אמארה סטודמאייר (צילום: ניר קידר)
אמארה סטודמאייר (צילום: ניר קידר)

"ניתן לאמארה עוד שבועיים, עדיין מאמינים שהוא יצטרף"

שומרים על אופטימיות: ראשי הפועל שומרים על קשר רציף עם אמארה סטודמאייר ונערכים מבחינה לוגיסטית לחזרתו. יחד עם זאת, בקבוצה מציינים כי "אנחנו ממשיכים בהשלמת הסגל, איתו או בלעדיו"

פורסם בתאריך: 9.8.18 12:58

סוגיית אמארה סטודמאייר וחזרתו האפשרית לארנה עדיין לא הסתיימה, ונמצאת על סדר היום של ראשי הפועל ירושלים.

כזכור, כפי שפורסם ב"ספורט כל העיר", ראשי הפועל ירושלים כבר הודיעו כי השחקן יחזור לקדנציה נוספת, והודעה רשמית בעניין יצאה, אך כוכב האן.בי.איי לשעבר סתר זאת בצורה חד משמעית והכריז כי לא היה ולא נברא. בראיונות לכלי התקשורת בארצות הברית הוא התבטא כמי שמאמין שיקבל חוזה מאחת מקבוצות הליגה הטובה בעולם. "הכל איתו היה סגור, והוא נתן את האוקיי להגעתו, אבל היתה אי הבנה בעניין והוא לא רצה כנראה שזה יתפרסם", סיפר גורם בהפועל ל"ספורט כל העיר".



אך מאז שומרים בהפועל על שקט בעניין, ומנסים להצניע את האפשרות שינחת. הם מגדירים את אפשרות הגעתו של סטודמאייר כ'בונוס', ואם עד לפני שבועיים בקבוצה שידרו ביטחון רב בנוגע לחזרתו, הרי שעכשיו הדברים ברורים קצת פחות.

"הוא מנסה להשיג חוזה בכל הכוח", מסביר סקאוט של אחת מקבוצות האן.בי.איי באירופה, בשיחה עם "ספורט כל העיר". אותו סקאוט, שמעורה במתרחש בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלת, מוסיף לנתח: "הוא לא ילך ל'עוד קבוצה', אלא לקבוצה שתיאבק על הפלייאוף, לכל הפחות. הוא מנסה להפעיל את כל הקשרים שלו ולהראות שהוא יכול להיות 'ווטרן', שיעזור לקבוצות מהספסל במספר דקות מוגבל. השאלה היא אם להפועל יהיה כוח לחכות, כי לא בטוח כלל שבעוד כמה ימים הוא יודיע על חזרה. אולי הוא ימשוך את זה עוד".

הדברים הללו, בתוספת השיחות שמתנהלות בין סטודמאייר לראשי הפועל ירושלים, הובילה לכך שהאופטימיות הגדולה שהיתה עד לפני כשבועיים שלושה התחלפה באופטימיות זהירה, וגם טווח הזמן שהעמיד סטודמאייר להפועל, עד אמצע אוגוסט, התארך ועשוי להגיע לסוף אוגוסט. "ניתן לו עוד שבועיים ונראה מה יקרה. אנחנו עדיין מאמינים שהוא יצטרף", מבהיר גורם במועדון. "הוא נמצא בקשר רציף איתנו, ואנחנו נערכים לקלוט אותו, ובמקביל ממשיכים בהיערכות ובהשלמת הסגל, איתו או בלעדיו".

אמארה סטודמאייר

אמארה סטודמאייר (צילום: שרון בוקוב)

כאמור, במקביל להמתנה ולהיערכות בנושא סטודמאייר, בהפועל ממשיכים בהיערכות לקראת העונה הקרובה. בעניין טיישון תומאס הדברים מסובכים אף יותר. הפורוורד נתפס, כידוע, על שימוש בחומרים אסורים, והוא מושעה עד לבירור בעניינו. בשלב זה הפועל ביטלה את כרטיס הטיסה שלו, והוא לא צפוי להצטרף לתחילת האימונים בשלב זה. שאר הזרים אמורים לנחות בשבוע הבא.

"לפי העונש שיקבל נדע אם להשאיר אותו או לא", מסביר גורם בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אם זה יהיה עונש הרחקה ארוך, לא תהיה ברירה ונפעל לשחררו. אם זה יהיה קצר, מה שלא נראה סביר, יש סיכוי שהוא יישאר".

בינתיים, הפועל כבר החלה באימוני רשות, והשחקנים הישראלים עורכים אימונים קלים ואישיים עם הצוות המקצועי במלחה, עוד לפני אימון הפתיחה הרשמי שייערך ב-20.8. רק שלושה זרים חתומים בקבוצה בשלב זה, והשאיפה היא לסגל עם שישה זרים.

אימון הפתיחה השנה מגיע מוקדם מהצפוי, כיוון שבהפועל רוצים שהמאמן עודד קטש יספיק להיות עם השחקנים בטרם יצא לקמפיין נוסף עם נבחרת ישראל, מה שיטיל את מלאכת הכנה העונה, ברובה, על עוזרי המאמן יונתן אלון וראיין פאנון. "זה לא הכי אידאלי, והיינו רוצים שקטש יהיה איתנו, אבל ידענו שזה המצב כשהוא חתם", אומר גורם בהפועל. "עוזרי המאמן ייקחו על עצמם את התפקיד, אבל קטש ישלוט מרחוק וידע מה קורה".

 

המצב לא גורם ללחץ בהפועל, אם כי ראשי הקבוצה מבינים שהם צריכים "להעביר הילוך" בבניית הסגל – אך לא מוכנים להתפשר. "אין לנו סכומי כסף כמו בשנים האחרונות, אנחנו בודקים כל מיני אופציות", אומר גורם אחר בהפועל, "אבל זה לא אומר שנחתים זרים רק כדי להגיד שהחתמנו. אני מאמין שעד סוף החודש נחתים לפחות עוד שניים. אנחנו מחכים לראות מי לא יקבל חוזה באן.בי.איי, ואז נקבל שחקנים איכותיים יותר. המקרה של תומאס מקשה עוד יותר, וגם בגזרה הזאת אנחנו מחפשים".

בהפועל מחפשים גארד נוסף שישלים את הקו האחורי, ושם הם מרכזים מאמץ רב, כשאופציית ג'אברי בראון נפלה לאחר שהגארד נפצע בארצות הברית. "אנחנו זקוקים לשחקן משמעותי בקו האחורי", מציינים במועדון, "כזה שייסחב את הקבוצה על הגב ושם נשקיע קצת יותר מעמדות אחרות".

הפועל ירושלים מוותרת עליו? יותם הלפרין (צילום: ניר קידר)

רוצה להמשיך לשחק – הלפרין (צילום: ניר קידר)

סוגיית יותם הלפרין עדיין לא הסתיימה סופית, אבל הקפטן לשעבר של הפועל ירושלים מראה סימנים ברורים כי הוא מעוניין להמשיך ולשחק, ולא לפרוש לטובת תפקיד מקצועי. הלפרין מחזיק בכמה הצעות בליגת העל, העיקרית ממכבי אשדוד. מאמנה, בראד גרינברג, מעוניין שהוא יגיע לעיר הנמל.

גם הסוגיה הכספית נמצאת על הפרק מבחינת הלפרין, והוא מתרחק מתפקיד המנהל הספורטיבי, שאותו מייעדים לו בהפועל. "יותם לא רוצה לפרוש באמת, הוא חושב שהוא צריך לשחק", אומר מקורב לשחקן. "הוא בטוח שיש לו עוד עונה אחת לפחות לשחק ולתרום, למרות ההצעה המפתה מהפועל".

אם כן, הלפרין עוד לא החליט סופית בעניין, אבל אם עד לפני שבועיים היה נדמה כי הוא שוקל ברצינות את התפקיד שהוצע לו, הרי שהרצון שלו לשחק מתחיל לגבור. "הוא לא רוצה לפרוש בכוח, ויעשה זאת רק מחוסר ברירה", הוסיף אותו מקורב. "הוא יוכל לפרוש גם בעוד שנה או שנתיים ולהשתלב בהפועל, כי הוא מאוד אהוב ומוערך שם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר