פסטיבל הקולנוע בבריכת הסולטן, מתוך הסרט ‘פרזיטים’, מתוך הסרט ‘בר 51’ (צילומים: פסטיבל הקולנוע ירושלים, Entertainment, יוני המנחם)
פסטיבל הקולנוע בבריכת הסולטן, מתוך הסרט ‘פרזיטים’, מתוך הסרט ‘בר 51’ (צילומים: פסטיבל הקולנוע ירושלים, Entertainment, יוני המנחם)

פסטיבל הקולנוע ירושלים יוצא לדרך

למעלה מ-200 סרטים, 60 מדינות, עשרות אורחים ו-11 ימים: קבלו את פסטיבל הקולנוע ירושלים שיחל הערב, חמישי, בבריכת הסולטן עם הקרנת הסרט ‘פרזיטים’, זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן האחרון

פורסם בתאריך: 25.7.19 11:42

הערב, חמישי (25.7) יתקיים בבריכת הסולטן אירוע הפתיחה של פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-36, באירוע יוקרן הסרט המדובר "פרזיטים", של הבמאי הקוריאני בונג ג'ון-הו. הסרט, חשוב לציין, התקבל בתשואות בפסטיבל קאן האחרון וזכה בפרס דקל הזהב לסרט הטוב ביותר. "פרזיטים" הוא דרמה קומית, המציגה את סיפורה של משפחה ענייה, שכל אחד מבניה מסתנן בתורו לאחוזתה של משפחה עשירה ואז מגיע טוויסט, והתוכנית מסתבכת. הסרט, שנרכש להפצה בכל העולם, זוכה לקונצנזוס נדיר של הקהל והביקורת, שובר קופות בקוריאה וצרפת והוא בדרכו להיות סרט פולחן וזוכה דקל הזהב המצליח ביותר מאז "ספרות זולה" של קוונטין טרנטינו. מלבד הקרנת הסרט, במסגרת האירוע יוענק מטעם הפסטיבל פרס מפעל חיים לכתריאל שחורי, שיסיים השנה את תפקידו כמנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי לאחר שני עשורים.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

הפסטיבל יכלול השנה למעלה מ-200 סרטים מ-60 מדינות שונות, המשקפים את מיטב היבול השנתי הישראלי והבינלאומי, כולל הזוכים הגדולים של פסטיבלי הקולנוע הבינלאומיים בברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ועוד. השנה מרחיב הפסטיבל את פעילותו מחוץ לסינמטק, ויקרין סרטים בלב סמדר, בשני אולמות במתחם יס פלאנט, בתיאטרון ירושלים, בגן הבונים ובמוקדים שונים נוספים.


מתוך הסרט ‘פרזיטים’ (צילום: CJ Entertainment)

מתוך הסרט ‘פרזיטים’ (צילום: CJ Entertainment)



אירועי הפסטיבל, שינעל ב-4.8, כוללים מפגשים עם יוצרי קולנוע מובילים מן הארץ והעולם וסדנאות מקצועיות בתחום הקולנוע, הקרנות בכורה, מסיבות, מופעים, ואירועי חוצות. כמו כן, יקיים הפסטיבל זו השנה השלישית בית קולנוע נודד המאובזר בציוד הקרנה, שיסייר בשכונות העיר ויציע לקהל הרחב ללא תשלום ממיטב סרטי הפסטיבל.הפסטיבל מקיים עשר מסגרות תחרות לסרטי קולנוע ישראלים ובינלאומיים הנושאות פרסים בשווי של קרוב למיליון שקלים. השנה, לראשונה, יוענקו פרסים באדיבותה של קרן ירושלים לזוכה התחרות הבינלאומית והפרויקט העלילתי הטוב ביותר בפיצ’פוינט, לזכרה של נחמה ריבלין ז”ל, רעיית הנשיא ראובן (רובי) ריבלין שנפטרה באחרונה.



מהנהלת הפסטיבל נמסר: “אנו מתכבדים להנציח בפסטיבל את זכרה של נחמה ריבלין, רעיית נשיא המדינה. נחמה ריבלין היתה בת בית בסינמטק ובפסטיבל הקולנוע ירושלים והיוותה מקור השראה ועידוד עבור אנשי תרבות ויוצרים רבים בארץ. הפרס החדש על שמה משקף את הקשר העמוק של נחמה עם היוצרים ואת אהבתה יוצאת הדופן לקולנוע, ומעודד על פי דרכה ואמונתה יוצרי קולנוע בראשית דרכם״.

בנוסף, שני פרסים חדשים יוענקו לסרטי ביכורים מהארץ ומחו”ל מטעם ארגון GWFF. כמו כן יתקיים לראשונה במסגרת הפסטיבל פיצ’ינג לקולנוע עצמאי ישראלי קצר בשיתוף עם קרן גשר, הנושא פרס חסר תקדים של רבע מיליון שקלים מענק הפקה.


פסטיבל הקולנוע בבריכת הסולטן (צילום: פסטיבל הקולנוע ירושלים)

אירוע פתיחת פסטיבל הקולנוע בבריכת הסולטן בשנה שעברה (צילום: פסטיבל הקולנוע ירושלים)


השנה ישיק הפסטיבל גם את כרטיס “סטודנט-פס”, שמעניק הטבות לסטודנטים בין התאריכים 28.8 עד ה-1.8. ההטבות כוללות כניסה חופשית לכל סרטי הפסטיבל, כניסה להופעות חגיגיות של טונה, רד בנד שמארחים את מארינה מקסימיליאן, סטנד-אפ של תום אהרון, קונצרט לייב של “בחזרה לעתיד” בליווי התזמורת הסימפונית ירושלים, מסיבות, מפגשים עם יוצרים מהארץ ומחו”ל, הסדרי לינה מיוחדים בירושלים ועוד – במחיר של 90 שקלים.

כמדי שנה, מפורסמים רבים יהיו בין אורחי הפסטיבל, הם יציגו את סרטיהם ויקיימו מפגשים עם הקהל, ביניהם ניתן יהיה למצוא את הבמאי הפולני זוכה האוסקר פאבל פאבליקובסקי (“אידה”, “אהבה בימים קרים”), שיגיע לפסטיבל לטובת רטרוספקטיבה הכוללת שישה מסרטיו, וישתתף בשני מפגשים עם הקהל. אגוסטין אלמודובר, אחיו ומפיק סרטיו של פדרו אלמודובר, שיגיע לרגל הבכורה הישראלית של הסרט החדש “כאב ותהילה” בפסטיבל. במאי התעודה הצרפתי הבכיר ניקולא פיליבר (“פעלים למתחילים”), שיציג בפסטיבל את סרטו החדש “בכל רגע נתון”. הבמאי ההונגרי זוכה האוסקר לסלו נמש (“הבן של שאול”), שיגיע להציג בירושלים את סרטו החדש “שקיעה”, ועוד רבים.


מתוך הסרט ‘בר 51’ (צילום: יוני המנחם)

מתוך הסרט ‘בר 51’ (צילום: יוני המנחם)


 

14 סרטים ישראליים עלילתיים ותיעודיים ייקחו חלק בתחרויות, ולצידם שבעה סרטים שיוקרנו כחלק מהפנורמה הישראלית. בפסטיבל תיערך הקרנה חגיגית בבכורה ישראלית לעותק משוחזר של ״בר 51״, סרטו של הבמאי עמוס גוטמן מ-1985. גוטמן, מהקולנוענים החשובים שפעלו בישראל, החל ליצור בשלהי שנות ה-70 ועד ראשית שנות ה-90 ונפטר ממחלת האיידס ב-1993.

את הפסטיבל מנהלת ד”ר נועה רגב, והמנהל האמנותי הוא אלעד סמורזיק. הפסטיבל מתקיים בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע – משרד התרבות והספורט, המשרד לירושלים ומורשת, המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים, הקרן לירושלים וקרן ון-ליר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר