ליבי קאהן, אחות בלאומית (צילום: אלבום פרטי)
ליבי קאהן, אחות בלאומית (צילום: אלבום פרטי)

העדות המדאיגה: "אנו מגלים כל הזמן מקרים חדשים של חצבת; אני נמצאת בשתי קבוצות של חמ"ל חצבת ותמיד יש עוד מקרים"

האחות ליבי קאהן, מפקחת תחנות טיפת חלב במחוז ירושלים מלאומית שירותי בריאות, מתארת את המצב על רקע הנתונים המדאיגים כי ירושלים היא שיאנית ההידבקויות בחצבת בארץ

פורסם בתאריך: 21.11.18 16:17

החשש מפני מחלת החצבת נמשך. בתחנות טיפת חלב ברחבי ירושלים – הנחשבת לשיאנית במספר מקרי ההידבקויות בארץ, נמשכים מבצעי החיסונים. למעלה מ-830 חולים בחצבת נרשמו בירושלים, כך פורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר, כאשר על רקע הדברים במשרד הבריאות דיווחו על עלייה משמעותית במספר המתחסנים נגד חצבת, גם בשכונות החרדיות בעיר, שבהן נרשם בעבר אחוז מתחסנים נמוך.



"אנחנו ממשיכים לעשות מבצעי חיסונים בכל תחנות טיפת החלב בעיר", מספרת השבוע בשיחה עם "כל העיר" האחות ליבי קאהן, מפקחת תחנות טיפת חלב במחוז ירושלים ובמחוז דרום בלאומית שירותי בריאות. "כמו כן, הזמנו את כל אלה שלא מחוסנים. כמובן שיש סרבנים, אבל הגענו להרבה אנשים. חשוב להבין שמספיק אדם אחד שחולה בחצבת כדי להדביק אנשים", מדגישה קאהן. "אנו מגלים כל הזמן מקרים חדשים של חצבת, אני נמצאת בשתי קבוצות של חמ"ל חצבת ותמיד יש עוד מקרים. מה שיפתור את הבעיה זה שכמה שיותר יתחסנו. במקרה של חצבת – צריך ש-95 אחוז מהאוכלוסיה יהיו מחוסנים. זאת על מנת, למנוע מאנשים שלא יכולים לקבל את החיסון להידבק ולהיות מוגנים. לדוגמא חולי סרטן, שהמערכת החיסונית שלהם נמוכה עקב הטיפולים, ותינוקות בני פחות משנה. ב'לאומית' אנחנו עשינו מבצעים, עברנו על רשימות, וכל אחות עברה על כיסוי חיסונים".


זריקה, חיסון נגד החצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)


בשבועות האחרונים עולים ברשתות החברתיות ובקבוצות הורים בפייסבוק פוסטים של הורים החוששים לשלוח את ילדיהם לגנים. "אחיות רבות פונות אלי עם שאלות מההורים המבוהלים", מספרת האחות קאהן. "למשל עלתה בפני שאלה השבוע מהורה ששאל, אם הבן שלו הולך לגן, ובגן הזה ישנו ילד שלאחותו יש חצבת, האם הם צריכים להתחסן שוב, ולקבל מנה שנייה? ההורים מאוד לחוצים, ומבקשים כבר מהצוות הרפואי לחסן את התינוק שלהם ביום שהוא נולד, וזאת לא ניתן לעשות".

קאהן מסבירה כי "השבוע הגיע אלינו אבא עם הילד שלו ובמשפחה המורחבת שלו יש ילדים לא מחוסנים, הוא היה נורא בלחץ. צריך להבין שהורים לא מוציאים את הילדים למרפאות, כי הם עלולים להידבק שם. לפי האזהרות שניתנו – ילד החולה בחצבת או יש חשש לחצבת – לא ייכנס לתוך המרפאה אלא צריך שיודיעו למרפאה מראש והצוות הרפואי ייצא אליהם. היה לנו מקרה של חשד והוצאנו את הילד מיד מחוץ למרפאה, הרופא יצא אליו. יש לציין כי הנגיף נשאר למשך שעתיים באוויר, גם אם נשא החצבת עזב את האזור הסגור, החצבת עדיין נשארת שעתיים באוויר ועלולה להדביק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר