בית ספר קשת במתכונת קורונה (צילום: אמיל סלמן)
בית ספר במתכונת קורונה (צילום: אמיל סלמן)

קפסולות, למידה מרחוק ושיעורים בגן החיות – היערכות מערכת החינוך בירושלים לפתיחת השנה

ראש מנח"י אביב קינן: "נשות ואנשי החינוך שלנו, ובראשם מנהלות ומנהלי בתי הספר, נדרשו ביתר שאת השנה לאומץ, חדשנות, יצירתיות וגמישות מחשבתית". כך תיראה שנת הלימודים במערכת החינוך בירושלים בעידן הקורונה

פורסם בתאריך: 18.8.20 09:25

האם מערכת החינוך בירושלים ערוכה לקראת שנת הלימודים תשפ"א, שתתקיים בעידן הקורונה? מינהל החינוך העירוני מדווח הבוקר, שלישי, כי "מערכת החינוך של ירושלים ערוכה ומוכנה באופן מיטבי לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א".

ב-1 בספטמבר 2020 צפויים ללמוד בירושלים למעלה מ-280 אלף תלמידים – "מספר הגדול מכל תושבי חיפה", כך מציינים הבוקר בעיריית ירושלים. "העירייה החלה כבר לפני חודשים ספורים בהיערכות ובתכנון פתיחת שנת הלימודים בתרחיש של תחלואת הקורונה, כשתשעה צוותים שונים וחדשים הוקמו ופעלו בנושא. תוכנית העבודה מבוססת על העקרונות וההנחיות שהתווה משרד החינוך, תוך מתן אוטונומיה מירבית ככל הניתן למנהלי בתי הספר".

בעירייה מדגישים כי "מתוך תפיסת העולם לפיה בחינוך הירושלמי מסתכלים על התמונה השלמה, ניתנו דגשים בהכנת התוכנית על מקסום למידה מקרוב, צמצום פגיעה ככל הניתן בנוער בסיכון ומתן מענה ייעודי וייחודי לאוכלוסיות חלשות. בנוסף, העירייה תפעיל תוכניות שונות של מסגרות יום לימודיות ועוד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


על פי המתווה המתוכנן של העירייה:

כיתות א'-ב': ילמדו רגיל, ללא קפסולות וללא ימי שישי

כיתות ג'-ד': ילמדו רגיל, בקפסולות של 18 תלמידים, ללא ימי שישי.

כיתות ה'-י"ב: ילמדו בקפסולות של חצי כיתה 4 פעמים בשבוע ולא פעמיים, כמו במתווה של משרד החינוך.

בעירייה מציינים כי עם פתיחת שנת הלימודים יוקם חמ"ל עירוני מיוחד לחינוך, שתפקידו יהיה "להעניק שירות להורים וצוותי הוראה וגם מרכז ואוסף מידע על צרכים, הידבקות, מוסדות סגורים ועוד. החמ"ל יכלול גם צוות שטח נייד אשר יגיע לשטח למתן מענה מהיר במידת הצורך".

בנוסף בעירייה מבטיחים כי יושק אתר אינטרנט ייעודי להורים, מורים ותלמידים בו תקשורת און ליין עם מנהל החינוך. בנוסף, יוקם מוקד טלפוני ובו כעשרים טלפנים הנותנים מענה לפניות ושאלות בנושאי פתיחת שנה ותחלואת קורונה.

לקראת שנת הלימודים יתקיימו ימי היערכות מיוחדים לצוותי ההוראה. בעירייה מבטיחים כי עד פתיחת השנה יירכשו כ-4,000 מחשבים לתלמידים ולתלמידות נזקקים.

איך יתקיימו הלימודים?

ובכן, השיעורים שייערכו בקפסולות יתקיימו בכיתות וייעשה שימוש במרחבים הציבוריים העירוניים לטובת לימודי התלמידים – כדוגמת גן החיות, עמק הצבאים, מוזיאון ישראל, מוזיאון ישראל, עין יעל, מוסדות תרבות, מינהלים קהילתיים ועוד.

בנוסף, בעירייה מוסיפים כי יופק "מדריך הפעלה אסטרטגי ובו הנחיות למנהלים, לגננות ולצוותי ההוראה לצד תחלואת קורונה", שבו יהיו מרוכזים מידע, הנחיות והצעות להתמודדות עם האתגרים.

ראש מינהל החינוך העירוני אביב קינן מוסר כי "התפקיד של החינוך הירושלמי בעת הזאת הוא להיות עוגן למשפחות הירושלמיות ולאפשר לתלמידים, להורים ולצוותי החינוך שגרת לימודים בטוחה ונעימה. אני גאה בנשות ואנשי החינוך שלנו ובראשם מנהלות ומנהלי בתי הספר, שעובדים לילות כימים על מנת לפתוח את שנת הלימודים, ואילו השנה נדרשו ביתר שאת לאומץ, חדשנות, יצירתיות וגמישות מחשבתית על מנת לאפשר לכל תלמידה ותלמיד מקום ביתי ובטוח. יד ביד עם אנשי ונשות מינהל החינוך בעירייה, המנהלות והמנהלים הפגינו מנהיגות חינוכית פורצת דרך שהיא מגדלור לכל מערכת החינוך בארץ".

ראש העיר משה ליאון: "עיריית ירושלים מוכנה לפתיחת שנת הלימודים. עשינו את כלל ההכנות הנדרשות כדי להבטיח פתיחת שנת לימודים מוצלחת, בריאה ובטוחה. הכלים שפיתחנו בהם החמ"ל והאתר הייעודי, יסייעו לצוותי ההוראה, להורים ולתלמידים להיות מעודכנים אונליין לגבי הנעשה במערכת החינוך ולהיות עם אצבע על הדופק בכל רגע. מינהל החינוך בעיר נמצא בקשר קבוע עם צוותי ההוראה בשטח כדי לעמוד בכל האתגרים שהתקופה הזו מביאה איתה. אני מאחל לכל התלמידים הירושלמים – שנת לימודים חדשה טובה ובריאה!.

מחזיקת תיק החינוך סגנית ראש העיר חגית משה מוסיפה: "אני שמחה לפתוח את שנת הלימודים. השנה היא שנה מיוחדת ויש בה שינוי מהותי עקב הקורונה. השנה התאמנו את תוכניות הלימודים עם מענים טכנולוגיים ותוכניות לימוד אטרקטיביות וכן צורות הלימוד בבתי הספר מותאמות לקורונה, אם זה בקפסולות וכיתות קטנות. יש לנו מינהל חינוך מעולה, מנהלים ואנשי חינוך מעולים. הם עשו בשנה שעברה עבודה מדהימה בזמן הקורונה וגם בפתיחת שנת הלימודים הזאת אני בטוחה שהם יעשו עבודה מדהימה. אני מאחלת לכל ילדי בית הספר והוריהם שנת לימודים פורייה טובה ובריאה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר