אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

"למרות הכל, יש פוטנציאל לכ-20 אלף אוהדים במוצ"ש"

למרות פרשת אלי כהן השבוע, בבית"ר מצפים ל-20 אלף איש ויותר מול הפועל חיפה (מוצ"ש, 20:30), ויודעים מה יעשה ניצחון נוסף: "זו תהיה הצהרת כוונות מבחינתנו"

פורסם בתאריך: 15.9.17 08:35

שבוע מוזר, שלא לומר הזוי, עבר על בית"ר. סוג של רכבת הרים – תחושת אופוריה וביטחון עצמי גבוה ביום שלישי ואז כאוס ותחושת איבוד שליטה והכל בגלל אמירה אחת של היועץ המקצועי/מאמן אלי כהן בראיון ל"ידיעות אחרונות" ו-"YNET" בבוקר יום רביעי, שבו התבטא המאמן ואמר שלא יביא שחקן ערבי לבית"ר.

בבית וגן לא אהבו בכלל את האמירה הזו. הבעלים אלי טביב נלחם בשנה וחצי האחרונות מלחמת חורמה בגזענות ביציעי בית"ר, כשמאז הגעתו של אלי אוחנה נעשים מאמצים רבים כדי להעלים את התופעות השליליות הללו במשחקי הקבוצה. ואז, במשפט אחד, הרגישו טביב את אוחנה שכהן הורס להם את כל מה שהם ניסו לבנות.

השורה התחתונה, כפי שאתם יודעים, היא שהשריף כבר גר בבית וגן, וזה בכלל לא משנה אם הוא פוטר, התפטר או התפוטר, שכן הדבר החשוב הוא שמאמן שני הולך הביתה ואנחנו עוד לפני החגים. אין רגע דל בבית וגן.

אבל עם כל הכבוד לאלי כהן ולצעדים הדי מכוננים של שני מקבלי ההחלטות (טביב את אוחנה), בבית"ר מנסים להשאיר אותם מאחור ולהתרכז במשחק הקרוב – נגד הפועל חיפה (מוצ"ש, 20:30 בטדי), במשחק הביתי האמיתי הראשון של העונה. בבית"ר מקווים מאוד שהמהומה של היומיים האחרונים לא תשפיע על השחקנים, ואולי אף תעורר בהם יותר מוטיבציה, שכן בבית"ר רוצים להמשיך לרכב על גל ההצלחה ולגרום לאווירה מחשמלת מצד אלפי האוהדים שצפויים להגיע למשחק.


אלי כהן (צילום: ארנון בוסאני)

אלי כהן (צילום: ארנון בוסאני)


"אני רואה את הטירוף", מספר ל'ספורט כל העיר' גורם בקבוצה. "ראיתי בפייסבוק את החגיגות של האוהדים אחרי המשחק מול פ"ת – זה מדהים, זה עושה צמרמורת ואני מאמין שזה מדביק. זה מה שאני אוהב בקהל: את העוצמה שלו ואת האהבה שלו. יש פוטנציאל ל-20 אלף אוהדים, אבל צריך לזכור שהמשחק ממש קרוב ליציאת השבת. אנחנו מאוד מקווים שהקהל יבוא בהמוניו".

גם בקרב השחקנים יש התרגשות ותכונה רבה לקראת החזרה לאצטדיון טדי, לאחר חודשים ארוכים שבהם הקבוצה לא שיחקה בביתה. "כיף גדול להגיע לטדי אחרי כל כך הרבה זמן, ובמיוחד כשאנחנו במקום הראשון", אומר שחקן בקבוצה. "אנחנו מחכים כבר לפגוש את הקהל שלנו. עבר הרבה זמן מאז ששיחקנו בטדי".

שחקן נוסף בבית"ר מתייחס למצב בצמרת הטבלה, שם ניצבות יחדיו בית"ר והפועל חיפה, השתיים היחידות שצברו עד כה את המקום הראשון. "אם ננצח זו בכלל הצהרת כוונות מבחינתנו", אומר שחקן נוסף בקבוצה. "אסור לשכוח שיש לנו אחר כך עוד משחק בית קשה, נגד קרית שמונה".


גיל לבנדה (צילום: שרון בוקוב)

להמשיך את המומנטם – גיל לבנדה (צילום: שרון בוקוב)


מבחינה מקצועית, מי שבספק גדול לקראת המשחק הוא איתי שכטר שעדיין סובל מפציעה. בבית"ר לא רוצים לסכן אותו, וההחלטה לגבי כשירותו תתקבל באימון הבוקר שיתקיים בבית וגן.

ההתלבטות היחידה שיש לצוות המקצועי נוגעת לזהות הבלם שישחק במקום מיקי סירושטיין המורחק: דוד קלטינס, שעשה לצד קונט עבודה יפה (מה שביא להצבתו של שון גולדברג בעמדת הקשר האחורי), או טל כחילה – שלא היה בסגל במשחק הקודם.

בבית"ר יודעים שלא מצפה להם משחק קל נגד חניכיו של ניר קלינגר. "הפועל חיפה בפורמה טובה, צריך להיות משחק מעניין", אומר גורם נוסף בבית וגן, ומתייחס לקהל: "חשוב לנו לחבר את הקהל, כי הוא כוח עוצמתי עבורנו. אלו חבר'ה שנמצאים בטירוף. אחד כמו מרסל הייסטר, שרואה ומרגיש את הקהל מהעמדה שלו, היה בשיגעון על הקו, וכולם ככה".

"הפועל חיפה קבוצה מאוד טובה. ראינו אותם גם נגד מכבי פתח תקווה וגם במשחק האחרון שלהם מול בני יהודה. הם קבוצה מאוד טקטית", טוען גורם בצוות המקצועי. "קלינגר בנה את הקבוצה בדמותו ובצלמו, קבוצה מאוד מאורגנת, עם איכויות גדולות מקדימה. הפועל חיפה מאוזנת וקשה, ומסוכנת מאוד במתפרצות".

גורם נוסף במועדון מציין מאילו שחקנים בית"ר צריכה להיזהר במשחק הקרוב: "חנן ממן הוא שחקן מגוון וחכם, שיודע למסור ולהבקיע שערים. אנחנו צריכים להיזהר ממנו וממקסים פלקושצ'נקו. קשה להבקיע נגדם, וזאת בניגוד גמור לשנה שעברה, אז הם חטפו מכל מצב. אני מאמין שאנחנו נכתיב את הטון ואת הקצב. אנחנו צריכים לא להיות חשופים, לשחק חכם ובשקט".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר