המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)

הפורום החילוני ל"כל העיר" על השערורייה בהדסה: "הדתיים חושבים שמגיע להם הכל"

הפורום החילוני אומר הבוקר ל"כל העיר": "הדתיים פשוט איבדו כל פרופורציה", וזאת בהמשך לדיווח באתר "הארץ" כי רב בית החולים הדסה פנה למיון וביקש לתת קדימות לחולים דתיים בשל כניסת השבת; הדסה: "לא מוכר כל נוהל המקדים טיפול בחולים דתיים על פני חולים חילונים"

פורסם בתאריך: 21.5.19 10:05

"הדתיים פשוט איבדו כל פרופורציה וחושבים שמגיע להם הכל", כך אומר ל"כל העיר" הבוקר, שלישי, יו"ר 'הפורום החילוני' ד"ר רם פרומן, בהמשך לדיווח באתר "הארץ" על כך שרב בית החולים הדסה משה קליין ביקש לתת קדימות למטופלים דתיים בחדר המיון בשל כניסת השבת.

לפי הדיווח המקרה התרחש לפני שלושה שבועות – גורמים בבית החולים סיפרו כי רב בית החולים התקשר ביום שישי לחדר המיון וביקש מהצוות לאמץ נוהל לפיו תוענק עדיפות למטופלים שומרי שבת. הצוותים הרפואיים סירבו לפעול לפי דבריו של רב בית החולים ומבחינתם לא ייתכן כי תינתן עדיפות לשומרי שבת על פני שיקולים של המתנה בתור או דחיפות רפואית.

עוד לפי הפרסום רב בית החולים טען כי בקשתו מגובה בהנחיה שהפיץ מנכ"ל המרכז הרפואי פרופ' זאב רוטשטיין, אולם בהדסה טוענים הבוקר כי אין כל הנחיה שכזאת. לפי הדיווח בבית החולים הדסה סיפרו כי בימי שישי אכן יש לחץ מצד חלק ממטופלים דתיים וחרדיים לקבלם לפני כניסת השבת, אך הדבר אינו מהווה שיקול בקבלת חולים שממתינים בתור.

יו"ר 'הפורום החילוני', ד"ר פרומן, ממשיך ואומר כי "כל יום שאנו חושבים כי ראינו את השיא, אנו מגלים שיאים חדשים. כבר השלמנו עם זה שהם משכנעים אותנו ללמוד תורה, וזה יותר חשוב מלהתגייס לצבא. ועכשיו מתברר שהלכות השבת יותר חשובות מבריאות התושבים והשיקול ההלכתי צריך לגבור על השיקול הרפואי. זה נהיה אבסורד מיום ליום, והגיע הזמן שהחילונים יתחילו להתעורר ולעמוד על הערכים והצרכים שלהם, כי אם ניתן לדתיים לקבוע את הקדימויות במדינה, אנחנו נגיע למקומות אפלים וחשוכים".





מהדסה נמסר הבוקר ל"כל העיר" כי "להנהלת הדסה לא מוכר כל נוהל המקדים טיפול בחולים דתיים על פני חולים חילונים בשום מקרה. נהלי הדסה מבוססים אך ורק על פי קדימות רפואית, הנקבעת על ידי הצוותים באופן עצמאי ללא מעורבות אף גורם מההנהלה. חשוב לציין כי הנהלת הדסה מכירה בחובתה לסייע כל פונה בשעריה גם לשמור על אמונתו, והיא רגישה לצרכים מיוחדים של המטופלים גם באספקט הדתי והתרבותי. השבת, המהווה ערך חשוב ליהודים דתיים, זוכה לקבל תשומת לב מיוחדת של ההנהלה והיא מצווה לעזור לשמירת השבת על ידי כל מי שהנושא חשוב לו, ובכלל זה למשוחררים לביתם בערב שבת ולאותם שומרי שבת ומשפחותיהם הנאלצים מבחינה רפואית להישאר את כל השבת בבית החולים".

פרופ' רוטשטיין מוסיף ומציין: "לכבוד הוא לי גם באופן האישי לסייע בשמירת שבת על ידי כל המעוניינים בכך, כאשר ברור לכל שהדבר אינו על חשבון מטופלים אחרים אלא כתוספת הניתנת בלב שלם".



בתוך כך, מוקדם יותר היום, פורסם ב"כל העיר" כי האדמו"ר מגור דורש לאסור מכירת כרטיסים בשבת בגן החיות התנ"כי בירושלים. כיום מכירת הכרטיסים לגן החיות התנ"כי בשבת מתבצעת דרך האתר – למעשה האדמו"ר מגור, הרב יעקב אריה אלתר, שנציגיו בכנסת הם אנשי אגודת ישראל, בראשם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מתכוונים לדרוש זאת במו"מ הקואליציוני לכניסתם לממשלה. הדרישה מגיעה על רקע המו"מ להרכבת הקואליציה בין המפלגות החרדיות לנציגי מפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו – כשבמוקד חוק הגיוס.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משה

    לרב משה קליין
    מקובל ההתחשבות ברגשות של כל יחיד ויחיד.
    ברור לי שחרדי ישמח לתת קדימות למי שחוגג את יום העצמאות בעת כניסת יום העצמאות.
    וברור לי שגם המתנגדים לחרדים , יעדיפו ערבי שיבקש להקדימו בגלל שהוא צם ברמאדן , וכדומה.
    עלינו להתחשב במיעוטים גם אם הם חלק מעמנו כחרדים.

  2. מכיר

    הדתיים נרקיססתים כת פסיכופתים גם לא משרתים את המדינה ומצוות ה' לא תורמים ולא יעילים.גועל נפש של כת וחובה לעשות הפיכה רצינית פה

  3. מיכל

    שטויות במיץ..
    סתם חבורה של אנשים שרוצים לעשות פרובוקציות וללכלך על החרדים ..

  4. ליאת

    חשבתי שפיקוח נפש דוחה שבת…אז אם הם לא מרגישים טוב ביום שישי, שיחכו בתור כמו כולם.
    או שאולי הם מצפים שיקבלו אותם ראשונים ובעדיפות גם אם יש מקרים דחופים מזה שלהם. העיקר "קדושת השבת".
    פארסה.

  5. מזועזעת

    אם אנשים לא יתעוררו מהר מאד החרדים יתפסו מקומות בכנסת בממשלה ואז יתחיל משטר דיקטטורי במדינה.

    למה שחרדי יקבל קדימות על כל יתר החולים? זה אפילו לא אנושי להציע את זה !!!
    ויותר דפוק מזה שהוא הרב של בית החולים.. צריך לבעוט לו בתחת ולהעיף אותו לחור שממנו הגיע. חתיכת אפס!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר