גן ילדים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

פרסום ראשון: סיוט באחד ממעונות ויצו בעיר – המשטרה חוקרת תלונות על אלימות

משטרת ירושלים פתחה בחקירה נגד צוות במעון ויצו בירושלים לילדים בגילי 3-2, בעקבות תלונות של הורים על אלימות מילולית ופיזית; ויצו בתגובה: "האירוע נבדק ומטופל בהתאם לנוהל מחמיר; המטפלות יוצאו לחופשה עד תום הבירור וקיום ההליכים המשמעתיים"

פורסם בתאריך: 9.3.20 19:02

עשרות הורים מודאגים, זועמים וחסרי אונים לילדים בני שנתיים-שלוש התגודדו הבוקר, שני, בכניסה למעון ויצו בירושלים – ההורים הגיעו לפתח המעון לאחר שלטענתם ילדיהם חווים בגן אלימות מילולית ופיזית, כאשר לדבריהם צוות המעון מעודד את הילדים להכות אחד את השני. ההורים הגישו תלונה במשטרת ירושלים, שפתחה בחקירה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ההורים, ששוחחו היום עם "כל העיר", מתארים מכנה משותף – קולות בכי של ילדים ועידוד לאלימות מילולית ופיזית. לדברי הורה, בהקלטה שהגיעה אליו, אחת הגננות אמרה בכעס לאחד מהילדים: "תרביץ לה, תרביץ חזק, תרביץ לה".

"הילדים עוברים מסכת התעללויות מצד הגננות במשך תקופה ארוכה", טוענת בשיחה עם "כל העיר" אמא לילד בן 3 במעון. "הילד שלי לאחרונה לא רגוע בלשון המעטה. עם הזמן התחלנו לחשוד, וקיבלנו הקלטות שמוכיחות את המצב המזעזע בגן. הגננות מדברות לילדים בצורה גסה, בוטה ואלימה. הן מעודדות את הילדים להרביץ אחד לשני ולהיות אלימים אחד כלפי השני. הם מגיעים הביתה בסוף היום כשהם חבולים".

"הילד שלי מספר כי העמידו אותו שעות ליד הקיר", מוסיפה וטוענת אותה האם. "זה לא הגיוני שיש שעות של בכי בגן, שלילדים אין נחת ושקט. פנינו כמה פעמים לגננות, והן מכחישות ומטייחות – פשוט מפילות את זה על הילדים. אנחנו דורשים שהגננות יפוטרו לאלתר, הילדים האלה חסרי ישע. בינתיים, הגננות יצאו לחופשה בתשלום, וההורים נאלצים להישאר עם הילדים בבית".

אבא לילד בן שנתיים וחצי במעון מספר בשיחה עם "כל העיר" כי "לפני כמה חודשים הבן שלי התחיל להיות אלים. הוא התחיל לקום ולצרוח בלילה, התחילו כל סימנים מחשידים כמעט בכל ערב. יום אחד לא מזמן הוא חוזר עם סימנים כחולים בישבן, עם שטפי דם ונשיכות בידיים. הוא התחיל לספר שהגננת 'עושה לו כואב', עד שהעניין התפוצץ. פניתי לצוות ההנהלה והן מכחישות בתוקף – אנחנו כואבים וחסרי אונים לא האמנו שנגיע למצב הזה".

לטענת אמא נוספת, "בני בן ה-3 סיפר לי שהילדים האחרים בגן אלימים כלפיו והגננות אומרות לילדים להרביץ לו. בנוסף, הוא אמר שהגננת ישבה עליו, והוא הדגים לי את המעשה. לפני כשבוע נכנסתי לאסוף את בני ופשוט הבחנתי כי הגננת מחזיקה אותו בחוזקה ומשליכה אותו על הרצפה, הייתי פשוט בהלם".

ההורים, כאמור, הגישו תלונה במשטרה שמוסרת ל"כל העיר" כי "בעקבות תלונה שהוגשה, נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת. מטבע הדברים, לא נוכל לפרט בשלב זה מעבר לכך".

במענה לפניית "כל העיר" מרשת ויצו נמסר בתגובה כי "האירוע נבדק ומטופל בהתאם לנוהל מחמיר הקיים בארגון ועל פי החוק, ודווח לכל הגורמים הרלוונטיים. במסגרת הליך הבדיקה יוצאו המטפלות האמורות לחופשה עד תום הבירור וקיום ההליכים המשמעתיים. ויצו רואה בחומרה כל התנהגות שאינה ראויה, ותנקוט בכל האמצעים לטפל בה ולמגרה ועל מנת להבטיח את שלומם ורווחתם של ילדי המעון".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר