הר חומה (צילום: אוליבייה פיטוסי)
הר חומה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הבריכה שנבנית בהר חומה: האם היא תפעל בשבתות?

השבוע יצאו לדך העבודות להקמת הבריכה והמתנ"ס החדש בשכונה. במינהל הקהילתי לא מתחייבים בשלב זה על פעילות בשבתות: "בהר חומה יש הרבה מגזרים, אבל רוב דתי; הדרך היחידה היא הידברות והסכמה"

פורסם בתאריך: 17.7.19 07:21

שכונת הר חומה מתחדשת: עבודות להקמת קומפלקס ענק שבו בריכת שחייה, מתנ"ס, מועדוני נוער, ספרייה ובית ספר יצאו השבוע לדרך. הקומפלקס, 'מרכז החיים' שמו, ירכז בתוך את מבני הציבור ומוסדות החינוך והוא ייבנה בצורה מעגלית סביב שטח ירוק פתוח. העבודות כוללות חפירה ודיפון של השטח שעליו יוקמו בשלב הראשון בריכת השחייה והמבנה החדש למתנ"ס השכונתי.

את הבריכה, שתכלול גם חדר כושר וחדרי סטודיו, יפעיל מינהל קהילתי הר חומה. במינהל, יש לציין, לא מתחייבים השבוע כי הבריכה וחדר הכושר יפעלו בשבתות. בשיחה עם "כל העיר" אומר מנהל המינהל הקהילתי אבי רגב כי "נוביל תהליך שבו כל המגזרים השונים בשכונה באים לידי ביטוי והם ייצרו הסכמות. הרבה פעמים רצון לגיטימי של אדם מסוים הוא ייהרג ובל יעבור אצל אדם אחר. אנחנו במינהל יודעים שלא משנה מה תקבע – תמיד יהיה מישהו שיכעס. לכן הדרך היחידה היא הידברות והסכמה".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

רגב מוסיף ומתייחס להרכב האוכלוסייה בהר חומה ומציין כי "הר חומה היא שכונה שיש בה הרבה מגזרים אבל רוב דתי. אני מדבר על 60 אחוז דתיים על המגוון השונה (דתיים, חרד"לים, חרדים) ו-40 אחוז חילונים ומסורתיים".



אתה יכול להעריך מה יחליטו התושבים לגבי פעילות הבריכה בשבתות?
"לא רק שאני לא רוצה להעריך, אני חושב שמילים יוצרות מציאות. עכשיו בואו נעשה סימולציה קצרה לשאלת ההערכה שלי. אם אני אתפרע ואגיד – 'אתם יודעים מה, אני חושב שמכיוון שרוב השכונה היא דתית, הבריכה היה סגורה בשבת'. איך זה יתפרש? האם יכול להיות שאדם שרוצה לקנות דירה בהר חומה יחליט שהוא לא רוצה לקנות פה בגלל זה? התשובה היא שכן, ואותו הדבר גם להפך".



מה אתה יכול לספר על העבודות בשטח?
"ראשית, התוכנית להקמת המרכז נמצאת בעבודה כבר קרוב לשנה. בשבוע שעבר אושר התקציב בוועדת הכספים. העבודות שנעשות בשטח הן לפילוס השטח, יישור שלו כי המיקום הוא בסוג של גבעה. לאחר שיסתיים היישור יחלו עבודות חפירה ועוד. על פי כל ההערכות, הבריכה תוקם עוד לפני המתנ"ס ובכל מקרה לדעתי זה ייקח למעלה משנתיים".


הדמיית מבנה הבריכה בהר חומה (צילום הדמיה: אדריכלית דפנה אבני חסון)

הדמיית מבנה הבריכה בהר חומה (צילום הדמיה: אדריכלית דפנה אבני חסון)


מה קורה בהר חומה מבחינת תשתיות? הקמת המרכז החדש תמלא את הצרכים?
"שכונת הר חומה מונה כיום כ-30 אלף תושבים, והיא נמצאת בתהליך גדילה. בנוסף, ישנן תוכניות בנייה נוספות בתוך השכונה ובסביבתה. התשתיות שלנו לא מפותחות מספיק בכמה היבטים. קיים לחץ מאוד גדול לעוד מבנים עבור בתי כנסת, שכיום פועלים במבנים מאולתרים כמו קראוונים, חניונים וגני ילדים. כמו כן, יש מקומות לא בטיחותיים וקיים מחסור גדול מאוד במקומות חניה".


הדמיית המתנ"ס החדש בהר חומה (צילום הדמיה: אדריכל בני מוסקוביץ)

הדמיית המתנ"ס החדש בהר חומה (צילום הדמיה: אדריכל בני מוסקוביץ)


ל"כל העיר" נודע כי עלות הקמת המתנ"ס נאמדת בכ-16 מיליון שקלים, ובבניית הבריכה יושקעו כ-42 מיליון שקלים. הפרויקט ימומן על ידי עיריית ירושלים, משרד השיכון ומפעל הפיס, כשעל התכנון היו אמונים העירייה, התושבים והמינהל הקהילתי.

"שכונת חומת שמואל (הר חומה, ש"ה) היא שכונה צעירה וצומחת", אומר ראש העיר משה ליאון ומוסיף: בשנים הקרובות נשקיע בפיתוח הסביבה הקרובה לבית מתוך רצון ומחשבה לאפשר לתושבי השכונות לקיים את מרכז חייהם בתוך השכונות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצוב מאוד שעל שכונה כל כך טובה ושצומחת ומתפתחת יפה הדתיים גם משתלטים…..את כל ירושלים החריבו!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כרגיל אנחנו החלונים נשלם ונדפק לשמחתי נשאר עוד שבועים ואז בי בי ירושלים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השבת שייכת לכל היהודים ללא יוצא מהכלל
    בתורה ששת ימים עשה ה את השמיים והארץ וביום השביעי שבת וינפש
    אות היא לעולם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר