(צילומים: ודים מכיילוב, יח”צ)
(צילומים: ודים מכיילוב, יח”צ)

פסטיבל הקולנוע של שק"ל – אנשים עם מוגבלויות בקדמת המסך

עשרים סרטים זוכי פרסים יוצגו בשבוע הבא בסינמטק, במסגרת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי "יוצרים מציאות #5" של עמותת שק"ל. כרטיס: 10 שקלים בלבד

פורסם בתאריך: 26.5.18 10:46

ביום שני, 28.5, ייפתח בסינמטק ירושלים פסטיבל הקולנוע הבינלאומי "יוצרים מציאות #5" של עמותת שק"ל. פסטיבל נועד לרתום את כוחו של הקולנוע לעיצוב דעת הקהל בנוגע לאנשים בעלי מוגבלויות. הפסטיבל יימשך עד ליום חמישי, 31.5. עלות כרטיס: 10 שקלים בלבד.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

סינמטק (צילום: ודים מכיילוב)

סינמטק (צילום: ודים מכיילוב)

רבים מהסרטים שיוצגו בפסטיבל משלבים אנשים עם מוגבלויות כיוצרים: במאים, שחקנים, תסריטאים וצלמים. מלבד הצגתם של סרטים איכותיים המככבים בפסטיבלים בארץ ובעולם, מעלה הפסטיבל סוגיות חשובות לסדר היום הציבורי לגבי מקומם וזכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות לעבודה מתאימה ששכר הולם בצידה, ללימודים והתקדמות, למגורים נאותים, לשילוב בקהילה ובציבור בישראל. בפסטיבל יתארחו יוצרים מרחבי העולם.

קלרה פלדמן, מנכ"ל עמותת שק"ל, מספרת כי "זהו הפסטיבל המוביל בישראל לסרטים עכשוויים העוסקים במוגבלויות ובאנשים המתמודדים איתן מפרספקטיבות של שוויון, קבלה חברתית וקידום זכויות. "רך עשרים סרטים זוכי פרסים מהארץ ומהעולם, נטלטל את המושג 'מגבלה' ונאפשר חיבורים חווייתיים בין סוגים שונים של אנשים. אנחנו בטוחים כי הקהל הרחב שיגיע לצפות בסרטים ייהנה מחוויה מיוחדת במינה".

הפסטיבל ייפתח במחווה חגיגית לציון 50 שנה לצילומי הסרט "תעלת בלאומליך", סרטו המונומנטלי של אפרים קישון, כביטוי לטשטוש הגבול בין שגעון לשפיות.  באירוע הפתיחה יעלו  לבמה אישים מפורסמים וביחד יפעילו פטיש אוויר כיריית הפתיחה של הפסטיבל וכסמל לשבירת סטריאוטיפים ותקרות זכוכית.

פסטיבל סרטים יוצרים מציאות שקל (צילום: יח"צ)

פסטיבל סרטים יוצרים מציאות שקל (צילום: יח"צ)

בנוסף לסרטים יתקיימו במסגרת הפסטיבל מגוון פעילויות, בהן מרחב מציאות מדומה בו ניתן לחוות את המוגבלות מנקודות מבט שונות באמצעים טכנולוגיים המעניקים חוויה טוטאלית. אורחי הפסטיבל, קולקטיב "המעבדה-להיות-אחר" מספרד, יאפשרו לקהל להתנסות ב"מכונה שמחליפה גוף".

אירוע נוסף במסגרת הפסטיבל הוא "יצירה. מוגבלות. הזדמנות. 6 כפול 10 דקות עם שישה יוצרי קולנוע". מדובר באירוע דמוי הרצאות TED שבו שישה יוצרי קולנוע עם מוגבלות יציגו את עצמם, את היצירה שלהם והאתגרים העומדים בפניהם. בסוף האירוע יינתנו מענקי פיתוח לתסריטים של אנשים עם מוגבלויות, מטעם קרן גשר לקולנוע רב תרבותי ואיגוד התסריטאים.

בין הסרטים שיוקרנו יהיה "דון ז'ואן", טרגדיה קומית העוסקת באוטיזם (לפני הסרט יתקיימו נגינה ושירה של דיירי כפר שמעון – כפר לאנשים על הרצף האוטיסטי: מיכאל זלמנוב, נגה איטן וספיר סיידורף); "חסין אש" סרט בתוך סרט המתעד מתעד הפקה של מערבון בכיכובם של שחקנים עם ובלי מוגבלויות; "בגובה העיניים" סרט על ילד יתום המגלה רמזים לכך שאביו למעשה חי, ויוצא למסע בעקבותיו. הוא מגלה שאביו לא רק שאינו יודע על קיומו, אלא גם שגובהו הוא פחות מ-1.30 מטרים; "מקלט" המספר על לארי וסופי, זוג מאוהב לא שגרתי. לארי הוא "דאון" וסופי סובלת מאפילפסיה קשה.

במסגרת הפסטיבל יוקרנו גם סרטי סטודנטים מהארץ ומהעולם העוסקים בנושא המוגבלות באופן חתרני ומעניין ו"שקט מצלמים", סרטים שהופקו במסגרת חממה מיוחדת לכבדי שמיעה.

פסטיבל סרטים יוצרים מציאות שקל (צילום: יח"צ)

פסטיבל סרטים יוצרים מציאות שקל (צילום: יח"צ)


עמותת שק"ל העומד מאחורי האירוע הנה העמותה המובילה בישראל לשילוב אנשים בעלי צרכים מיוחדים בקהילה. בשק"ל מאמינים ששילוב אנשים עם מוגבלויות הוא משימה לאומית המשפרת את החברה כולה. במשך קרוב ל-40 שנות קיומה, העניקה שק"ל פתרונות לעשרות אלפי אנשים, בתחומי דיור בקהילה, תעסוקה שיקומית, תרבות ופנאי, טיפול, ייעוץ והנגשה.


ליין הסטודנטים חמישי בעשר

חמסה, חמסה: תערוכה ייחודית במוזיאון האסלאם


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר