הכניסה לעיר, גשר המיתרים (צילום: ארנון בוסאני)
(צילום: ארנון בוסאני)

התוכנית המהפכנית: ירושלים נקייה מכלי רכב מזהמים

בהמשך לפרסום ב"כל העיר": בספטמבר הקרוב רכבים מזהמים לא יורשו להיכנס למרכז העיר; במקביל, העירייה פועלת להרחבת התוכנית לכל ירושלים

פורסם בתאריך: 12.6.19 20:02

אזור נקי מכלי רכב מזהמים – לא רק במרכז העיר אלא ברחבי ירושלים. בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על תוכנית המשרד להגנת הסביבה, לפיה רכבי דיזל מזהמים לא יורשו להיכנס למרכז העיר כבר בספטמבר 2019, ועל הכוונה להרחיב את השטח לרחבי ירושלים – השבוע החלה העירייה לקדם את תוכנית ההתרחבות של השטח הנקי.

כפי שפורסם לפני חודשיים וחצי ב"כל העיר", במטרה לצמצם את זיהום האוויר בירושלים הוחלט לתחום "אזור נקי" מרכבי דיזל מזהמים במרכז העיר, התקנה של כ־100 מסנני חלקיקים על אוטובוסים דיזל וכלי רכב מזהמים והפעלה של עשרה אוטובוסים חשמליים בעיר. עלות התוכנית: כעשרה מיליון שקלים.

כבר בספטמבר 2019 צפויות לצאת לדרך העבודות להתקנת מצלמות במרכז העיר שיתעדו כלי רכב מזהמים שלא יותרו להיכנס. בתחילה יישלחו אזהרות לנהגים, אולם בהמשך הם צפויים להיקנס.


מפת מרכז העיר - אזור נקי מרכבים מזהמים,

מפת מרכז העיר – אזור נקי מרכבים מזהמים



כעת, מקודמת בעירייה תוכנית לפיה לא יורשו להיכנס כלל לירושלים רכבים מזהמים. טיוטת התוכנית תובא לדין בישיבת המועצה בחודש אוגוסט הקרוב. "מועצת העירייה בישיבתה ביום 29.8.19, תדון בהצעת העדכון לתוכנית הרב שנתית לצמצום זיהום אוויר מתחבורה ובתמצית ההערות וההמלצות שיוגשו על ידי הוועדה לאיכות הסביבה, ותחליט אם לאשר את ההצעה לעדכון התוכנית או לאשרה בשינויים".


רחוב אגריפס (צילום: תומר אפלבאום)

רחוב אגריפס (צילום: תומר אפלבאום)


במקביל, קיימת תוכנית עירונית רחבה לסיוע לבעלי רכבים מזהמים להתקין מסננים או לגרוט את רכביהם, על מנת לסייע לבעלי רכבים אלו להיערך לעדכון התכנית.

ראש העיר משה ליאון מציין כי "התחבורה היא אחת המקורות העיקריים לזיהום האוויר במרכזי הערים ובריכוזי האוכלוסין. מדובר בזיהום המסכן את האוכלוסייה וגורם לעליה בשיעור התחלואה. התוכנית המעודכנת תביא לשיפור בבריאות ואיכות חיי התושבים".


כביש בגין (צילום: אורן בן חקון)

כביש בגין (צילום: אורן בן חקון)




"בריאות הציבור קודמת לכל", מוסיף ומוסר מחזיק תיק איכות הסביבה אריה קינג (מאוחדים), "התוכנית להפחתת פליטות מתחבורה הינה מרכיב משמעותי במאמצינו לשמור על בריאות הציבור וזאת תוך פגיעה מינימלית בשגרת החיים. ייהנו מכך כל תושבי ומבקרי ירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר