לתפקיד המפכ"ל אבל התנהלותך בכנסת מצביעה על כך שאתה חם מזג ומאבד שליטה, וספק אם זה מתאים לתפקיד מפכ"לות

  2. עושה שכל

    עשה חסד עם המועמדים ועל תמליץ עליהם! כי הינך גורם להם רק נזק! רק מקווה במשטרה היית יותר מוצלח מפוליטיקרי!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר