יוסי מזרחי, ערן לוי, וויליאם אגאדה (צילומים: אורן בן חקון, גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון ירושלים, דאפי ספונר)
יוסי מזרחי, ערן לוי, וויליאם אגאדה (צילומים: אורן בן חקון, גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון ירושלים, דאפי ספונר)

“עם הביטחון תגיע היכולת. אנחנו שווים ליגת העל ללא ספק”

הניצחון על נצרת עודד את אנשי הפועל קטמון, למרות התצוגה הלא מרשימה. בקבוצה מרוצים מתפקודו של מזרחי אך גם מודאגים מערן לוי: “הוא מתוסכל. זאת לא העונה שלו והוא יודע את זה”

פורסם בתאריך: 7.3.19 23:43

כמה שהפועל קטמון חיכתה לניצחון הזה, הראשון בעידן החדש תחת יוסי מזרחי על הקווים – והוא הגיע, בצורה דחוקה מאוד, עם גול אחד קטן של ויליאם אגאדה.

אבל שלא תטעו, בקטמון, חשוב לציין, לוקחים כרגע כל ניצחון בשתי ידיים, גם אם היכולת פושרת ולא משכנעת במיוחד – בטח כאשר המאבק על הכרטיס לליגת העל בעיצומו והצמרת צפופה מאוד. לא מעט קבוצות חושקות בכרטיס המיוחל, ורואות בעונה הזאת הזדמנות ממשית לעלות ליגה.

“העיקר שניצחנו. היכולת כרגע היא דבר חשוב פחות, כי אסור לנו להישאר מאחור אלא לאגור נקודות במאבק העלייה”, מציין גורם בקטמון. “זה לא שאנחנו לא רוצים לשחק טוב או שזה לא חשוב, אבל ברור לנו שיש חוסר ביטחון והמון לחץ וזה משפיע על כל פעולה של השחקנים במגרש – קטנה כגדולה. רק ניצחונות יחזירו את הביטחון".

אותו גורם מוסיף ומתייחס למאמן ואומר: "יוסי רואה הכל ויודע שמדובר בחומר שחקנים טוב. הניסיון והשקט שלו מקרינים מאוד על השחקנים וזה מה שאנחנו צריכים, כי ברור שיש מאיתנו ציפיות גבוהות לעלות ליגה”.



“אני שמח לראות קבוצה מחויבת ולוחמת”, מוסיף הספונסר יוסי ליפקין בשיחה עם “ספורט כל העיר”. ליפקין, כידוע, הוא האיש שעמד מאחורי הבאתו של יוסי מזרחי, לצד בני סיון. “הניצחון היה חשוב מהכל, בשביל להחזיר את הביטחון. עם הביטחון תגיע היכולת. אנחנו שווים ליגת העל ללא ספק”.

יוסי מזרחי (צילום: אורן בן-חקון)

יוסי מזרחי (צילום: אורן בן-חקון)

למרות הניצחון, במועדון ישנה אכזבה כללית מהמצב שאליו נקלעה הפועל קטמון. גורמים מספרים כי “עם תקציב כמו שלנו ועם התנאים שיש כאן, היינו צריכים להיות במקום הראשון ובפער בטוח מאלה שיכולים לאיים על העלייה. אבל זה המצב ועם זה נתמודד”.

הניצחון בעילוט סיים רצף של ארבעה משחקים שבהם הפועל קטמון לא ניצחה, ובעקבותיו עלתה הקבוצה למקום השלישי. האדומים ניצלו את הפסדה של הפועל עפולה למוליכה, נצרת עילית שלה 49 נקודות – שש נקודות יותר מקטמון. במקום השני הפועל כפר סבא עם 44 נק’. מאחורי הפועל קטמון נמצאת הפועל אשקלון עם 41 נק’ , ואפילו נס ציונה ועפולה עם 40 נק’, במקומות החמישי והשישי, עדיין חזק במאבק.

ערן לוי (צילום: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

ערן לוי (צילום: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

עם או בלי קשר לניצחון, בקבוצה מרוצים מאוד ממזרחי, ובעיקר מההתנהלות של המאמן הוותיק שכבר ראה הכל בכדורגל הישראלי. “הוא האיש הנכון במקום הנכון, ובאמת שאין קשר לתוצאה”, אומר גורם בקטמון. “זאת לא קלישאה. הוא אדם אמיתי, אין לו בעיה להגיד כל דבר עם המון אמת. הוא מלא נוֹן שלאנט. אם מישהו יעלה אותנו השנה ליגה, זה הוא”.

בקבוצה אוהבים מאוד את העובדה שמזרחי דוחף קדימה להשתפר כל הזמן ודורש המון משחקניו. “אנחנו חייבים להשתפר, יש המון עבודה עם הקבוצה. אין פה קסמים”, הוא אומר לסביבתו הקרובה.

בקבוצה עדיין מודאגים מכך שלא ראו את ערן לוי כובש במדי הקבוצה. החלוץ לקח קשה מאוד את החמצת הפנדל בשבוע שעבר מול הפועל רמת גן ובמועדון מספרים כי “ערן מחויב מאוד, ומת לעלות ליגה עם הקבוצה. הוא אחד שלוקח דברים קשה וראו את זה אצלו אחרי המשחק וגם לפרקים במהלך השבוע”.

אגב, במהלך המשחק בנצרת התעמת לוי עם אחד מאוהדי קטמון. האוהד קילל אותו, ולוי החזיר, אך השניים שוחחו ויישרו את ההדורים בתום המשחק.

לוי, שהגיע בחלון ההעברות של חודש ינואר, סופר כבר שבעה משחקי ליגה במדי הפועל קטמון ללא שער, אך לזכותו שלושה בישולים שהביאו לניצחונות. לוי לא טעם את טעמו של שער כבר שמונה חודשים, אז כבש בגביע הטוטו – אי שם בחודש יולי – במדי מכבי נתניה נגד מכבי חיפה. “ערן מתוסכל. זאת לא העונה שלו והוא יודע את זה”, מציין שחקן בקטמון. “לא סתם הוא הגיע לקטמון כדי לחזור לעצמו ולמספרים שהוא מכיר, אבל גם כאן לא הולך לו עד עכשיו. הוא לא אחד שיוותר ואין לי ספק שעוד נראה אותו כובש”.

וויליאם אגאדה (צילום: דאפי ספונר)

וויליאם אגאדה (צילום: דאפי ספונר)

גיבור הניצחון בנצרת היה, כאמור, אגאדה, ששבר בצורת של ארבעה וחצי חודשים. השער החשוב מול אחי נצרת היה השישי שלו העונה במסגרת הליגה, והתשיעי כולל משחקי הגביע. אגאדה, כידוע, נכנס כמחליף במחצית במקום מיקו ממן החלש, ונהנה מבישול של ערן לוי.

“אולי השער ישחרר אותו והוא יחזור לעצמו”, מקווים בקטמון. “הוא סובל כמו כולם מחוסר ביטחון, וגם משינוי תפקוד בגלל הגעתו של ערן לוי. לא פלא שאת השער הוא כבש כשהיה חלוץ מטרה ברחבה, מכדור שלוי הכניס לו מהאגף. אגדה הוא חלוץ ולא שחקן קו או מאחורי החלוץ”.

כך או כך, ביום שני תשחק קהפועל טמון מול הפועל ניר רמת השרון (19:00 באצטדיון גרונדמן), מתחתית הליגה, הנאבקת על הישארות. “אין משחקים קלים בליגה הזאת. אין פערים גדולים בין הקבוצות, אבל עדיין חייבים לבוא ולנצח”, אמר שחקן בקטמון.

מי שעשוי לחזור לשער, לאחר שנעדר בשני המשחקים האחרונים הוא ברק לוי – אבל ליוסי מזרחי יש “כאב ראש” לא קטן, משום שרז רחמים, השוער המחליף, גילה יכולת טובה בצמד המשחקים ולא ספג שער. המאמן הוותיק יצטרך להחליט עם מי הוא הולך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר