מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בתחנת חיסונים בעיר (צילום: משרד הבריאות)
(צילום: משרד הבריאות)

משרד הבריאות ל"כל העיר": עלייה במספר המתחסנים נגד חצבת בירושלים

בעקבות התפרצות החצבת והקריאה החד משמעית להתחסן, במשרד הבריאות מדווחים השבוע כי “ישנה עלייה במספר המתחסנים בשכונות החרדיות”

פורסם בתאריך: 15.11.18 19:28

הקריאה החד משמעית לכלל הציבורים בירושלים להתחסן כנגד חצבת נותנת את אותותיה. ל”כל העיר” נודע כי בשבועות האחרונים נרשמת עלייה משמעותית במספר המתחסנים נגד חצבת, גם בשכונות החרדיות בעיר, שבהן נרשם בעבר אחוז מתחסנים נמוך.



ממשרד הבריאות נמסר השבוע ל”כל העיר” כי “ישנה עלייה מתמדת במספר המתחסנים בשכונות החרדיות בעיר ירושלים, וזאת בעקבות פעילותם הרצופה, של אחיות הבריאות לחיסון התינוקות, הפעוטות, והילדים בתחנות טיפות החלב בעיר ירושלים ובשכונות החרדיות, מאז תחילתה של ההתפרצות”.

כזכור, כפי שפורסם ב”כל העיר”, ירושלים היא שיאנית מקרי החצבת עם כ-838 מקרים. לפי הנתונים שהתקבלו מלשכת הבריאות המחוזית בירושלים, מתחילת השנה ועד היום דווח על כ-1,070 מקרי חצבת. בעקבות כך החליט משרד הבריאות לנקוט במספר רב של צעדים על מנת למגר את התפשטות המחלה.

יש לציין כי בשל ריבוי מקרי החצבת בעיר יצאה קריאה נחרצת מצד רבנים שונים במגזר החרדי שקראו לכלל התושבים לחסן את ילדיהם כנגד חצבת, דבר שכאמור נושא פרי.

פריחת חצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE|)

פריחת חצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE|)

בתוך כך, במשרד הבריאות פרסמו באחרונה את נתוני ההתחסנות נגד נגיף החצבת, כשלדברי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: ״אנחנו מאמינים שפרסום הנתונים חשוב לידיעת הציבור ויתרום לשיח סביב נושא החיסונים. המספרים גבוהים ונכון שידעו זאת”.

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב: ״כבר היום ישראל היא מדינה בעלת אחוזי התחסנות גבוהים במיוחד, גם ביחס לשאר העולם. חשוב עבורנו לשקף זאת לציבור, וגם להעלות את אחוז ההתחסנות במקומות שצריך להשתפר בהם”.



לא רק חצבת: החל מתן חיסונים נגד השפעת

מתכוננים לעונה הקרה: לקראת חורף 2018-2019 הצטיידו במרפאות מחוז ירושלים של ‘שירותי בריאות כללית’ בחיסונים כנגד ארבעה זני שפעת. החיסונים ניתנים בזריקה ובאמצעות תרסיס לאף (פלומיסט), בהתאם להמלצות משרד הבריאות. משירותי בריאות כללית ירושלים נמסר כי מדובר בחיסון שפעת ארבע־זַנִּי, המציע כיסוי רחב ונחשב לחיסון בטוח.

“גם השנה מרוכזים המאמצים בחיסון אוכלוסיות היעד הנמצאות בסיכון גבוה לחלות ולפתח סיבוכים של המחלה”, נמסר מכללית ירושלים, “ובהן חולים כרוניים, בני 65 ומעלה – בדגש על מטופלים הנמצאים בסיכון גבוה לחלות בדלקת ריאות, שוהים במוסדות ומרותקים לביתם, נשים הרות, נשים המתכננות היריון ונשים לאחר לידה”.

נוסף על כך ממליץ משרד הבריאות לחסן ילדים מגיל שישה חודשים ועד גיל 12 שנים, בשל היותם חשופים לתחלואת שפעת ולסיבוכיה – דבר אשר מגדיל את הסיכוי כי יפיצו את המחלה אל בני ביתם הסובבים אותם.

ד”ר יאן מיסקין, מומחה למחלות זיהומיות ב’כללית’ מחוז ירושלים, מסביר: “מזג האוויר הנעים והשמש החמימה והמלטפת מבלבלים אותנו. אנחנו קוראים למטופלים להתחסן, כדי להגן על עצמם ועל הקרובים להם. זהו הזמן להתחסן לפני התפרצות השפעת, כדי לשפר את סיכויי ההגנה מפני הידבקות במחלה”.

מ’כללית’ נמסר כי חיסון שפעת ארבע-זני ניתן בחינם. מומלץ לתאם מראש עם צוות המרפאה את מועד החיסון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר