יוסי מזרחי (צילום: אורן בן-חקון)
יוסי מזרחי (צילום: אורן בן-חקון)

מזרחי: "צריך להחזיר את האמונה ואת האנרגיות לשחקנים"

מאמן קטמון מאוכזב מהיכולת ומהתיקו המאופס נגד הפועל רמת גן: "אנחנו משחקים עם הרבה לחץ". השחקנים מצידם, מרוצים מהנוכחות שלו על הקווים ואומרים "הוא פיגורה"

פורסם בתאריך: 28.2.19 11:01

הפועל קטמון קיוותה לפתוח ברגל ימין את הקדנציה של יוסי מזרחי כמאמן, אבל בפועל, היכולת על כר הדשא המשיכה להיות לא מרשימה גם במשחקו הראשון על הקווים, וגם התוצאה – תיקו מאופס מול הפועל רמת גן – לא סימנה דרך חדשה.



בקטמון יצאו בתחושת אכזבה גדולה מהמשחק, ולא רק בגלל היכולת. החמצת הפנדל של ערן לוי בדקה ה-90 המחישה עד כמה הקבוצה חסרת ביטחון.

"אנחנו נראים רע מאוד", מודה גורם בקטמון ומוסיף: "ביכולת הזאת ברור שלא נצליח לעלות ליגה, אבל בשביל זה הבאנו את יוסי ואנחנו מאמינים בו מאוד. הוא לא יעשה קסם במשחק אחד, זה לוקח זמן, אבל השעון הולך ואוזל ויש עוד חמישה משחקים עד לסיום העונה, לפני שמתחיל הפלייאוף".



גם מזרחי עצמו מודה שזה לא מה שהוא קיווה לראות. "היה משחק לא טוב שלנו", אמר המאמן ל"ספורט כל העיר" דרך צוות המדיה של הפועל קטמון. "אנחנו משחקים עם הרבה לחץ, משחקים רחוק מאוד אחד מהשני. זה אופייני לקבוצה שהגיעה אחרי שני הפסדים. יכולנו לנצח את המשחק בדקה האחרונה, חבל מאוד שלא עשינו את זה כי איכות המשחק היתה רחוקה ממה שאני רוצה".

על המגרש, כאמור, קטמון נראתה די אבודה, לא שלטה במתרחש וניצלה משער מוקדם הודות להחמצת פנדל של האורדונים. השוער המחליף, רז רחמים, שעצר את הפנדל, זכה למחמאות מאנשי קטמון ומהצוות המקצועי על משחק נהדר, שבקלות היה יכול להסתיים בהפסד. רחמים החליף את השוער הראשון, ברק לוי, שסוחב פציעה בקרסול.

"רז היה בסיטואציה לא פשוטה", מציינים בצוות המקצועי של הפועל קטמון, "הוא קיבל את הידיעה על כך שהוא פותח די ברגע האחרון, בלי שהיה לו זמן להתכונן, ולמרות זאת עשה עבודה יוצאת מהכלל".

עוד קודם למשחק, ביום חמישי שעבר, קיבלה הפועל קטמון בשורה לא טובה: הפועל כפר סבא זכתה בניצחון טכני מול הפועל איכסל, וזאת בשל שיתוף שחקן שלא כחוק במשחק בין השתיים שהסתיים בתיקו 2. כפר סבא, שנאבקת עם קטמון על הכרטיס לליגת העל, זכתה בעוד שתי נקודות חשובות ופתחה פער של שלוש נקודות מהמקום השלישי.

למרות זאת, המצב בטבלה עדיין לא נורא כל כך מבחינת קטמון, והצמרת צפופה מאוד: הפועל נצרת עילית מוליכה בבטחה במקום הראשון, עם 46 נקודות. אחריה הפועל כפר סבא עם 43 נק', ובמקום השלישי, הרביעי והחמישי ניצבות הפועל עפולה, הפועל קטמון והפועל אשקלון (בהתאמה), עם 40 נקודות כ"א.

ביום שני תצא קטמון למשחק חוץ מול מכבי אחי נצרת (19:00 בעילוט), שבמקום ה-11. השוער ברק לוי, שנפצע כאמור לפני המשחק מול רמת גן, עשוי להחמיץ משחק נוסף והוא נמצא בספק. מנגד, יוסי מזרחי יקבל בחזרה את ירדן אבוחצירה, שחוזר לאחר שריצה עונש הרחקה בגין צהובים.

"הגיע הזמן לחזור למסלול הניצחונות", מציין שחקן בקטמון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אנחנו פשוט חייבים לנצח, גם אם זה בעילוט נגד אחי נצרת".

אותו שחקן מוסיף: "אני מאמין שנעלה ליגה, למרות שהיכולת שלנו לא מרשימה בתקופה האחרונה. יש לנו כאן הכל ולא מחסירים מאיתנו דבר. התנאים מדהימים, פשוט הלחץ גדול מאוד. זה לא כמו בקבוצת ליגה לאומית רגילה: מרוב שרוצים לעלות זה מייצר לחץ גדול ופוגע ביכולת, אבל אני מאמין שנתגבר על זה ובסוף נעמוד במטרה ונעלה".

המאמן מזרחי מוסיף: "אני מאמין שאחרי עוד שבוע של אימונים, השחקנים יבינו מה אני רוצה ואני אלמד אותם עוד יותר. אנחנו חייבים למצוא את האיזון בין הגנה להתקפה, אחרת נהיה בצרות ואני חייב למצוא את זה".

עוד הוסיף המאמן דרך צוות המדיה של הפועל קטמון: "אם לא היו בעיות מקצועיות ומנטאליות, לא הייתי פה. זה חלק מהסיפור כשמגיעים לקבוצת כדורגל שנמצאת במשבר. צריך להחזיר את האמונה ואת האנרגיות לשחקנים. יש עוד דברים מקצועיים שצריך לעבוד עליהם, וזה ייקח זמן. אם נחזיר את הביטחון, את האמונה, את החשק ואת ההתלהבות, אני מאמין שנראה טוב יותר".


יוסי מזרחי (צילום: גיא יצחקי, באדיבו הפועל קטמון ירושלים)


עוד קודם לאכזבה מול הפועל רמת גן, בקטמון הביעו שביעות רצון גדולה מהחתמתו של מזרחי. בקבוצה בטוחים שיחד עם המאמן הוותיק על הקווים ניתן יהיה להשלים את המטרה ולהשיג את אחד הכרטיסים לליגת העל.

"יוסי משדר המון ביטחון והוא בעיקר דוגרי", מציין גורם בקטמון. "הוא שונה מזדה וזה ברור. הסגנון שלהם אחר לגמרי. יוסי אומר בדיוק את מה שצריך, בלי פילטרים, והוא לא חושש מדבר. הוא פיגורה, ומאמן של ליגת העל".

בקטמון מספרים כי מזרחי לא מרוצה מהנעת הכדור של הקבוצה, ובעיקר מאיבודי הכדור הרבים, ומרבה להעיר ולשים דגש בעניין, וגם במרחק בין השחקנים. במועדון מרוצים מכך שהצליחו להנחית את מזרחי, שאומנם שיחק ברוב הקריירה שלו בבית"ר, אבל מזוהה גם עם הצד האדום בעיר. כידוע, עניין הזהות חשוב לקבוצה לא פחות מהשם. "הוא התאים מכל הבחינות, לא רק מקצועית, והיה העדפה הראשונה שלנו. הוא ירושלמי, חווה את הפועל וזה שידוך טוב וטבעי".

השחקנים מספרים כי מזרחי חד באימונים ולא מפספס דבר. כעת הוא בעיקר לומד את הקבוצה ואת הבעיות שיש לה, בעזרת הצוות המקצועי שנשאר על כנו ולא הוחלף. "יוסי לא פראייר. ליאור היה מחובר מאוד ברמה הרגשית לשחקנים, ויוסי קשוח יותר", אומר אחד השחקנים. "הוא דומיננטי מאוד, עם נוכחות אדירה, גם בלי לדבר הרבה. הוא מלא כריזמה ויש לו המון ידע וניסיון. זה מורגש בכל דבר שהוא מלמד אותנו".

"אין אצלו כוכבים או שמות", מעיד שחקן אחר. "הוא יודע לתת כבוד וחיבוק לשחקן כשצריך, או מילה טובה, וגם לתת בראש כשצריך. זה עולם אחר מליאור, סגנונות שונים לגמרי. אין לי ספק שהוא יוציא הרבה מהשחקנים".

בקטמון מתייחסים גם למערכת היחסים בין מזרחי לבין המנהל המקצועי שי אהרון ומציינים כי "שי יודע שיוסי דומיננטי ושלא תהיה לו אותה ההשפעה כמו שהיתה לו על ליאור. הוא לא יזוז אחורה, כי הוא המנהל המקצועי, אבל מטבע הדברים חיבור כמו שהיה לו עם ליאור לא יהיה לו עם אף אחד, כולל עם יוסי. שי מעריך ומכבד מאוד את יוסי, ויוסי צריך את שי, שמכיר את הקבוצה טוב יותר מכל אחד אחר".

בדבר אחד אנשים במועדון כמעט בטוחים: "אם לא נעלה ליגה זו תהיה מכה קשה, בעיקר לשי, אבל אף אחד לא רוצה לחשוב על תסריט אחר מלבד עלייה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר