מרים סלע, צילום מסך של הפוסט, סניף סטארבקס בסן פרנסיסקו (צילומים: ארנון בוסאני, צילום מסך מתוך דף הפייסבוק של עיריית ירושלים, Justin Sullivan Getty Images AFP)
מרים סלע, צילום מסך של הפוסט, סניף סטארבקס בסן פרנסיסקו (צילומים: ארנון בוסאני, צילום מסך מתוך דף הפייסבוק של עיריית ירושלים, Justin Sullivan Getty Images AFP)

סטארבקס בירושלים? המוח מאחורי מתיחת ה-1 באפריל, ששיגעה השבוע את הירושלמים ברשת

בראשון, יום לפני ה-1 באפריל, עיריית ירושלים פרסמה בפייסבוק כי בעיר ייפתח סניף של רשת הקפה סטארבקס - הפוסט הפך לוויראלי, עם מאות שיתופים, תגובות ולייקים. מרים סלע, מנהלת הניו מדיה בעירייה: "המתיחה הזו עבדה כי היא לא מנותקת מהמציאות"

פורסם בתאריך: 4.4.19 09:24

השבוע אנשי הניו מדיה בעיריית ירושלים מתחו את הגבולות עוד קצת, ואפילו יש שיגידו – קצת יותר מדי. ביום ראשון בבוקר, 31.3.19, יום לפני ה-1 באפריל 2019 – פורסם פוסט בדף הפייסבוק העירוני שמודיע חגיגית על פתיחת סניף של רשת הקפה הפופולארית סטארבקס בירושלים: "פתחו יומנים: עוד חודש מהיום סניף ראשון של סטארבקס בג׳רוז!".



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

תוך דקות ממועד הפרסום – הפוסט הפך לוויראלי ושותף על ידי מאות משתמשים וקיבל מאות תגובות ולייקים. הרשת געשה. זה לא מנע מחלק מהגולשים להכריז כי הוא מתכוון לעבור לגור בירושלים.


(צילום מסך: של הפוסט מתוך דף הפייסבוק של עיריית ירושלים)

(צילום מסך: של הפוסט מתוך דף הפייסבוק של עיריית ירושלים)

אחרי שעה קלה פרסם אתר "כל העיר" Kolhair.co.il כי מדובר במתיחת 1 באפריל מוקדמת – ולא מתוכנן להיפתח סניף של סטארבקס בירושלים. בין התגובות של המשתמשים בפייסבוק נרשמה אכזבה, אחרים ציינו כי מדובר במתיחה "אכזרית במיוחד".


מרים סלע, מנהלת הניו מדיה בעיריית ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

מרים סלע, מנהלת הניו מדיה בעיריית ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)


מי שמנצחת על דף הפייסבוק המוצלח של עיריית ירושלים היא מנהלת הניו מדיה של עיריית ירושלים מרים סלע, שמספרת השבוע ל"כל העיר" כי "לכבוד ה-1 באפריל החלטנו בצוות הניו מדיה בעיריית ירושלים למתוח את העוקבים שלנו בפייסבוק ולהכריז שסטארבקס מגיעים לארץ ופותחים סניף ראשון בירושלים. יצרנו הדמיה פשוטה, ומרגע שהעלינו את הפוסט תוך דקות הוא הפך לוויראלי ורבים האמינו כי באמת ייפתח פה סניף. בין התגובות הבולטות היתה רשת am.pm התל אביבית שהתבאסה שלא בחרנו בה לטובת המתיחה, והציעה שהיינו צריכים להגיד שהיא פותחת סניף בירושלים. גם מעין אדם, יוצאת הישרדות, הגיבה שהיא רוצה לעבור לגור בירושלים. למרות שהיו כאלה שפקפקו וניחשו שמדובר במתיחה, הצלחנו (שוב) לשבור את הרשת. אולי בזכות כל הרעש וההתלהבות, סטארבקס באמת יחליטו לפתוח סניף בארץ בקרוב".

סלע מסבירה את סוד ההצלחה של הפוסט: "אני מאמינה שהסיבה בזכותה המתיחה הזו עבדה כי היא לא מנותקת מהמציאות. ירושלים נתפסת כבירה קוסמופוליטית, כזו שעם או בלי סטארבקס – יש בה אווירה של חו"ל בכל פינה. אנשים באים לפה מרחבי ישראל כדי להרגיש כאילו קצת הם בחופשה. ומה אומר חופשה באירופה יותר מסטארבקס?".


סניף סטארבקס בסן פרנסיסקו (צילום:Justin Sullivan Getty Images AFP)


כידוע, "סטארבקס" היא רשת בתי הקפה הגדולה בעולם – מטה החברה ממוקם בסיאטל, ארה"ב. לרשת למעלה מ-28,000 סניפים ברחבי העולם, כ-14,400 מתוכם פועלים בארה"ב. הרשת ניסתה את מזלה בישראל לפני 18 שנה. ב-2001 פתחה סטארבקס חמישה סניפים בארץ, שפעלו בחברת דלק, אולם היוזמה לא הצליחה ותוך שנתיים הסניפים נסגרו. ישראלים וישראליות רבים שנוסעים לחו"ל לא מוותרים על חוויית הקפה ברשת סטארבקס.

עד שסטארבקס יפתחו סניף ירושלמי – בינתיים, נראה שהיה מדובר בעוד פעולה של צוות הניו מדיה של עיריית ירושלים. כזכור, יום לאחר חגיגות השנה החדשה, ב-1.1.19, בעקבות פוסט בפייסבוק שהעלתה עיריית תל אביב: "עיריית ירושלים, ערה?", צוות הניו מדיה ענה במהרה: "מה קרה? קצת קר אז נזכרת בי?", מה שבין השאר הוביל לפוסט להיות ויראלי ברשת – גופים רבים הגיבו בפוסט, כולל דף הפייסבוק של "כל העיר" ירושלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר