עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)
עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)

ברקוביץ במתקפה: "גפני מנהל את העירייה"; ליאון בתגובה: "התקפה ריקה מתוכן"

עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות, תוקף בשיחה עם "כל העיר" את ראש העיר: "מנהל את העיר לפי גחמות פוליטיות ועל פי מי ששלח אותו"; מנגד, משה ליאון אומר ל"כל העיר": "אני מציע לחברים מהתעוררות, להתעורר. לא לשחק בכאילו אלא להצטרף לעשייה"

פורסם בתאריך: 18.7.19 11:32

בכירי סיעת דגל התורה ח"כ משה גפני ומ"מ וסגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר הם השמות שמעלה השבוע עופר ברקוביץ כשהוא תוקף את ראש העיר משה ליאון.

"בסוף גפני וראוכברגר מנהלים את העירייה", תוקף בשיחה עם "כל העיר" ברקוביץ, יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת התעוררות, את ראש העיר ליאון. "גפני רוצה למנות עכשיו ראש מנח"י חרדי וראוכברגר פועל כדי להעביר את מתחם ורבורג בקרית היובל לחרדים. מדובר בראש עיר שמנהל את העיר לפי גחמות פוליטיות ועל פי מי ששלח אותו. שוב העירייה מנוהלת על ידי העסקונה. זו הפוליטיקה הישנה".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

למה אתה וחברי סיעת התעוררות לא מנסים לשנות את הדברים מבפנים? עם שבעה חברי מועצה הייתם יכולים להפוך לכוח משמעותי ומוביל בקואליציה של ראש העיר.
"זה לא סוד שלא רצינו להיות באופוזיציה", משיב ברקוביץ בנחרצות, "הקואליציה היא המקום הטבעי מבחינתנו, כך היה ברוב הקדנציה של ניר ברקת, חתרנו להיות קואליציה עם כל הרצינות והאחריות. לצערנו מי שעומד מנגד בא מבית מדרשו של איווט ליברמן. הדברים נחשפו במשא ומתן הקואליציוני האחרון בין ליברמן לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. כיום ניתן להבין איך ליאון התנהל מולנו".



מנגד, בראיון ל"כל העיר" לפני כשלושה חודשים אמר ליאון שאתם מוזמנים להצטרף לקואליציה.
"אנחנו אמרנו מעל כל במה אפשרית ששאפנו לאחריות ולהובלה משותפת של ירושלים. המקום הנכון שלנו לטובת העיר היה בקואליציה, הסיבה שלא נכנסנו כי ליאון לא היה מוכן לאפשר לנו להשפיע על עתיד השכונות וצביונן, על תהליכי תכנון ובנייה ומוסדות. גם כשהבנו שליאון פוגע אנושות במינוי של עינב (עינב בר-כהן, מס' 2 בהתעוררות, י"ר) לסגנית ראש העיר, היינו מוכנים להיכנס, ג'ובים לא קונים אותנו. אנחנו הסיעה הכי גדולה במועצה, יותר מהשותפות שלו ש"ס ודגל. מה שעניין אותנו אלו השכונות, התכנון, היכולת להשפיע ולקדם פתרונות. אנחנו באים עם סל של ערכים ועקרונות שמאפשרים להוביל את ירושלים בצורה אחראית ורחבה. הדאגה שלנו היא קודם כל לירושלים. אנחנו מודאגים מהמהלכים בקואליציה של ליאון, כדי שאנחנו נהיה בקואליציה ליאון יהיה צריך לשנות את המדיניות שלו".

"ההצהרה של ליאון בעניין הזמנתה של התעוררות לקואליציה לא נכונה בעליל", מוסיף ברקוביץ, "אני בעצמי התקשרתי לליאון וניסיתי להביא אותו לשולחן המו"מ. הוא אמר לי ידברו איתך, אבל כל מתווכיו נעלמו לפתע. גורמים רבים וחשובים בירושלים ניסו לגרום לו להכניס את הסיעה הציונית הכי גדולה בעיר, והם התביישו אפילו לחזור אליי כי הוא פשוט לא רוצה. חסר אחריות וחסר ממלכתיות".



נראה שברקוביץ לא מחכה לטלפון מליאון – בחודשים האחרונים פעילותה של תנועת התעוררות העלתה הילוך. התנועה עורכת פעילויות בשבת למשפחות הירושלמיות ו"הצבא" השלם של התנועה, שפעל לפני הבחירות, מתגייס גם כעת בפעילות התנדבותית לקידום מהלכים בשכונות העיר בכל התחומים. מתחת ובקו הרדאר של העירייה בראשות ליאון. לצופים מבחוץ נראה שברקוביץ בונה מערך שלם של פעילות עירונית אנדרדוגית, לדבריו הוא יושב עם הגורמים המקצועיים בעירייה ופועל בכל הרבדים בירושלים.


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


ברקוביץ, שהפסיד כזכור את ראשות העיר על חודם של קולות בודדים, מציין כמה מהמהלכים שהוא מוביל בחודשים האחרונים בעירייה, בין השאר התנגדות התעוררות להקמת הקומפלקס החרדי בגבעת מרדכי. "בזכות ההתנגדות של התעוררות, ליאון מבקש לבדוק את התוכנית. היום התעוררות היא הגורם שמחולל את השינוי בציונות הדתית", הוא מדגיש.

"יש חוסר איזונים בשכונות המעורבות", טוען ואומר ברקוביץ, "ליאון לא מציג תוכנית לקידום התשתיות בקרית היובל ובקרית מנחם ובכלל באזור דרום מערב העיר".


ח"כ משה גפני (צילום: אוליבייה פיטוסי)

ח"כ משה גפני (צילום: אוליבייה פיטוסי)


החשש הגדול של ברקוביץ הוא כי "מתחם המריבה" ברחוב ורבורג בקרית היובל יעבור לידי החרדים, בניגוד להסכמים שהתקבלו בקדנציה הקודמת שבמתחם יוקם מבנה לחילונים. "לא סתם משה ליאון תוקע את התוכנית הזו ותוקע את הקידום שלה", טוען ברקוביץ, "אני מעריך שראוכברגר מפעיל לחץ גדול לתת את ורבורג לחרדים. זה בדיוק סוג הדברים שמפריעים לי בקושי להתחבר לקואליציה של ליאון. ירושלים צריכה מנהיגות אמיצה שמחברת בין המגזרים השונים. מה שאמרתי במערכת הבחירות – אם ירושלים לא תהיה של כולם היא פשוט לא תהיה ירושלים. התעוררות היא היחידה שפועלת לשמור על ירושלים במקום הנכון".


אליעזר ראוכברגר (צילום: יהדות התורה)

אליעזר ראוכברגר (צילום: יהדות התורה)


בנוסף, ברקוביץ מתייחס למגה-פרויקט בכניסה לעיר, במסגרתו נסגרו השבוע שדרות שז"ר לתקופה של שלוש שנים. "נראה שגם כאן אין אסטרטגיה, אין חזון", אומר ברקוביץ, "המבחן האמתי יהיה בספטמבר. הקטסטרופה התחבורתית לא מנוהלת כראוי. מלבד מהלך אחד מרכזי של הרחבת שדרות רבין אני לא מכיר מהלכים נוספים משמעותיים. לדוגמא, היה צריך לוודא שהרכבת עובדת ב-100 אחוז ומגיעה עד לתל אביב לפני שסוגרים את הציר, היה צריך לחזק את קווי התחבורה הציבורית והיה צריך לקיים כנסי שיתוף ציבור".

במסגרת פעילותו של ברקוביץ הוא מתכון לקיים דיונים בהשתתפות מומחי תחבורה שמטרתם שיפור מערך התחבורה בכניסה לעיר. "אני מסתכל על התרבות השלטונית של ליאון ונראה שיש לנו מישהו שמנהל את העיר על פי גחמות פוליטיות – ליאון מתחיל לתפור לאנשים שלו תפקידים על חשבון תושבי ירושלים. אם תהיה לי השפעה לשנות את הדברים הקלוקלים האלה שמאיימים על התושבים ועל עזיבת התושבים אכנס לקואליציה".

ליאון: "ירושלים בעיצומו של מהפך"

מנגד, ליאון משיב לדבריו של ברקוביץ ומוסר ל"כל העיר": "ירושלים בעיצומו של מהפך. בחודשים האחרונים, עיריית ירושלים בראשותי עובדת לילות כימים למען שדרוגה של העיר ירושלים. בשמונה חודשים האחרונים ירושלים קיבלה תקציב מיוחד, הגדול ביותר אי פעם, התבשרנו שההגירה שלילית של צעירים מהעיר נבלמה, נחתם הסכם הגג מול משרד האוצר שיביא לעיר עשרות אלפי יחדות דיור חדשות, יצאנו עם מהפכת הניקיון העירונית יחד עם התושבים למען העיר, התחלנו במהלך התייעלות במנגנון העירוני, שמנו דגש על השירות לתושב, אישרנו פתיחת בתי ספר חדשים בתוך השכונות, שתלנו פרחים בעיר ובכיכרות, פונו גרוטאות נטושים שפינו מקומות חניה, שודרגו כבישים ומדרכות, יצאנו לדרך עם החלק השני של פרויקט הכניסה לעיר שיוסיף לבירה כ‑50 אלף מקומות תעסוקה חדשים ויהיה המרכז התחבורתי העסקי הגדול ביותר בישראל ועוד אינספור פעילויות שמתבצעות ביום יום באופן שותף".

ליאון קורא גם השבוע לברקוביץ ולחברי סיעת התעוררות להצטרף לקואליציה. "צר לי שחברי סיעת התעוררות והעומד בראשם, עופר ברקוביץ, בוחרים לעמוד מהצד. אמרתי ואני אומר שוב – חברי סיעת התעוררות מוזמנים להיכנס לקואליציה העירונית", מדגיש ליאון, "תפקידי הסגנים בשכר עליהם הם נלחמים קיימים ומחכים להם ובמקום זאת מתעקשים חברי הסיעה בלריב על קרדיט שלא מגיע להם. אני מציע לחברים מהתעוררות, להתעורר. לא לשחק בכאילו אלא להצטרף לעשייה. אני קורא לכם מפה, שוב, חברי סיעת התעוררות בואו, הצטרפו לעשייה, ותתחילו לעבוד באמת למען הציבור. ההתקפה התקשורתית הריקה מתוכן, בה אתם משקיעים את מירב מרצכם אינן רלוונטיות. הבחירות יתקיימו בעוד יותר מארבע שנים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. לאון צודק

    העיר באמת עוברת מהפך סופי
    המהפך הוא החותמת הסופית שהחרדים השתלטו על עיר הבירה של המדינה היהודית ציונית,והפיכתה לשטעטל גדול כמו שהיה במזרח ארופה מקום מושבם של החרדים,(שטעטעל אחד כבר קיים בבני ברק).
    ראש העיר מתגאה בתקציב הענק שהצליח להוציא מכספי הציבור של הממשלה,אבל חבל על הכספים האדירים האלו שעוברים לעיר הגמורה הזו.בזבוז אדיר שיכל ללכת למערכת הבריאות,לרווחה,לחינוך,ותשתיות כבישים כמו כביש 90 ועוד…
    צריך להפסיק להעביר תקציבים ממשלתיים לעיר,סתם בזבוז כסף.ככה נראית עיר הבירה של המדינה,שכולם כל כך דואגים שלא יחלקו אותה,אבל בפועל היא גמורה.
    בדבר אחד באמת לאון יכול להתגאות בהשיג משמעותי,אכן יש פרחים בככרות של הצמתים,אכן השיג מופלא של ראש העיר והעירייה.
    חוץ מזה העיר רק הולכת אחורה,
    דרך אגב ראש העיר שבכל פעם מנסה לנכס לעצמו פרוייקטים,שהושלמו לאחרונה,רובם החלו להבנות בתקופת ברקת כראש עיר כך שהקרדיט הוא לראש העיר הקודם,(רק שחבל שברקת הפך את עורו בקדנציה השניה שלו,והפך לעושה דברם של החרדים).

  2. מתן

    אני מצטער אבל ליאון באמת צודק. מי שיש לו עיניים יכול לראות שהעיר באמת משתדרגת. יכול להיות שהוא לא 100%, אבל עם התעוררות בקואליציה הוא יהיה 100%.
    ברקוביץ'- בבקשה, תזיז את האיגו ומה שהיה או לא היה במהלך המו"מ- ותצטרף לקואליציה. איתכם העיר פשוט תדהר קדימה תוך שילוב איזון נכון חילונים-חרדים בשכונות. לא בחרתי בך כדי שתשחקו את המשחקים האלה עכשיו, ולהפריע לליאון בכל פרויקט רק כי זה ליאון לא יגרום לנו לבחור בך שוב.

  3. אני

    מסכימה עם כל מילה של התגובה הקודמת. לאון הוא העונש הסופי של העיר הזו. מעניין כמה זמן עוד ימשיך להתרברב בפרחים בכיכרות (שימו לב רק שבין הפרחים, כמו בכל מקום בירושלים, יש הרבה אשפה). כל יחסי הציבור שהוא עושה לעצמו לא ישנו את העובדה שהעיר הזו גמורה. כל מי שיש ביכולתו, לוקח את עצמו ומשפחתו ובורח מכאן. מצדיעה לעופר ברקוביץ' שלא מתייאש וממשיך לנסות ולהציל את העיר הזו, למרות הסטירה שקיבל מתושביה בבחירות. הסיכוי האחרון של ירושלים אבד, כשתושביה הצביעו ללאון הנוכל, או לחלופין, כלל לא טרחו לצאת ולהצביע. קשה להאמין שקיבלנו ראש עיריה שמצליח לדרדר את העיר הרבה יותר מברקת, אבל עובדה. זה אפשרי

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז מי עדיף שינהל תעיר הדוגמן הבכיין שאפילו לנהל מתנס לא היתי נותן לו לנהל

  5. נוי

    לא מבינה את הבכיינות של ברקוביץ'. הוא לא מציג עובדה אחת לדבריו.
    ליאון לא חף מטעויות ולא הבחירה שלי אבל חייבים להודות ביושר שהוא עושה כמה מהלכים טובים בתחום הניקיון.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכן מי שמנהל את העיר זה לא משה ליאון לאט לאט העיר הופכת לעיר לא נעימה עם שליטה של החרדים אסור לאפשר לדבר לקרוא קומו התעוררו ונצא להפגנות אפילו מתחם ורבורג בסופו של דבר ימסר להם באמצע שכונה חילונית

  7. אני

    לנוי מהתגובה למעלה – מהלכים טובים בתחום הנקיון? את רצינית? את בטוחה? נסעת או הלכת לאחרונה ברחובות ירושלים? העיר בתקופת ברקת הייתה מלוכלכת מאוד וחשבנו שלא יכול להיות יותר גרוע מזה. מסתבר שאפשר. לפי התחושה בשטח, חל צמצום של פעילות אגף התברואה, וירידה משמעותית בחשק שלהם לפנות אשפה ולנקות, והתוצאות העגומות ניכרות כמעט בכל פינה בעיר. יש שתי שכונות נקיות בעיר שהן רמת בית הכרם וגבעת משואה. מלבדן, כל העיר היא מזבלה אחת גדולה. אולי התמזל מזלך לגור באיזור שהעיריה חפצה ביקרו. לגבי שאר ירושלים…

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שב בצד ארבע וחצי שנים בשקט וחכה לפעם הבאה אולי תנצח בנתיים תן למנצחים לנהל תעיר כמו שהרוב שבחר בהם רוצה

  9. אני

    הבעיה שמי שבחר ב"מנצחים" אלו החרדים שאינם משלמים שקל אחד ארנונה. מי שמשלם את הארנונה ומחזיק את העיר הזו, ומפרנס את החרדים כדי שיוכלו להחליט מה יקרה בעיר הזו, אלו הם דווקא בוחרי ברקוביץ'. רובם כבר לא ישרדו בעיר הזו עוד ארבע וחצי שנים. נמאס לנו לפרנס את החרדים, שיורקים לנו בפנים. אחרי שרק ה"מנצחים" ישארו בירושלים, נראה אותם מנהלים את העיר לפי הרצונות שלהם, בלי הכסף שלנו. אנחנו נסתדר. חבל רק על ירושלים. בכל זאת – בירת ישראל הנצחית, לא?

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לאני פה עיר הקודש פה שומרים את תורת הקודש לא נעים לך עבור לברלין נסתדר גם בלי הכסף שלך

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר