מאיר מיכה (צילום: אמיל סלמן)
מאיר מיכה (צילום: אמיל סלמן)

"חומוס זה ישראלי, אורז-שעועית וקציצות זה כבר אוכל ירושלמי"

מאיר מיכה, בעלי מסעדת פינתי במרכז העיר, חושף בשיחה עם "כל העיר": "אני אוכל בכל חומוסיה שנפתחת בארץ. משקפי שמש, כובע בייסבול ונכנס. ריגול תעשייתי. אולי יש חידושים? מכל מלמדיי השכלתי"

פורסם בתאריך: 12.7.17 15:00

מאיר מיכה, מבעלי מסעדת "פינתי" הוותיקה ברחוב קינג ג'ורג' במרכז העיר, נחשב למומחה מספר 1 בעיר לחומוס.  "הירושלמים רוצים רק אוכל מסורתי", הוא אומר בשיחה עם "כל העיר", "חומוס, פול, גרגירים ופלפל. הירושלמים לא מוכנים לקבל שום חידוש. פעם עשיתי חומוס פסטו עגבניות – לא רצו, עשיתי פסטו שקדים – לא רצו, עשיתי חומוס עם פסטו קשיו – לא רצו. הירושלמים רוצים רק חומוס, פול גרגירים ופלפל".

 

חומוס פינתי (צילום: באדיבות מאיר מיכה)

חומוס פינתי (צילום: באדיבות מאיר מיכה)

 

איזו מנה הכי נמכרת במסעדת פינתי?

"אצלנו הולך הרבה חומוס, בערך 50 אחוז מהתפריט. אבל מנת הדגל האמיתית של הירושלמים זה אורז-שעועית עם קציצות. אצלנו זה הלהיט, וזה הכי אותנטי שיכול להיות. אנחנו מכינים את זה על פלטות. בתל אביב קשה למצוא אורז וקציצות. גם חומוס הולך, אבל חומוס זה אוכל ישראלי, אורז-שעועית וקציצות זה כבר ירושלמי".

 

חומוס פינתי (צילום: באדיבות מאיר מיכה)

חומוס פינתי (צילום: באדיבות מאיר מיכה)

 

 

 

ומה הכי הרבה הולך בקיץ? 

"בתפריט קיץ אצלנו הלקוחות הולכים על סלטים – סלט חצילים, חומוס, טחינה, וסלט ישראלי. גם הפלפלים הממולאים, קישואים ממולאים, מרק ירקות צח ובנוסף לתפריט הרגיל שבו צמצמנו את המרק קובה לסוג אחד, חוץ מיום שישי שיש בו את כל הסוגים. הקיץ התחיל אצלנו בדיוק לפני שבוע עם אירועי המכביה", מספר מיכה. "יש המון-המון תיירים יהודים שבאו לשחק במכביה. הם הגיעו כמה ימים לפני הפתיחה, והדבר הראשון שהם רוצים זה לאכול במסעדות מזרחיות, זה מה שחסר להם. יש לנו ראש עיר טוב, שבזכותו הפעילות במרכז העיר מאוד ענפה. אנחנו מתגברים את המערך שלנו ועובדים אפילו שעה נוספת בכל יום". 

 

מאיר מיכה

מאיר מיכה

מה דעתך על הסצנה הקולינרית בירושלים?

"עכשיו נזכרת אחותי? כבר 10 שנים ירושלים מככבת, וחוץ מזה גם השפים הגדולים שגרים בתל אביב, כולם עובדים בירושלים. משה אביב, רפי כהן, הרבה שפים שיצאו מירושלים לכיוון תל אביב. הבעלים של ארומה התחיל מירושלים. הקולינריה בירושלים היא דבר מדהים. פעם התנועה היתה זורמת לכיוון השפלה, היום תשימי לב שלקראת סוף השבוע התנועה היא לכיוון ירושלים. פעם זה היה הפוך. כולם היו יורדים לירושלים. בינינו, היום למטייל הישראלי, שמגיע לירושלים יש כמה ימים טובים לכייף. אם היה לנו ים בירושלים, היינו מספר אחד בעולם". 

 

חומוס גרגירים (צילום: באדיבות מאיר מיכה)

חומוס גרגירים (צילום: באדיבות מאיר מיכה)

 

ואיפה אתה אוכל חומוס חוץ מפינתי?

"אני אוכל בכל חומוסיה שנפתחת בארץ. משקפי שמש, כובע בייסבול ונכנס. ריגול תעשייתי. אולי יש חידושים? מכל מלמדיי השכלתי". 

כמו את האוכל שלו, מיכה, מוותיקי המסעדנים בירושלים, מתבל בסיפור נוסטלגי, "בשכונת הכורדים לפני 40 שנה, כשהייתי ילד קטן, רצו לעשות אגם במקום גן סאקר ולהביא לשם ברווזים. את יודעת למה לא עשו את זה בסוף? קודם כל הבינו שהברווזים לא ישרדו הרבה זמן, ודבר שני, בתקופה ההיא לא היו לנו מקלחות בבתים. היינו מתקלחים בפרימוסים, ופחדו שבקיץ כל החבר'ה מנחלאות ירדו להתקלח שם".

 

ממולאים (צילום: באדיבות מאיר מיכה)

ממולאים (צילום: באדיבות מאיר מיכה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יגאל

    פעמיים בחודש מארגנים מינבוס מהשפלה כעשרה חברה שרים שירי ארץ ישראל מסיירים במחנה יהודה, מאה שערים לא לפני שפותחים שולחן בפינתי ,חומוס עם בשר חומוס פול ,אורז עם שועית, קציצות בשר, ממולאים ,ומאיר כמו שמאיר יודע לפנק נותן לכל אחד מאיתנו כוס לימונדה ע"ח הבית .אין על חומוס פינתי

  2. אשכנזי סימה

    פינתי אחת המסעדות הוותיקות והטובות שיש בירושלים, הניקיון הטעם האיכות ללא פשרות, היחס האישי החום ואהבה שמקבל כול לקוח, זאת בהחלט גאוה להיות חלק ממקום שתמיד מרגיש בבית ושייך, לעוד הרבה שנים של ברכה שפע וטוב אוהבים כול משפחת אשכנזי המורחבת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר