הדמיה של שני המגדלים בכניסה לעיר (הדמיה: באדיבות פרויקט הכניסה לעיר)
הדמיה של שני המגדלים בכניסה לעיר (הדמיה: באדיבות פרויקט הכניסה לעיר)

המגה-פרויקט בכניסה לעיר: התוכנית הראשונה להקמת מגדלים בגובה 36 קומות יצאה לדרך

העבודות במגה-פרויקט בכניסה לעיר עולות שלב: לצד בניית המנהרה - רשות מקרקעי ישראל פרסמה אתמול, שני, מכרז ראשון להקמת 2 מגדלים בשטח של 4.4 דונם, שישמשו לתעסוקה ולמלונאות; סך הכל ייבנו במתחם 20 מגדלים בגובה 40-24 קומות

פורסם בתאריך: 30.7.19 07:58

העבודות במגה-פרויקט בכניסה לעיר עוברות לשלב הבא: אתמול, שני, פרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) את המכרז הראשון להקמת מגדלים בכניסה לעיר. מדובר במכרז לבניית שני מגדלים בגובה 36 קומות כל אחד, בשטח של 4.4 דונם, שישמשו לתעסוקה ולמלונאות. מדובר בחלק ממתחם K אשר עתיד להיות המרכז התחבורתי בכניסה לעיר.

ברמ"י מציינים כי "למתחם המשווק במסגרת המכרז הנוכחי תכנית בתוקף, הכוללת זכויות ותמהיל השימושים המאושרים (ברוטו על קרקעי) בהיקף של כ-78,000 מ"ר (עיקרי) עבור: 2 מגדלים בני 36 קומות , מסחר בהיקף של כ-3,200 מ"ר, תעסוקה/משרדים בהיקף של כ-71,000 מ"ר ושטחים ציבורים בהיקף כ-3,800 מ"ר, מלונאות בהיקף של 200-150 חדרים".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במסגרת המכרז שפורסם בשיתוף עם עיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן, ייחתם חוזה חכירה ישירה (ללא הסכם פיתוח) עם היזם במגרש 12 השוכן במתחם K. המועד האחרון להגשת הצעות למכרז הוא 02/09/2019 בשעה 12:00 בצהריים.


הדמיה של שני המגדלים בכניסה לעיר (הדמיה: הדמיה של שני המגדלים בכניסה לעיר (הדמיה: באדיבות פרויקט הכניסה לעיר)

הדמיה של שני המגדלים בכניסה לעיר (הדמיה: הדמיה של שני המגדלים בכניסה לעיר (הדמיה: באדיבות פרויקט הכניסה לעיר)


רובע העסקים בכניסה לעיר יכלול כ-20 מגדלים בגובה 40-24 קומות, על פני 1.5 מיליון מ"ר המיועדים לשטחי תעסוקה, מסחר, מלונאות, מגורים תומכי תעסוקה, מבני ציבור ותרבות.

לפני שבועיים, כפי שפורסם, החלו העבודות לכריית מנהרה בשדרות שז"ר בכניסה לעיר וחניון תת קרקעי עם כ-1,300 מקומות חניה. במסגרת העבודות נסגרו שדרות שז"ר לתנועת רכבים פרטיים. על מנת לאפשר פתיחה מלאה ולהשלים את העבודות עד לסוף שנת 2022 כמתוכנן, נדרשות העבודות לעלות אל מעל לפני הקרקע לטובת ביצוע שערי הכניסה (פורטלים) ממזרח וממערב. יש לציין כי ההכנות לשלב זה מבוצעות מזה שנים, ולשם כך הורחבו רחובות מקבילים והוקצו נתיבים ייעודיים שיקלו על הזרימה התחבורתית באזור בתקופה זו. עיקר התנועה בכניסה לעיר תוכוון אל שדרות יצחק רבין שהורחבו במיוחד.


הדמיה של שני המגדלים בכניסה לעיר (הדמיה: הדמיה של שני המגדלים בכניסה לעיר (הדמיה: באדיבות פרויקט הכניסה לעיר)

הדמיה של שני המגדלים בכניסה לעיר (הדמיה: הדמיה של שני המגדלים בכניסה לעיר (הדמיה: באדיבות פרויקט הכניסה לעיר)


בהקמת פרויקט הכניסה לעיר מושקעים 1.4 מיליארד שקלים. מתחם הענק יתפרש על פני שטח של כ–300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ–65,000 אלף מקומות עבודה חדשים. הרובע החדש יכלול מגדלי עסקים ומשרדים שישמשו גם לתיירות. באזור יעבור גם קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א, שתי רכבות קלות – קו אדום וקו ירוק, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי רחב להולכי רגל.


החסימה בכניסה לעיר, 14.7.19 (צילום: שלומי הלר)

הכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)


הכניסה לעיר (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

הכניסה לעיר (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)


"מדובר במתחם אשר עתיד להיות המרכז התחבורתי הגדול והמשולב בישראל, ומרכז עסקים חדש ומוביל בכניסה לבירת ישראל שיכלול את תחנת נבון-תחנת הרכבת המהירה לתל אביב, תחנת האוטובוסים המרכזית, ארבעה קווי רכבת קלה, הפרדה מפלסית בשדרות שז"ר, וחניון תת קרקעי", מציינים ברמ"י.




 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. המגיב

    פרוייקטים ופרוייקטים ועוד פרוייקטים…. אבל חניות לתושבי העיר…. אין! דוחות יש בשפע! תתעורר מר ראש העיר! יש דברים חשובים יותר ממגדלי רב קומות!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר