אבי מעוז, כיתה ריקה, חגית משה (צילומים: דני שם טוב/דוברות הכנסת, ארנון בוסאני, maroke/depositphotos.com)
אבי מעוז, כיתה ריקה, חגית משה (צילומים: דני שם טוב/דוברות הכנסת, ארנון בוסאני, maroke/depositphotos.com)

סערת התוכניות החינוכיות – סגנית ראש העיר חגית משה: "סערה בכוס מים; סומכת על המנהלים"

משה, מחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים, מסבירה בשיחה עם "כל העיר" כי "זה שאבי מעוז חושב משהו זה זכותו - אני חושבת אחרת. אין מה להגיב על תוכנית שלא קיימת" @ מנגד, בארגון ההורים לא אוהבים את הישיבה על הגדר של העירייה ובפנייה לראש העיר הם אומרים: "יש מקום להבעת עמדה חד משמעית"

פורסם בתאריך: 6.12.22 08:04

סערת העברת האחריות על התוכניות החינוכיות לח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, שהתבטא כנגד היהדות הפלורליסטית-ליברלית, נגד הציבור הלהט"בי וזכויותיו ואף התבטא כנגד התייחסות שוויונית בענייני מגדר לא נרגעת, כשעוד ועוד מנהלים ואנשי חינוך קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להפקיד את האחריות הזו בידיו של מעוז.

בעיריית ירושלים, לעומת זאת, ממשיכים לשבת על הגדר ולא להביע עמדה חד משמעית וברורה שבתוכה גם אמירה כלשהי. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", ראש העיר ליאון התייחס לסוגייה בלי להביע עמדה, כשאמר: "העצומה ביא במידה רבה טרם זמנה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשיחה עם "כל העיר" מביעה סגנית ראש העיר חגית משה, מחזיקת תיק החינוך, עמדה די דומה, כשהיא אומרת: "אני חושבת שזו סערה בכוס מים. צריך להמתין ולראות מה קורה, ומעבר לכך – אני סומכת על המנהלים של בתי הספר, שתמיד ידעו לברור ולבחור את התוכניות הכי טובות לבתי הספר. אולי לא כולם יודעים – אבל היום הגמישות הפדגוגית – הגפ"ן – מאפשרת למנהלים להחליט באופן בלעדי איזה תכנים להכניס ולהביא. אנחנו לא יכולים, ואף פעם לא ניסינו לכפות תוכניות שונות על המנהלים. הם ימשיכו לקבל את ההחלטות האלה. אנחנו עסוקים בלעשות חינוך מצוין ולא מתעסקים בהפחדות או בפוליטיקה. הממשלה הזו עדיין לא קמה, אף אחד לא יודע למה מתכוון אבי מעוז שהוא מדבר על הכנסת תכנים, ואיך הוא יעשה את זה".


חגית משה (צילום: ארנון בוסאני)

חגית משה (צילום: ארנון בוסאני)


"אני חוזרת ומדגישה", ממשיכה ואומרת סגנית ראש העיר משה, "אי אפשר להכניס היום שום תוכנית חינוכית לבית הספר בלי שהמנהל אומר 'רוצה אני'. לא אבי מעוז ולא אף אחד אחר יוכל להחליט למנהלים מה להכניס. הם עשו את זה מצוין והם ימשיכו לעשות את זה מצוין. מעבר לכותרות – אני עדיין לא ראיתי שפורסמה תוכנית או מדיניות חדשה. כרגע זה רק דיבורים ולכן אני אומרת – זו סערה בכוס מים. הגמישות של המנהלים תמשך ואף אחד לא יכפה עליהם שום דבר".

את קצת מיתממת – כשמי שהולך להיות אחראי על התוכניות שיוצעו לבתי הספר מתנגד לשירות נשים בצה"ל ואומר שהתרומה הגדולה שלהן היא הבאת ילדים – יש פה בעיה.
"רגע – אז מה אתה חושב? שעכשיו בכל בתי הספר יחנכו ככה? ממש לא. אני סומכת על מנהלי בתי הספר והצוותים הפדגוגיים".

את לא חושבת שצריכה להיות אמירה חד משמעית?
"בסוף יש את מבחן התוצאה ועליו צריך להסתכל. אפשר לצעוק הרבה דברים ולייצר כותרות – זה לא ישנה. במערכת החינוך עסוקים בלעשות חינוך בבתי הספר. ואני אומרת – המנהלים יודעים לעשות את העבודה שלהם. הם יודעים איזה תכנים להכניס ואיך לחנך את הילדים לערכים. זה שאבי מעוז חושב משהו זה זכותו – אני חושבת אחרת. אין מה להגיב על תוכנית שלא קיימת".


אבי מעוז (צילום: דני שם טוב/אתר הכנסת)

אבי מעוז (צילום: דני שם טוב/אתר הכנסת)


***

בעוד שבעירייה, כאמור, יושבים על הגדר, רבים מההורים בירושלים מתקשים להישאר אדישים, כך לפחות עולה ממכתב ששלח יו"ר ארגון ההורים בירושלים אריק קפלן לראש העיר ליאון, זאת לאחר שלדבריו הוא קיבל אינספור פניות.


אריק קפלן (צילום: פרטי)

אריק קפלן (צילום: פרטי)


"לצערנו הרב", כך במכתב שעליו חתום יו"ר ארגון ההורים העירוני אריק קפלן, "דעותיו של חבר הכנסת מעוז ידועות לכל, הוא אינן מסתיר אותן וככזה הוא מתבטא כנגד היהדות הפלורליסטית-ליברלית, נגד הציבור הלהט"בי וזכויותיו ואף התבטא כנגד התייחסות שוויונית בענייני מגדר ועוד-ועוד. מבלי להיכנס לפוליטיקה, וכמובן מתוך כיבוד תוצאות הבחירות ואיחולי הצלחה גדולה לממשלה החדשה בכלל ולשר/ת החינוך בפרט, ברצוננו לוודא כי מערכת החינוך בירושלים, שהינה מערכת החינוך הגדולה והמסובכת ביותר בישראל, מערכת חינוך המכילה את כל זרמי החינוך הקיימים במדינת ישראל – תישאר כזו ושום גורם, פוליטי ו/או אחר, מימין ומשמאל, חילוני או דתי לא ישפיע ולא ישנה את אופייה ואת ייחודיותה".

 

 

בהמשך מתייחס קפלן לתגובה שנתן ראש העיר, ואשר פורסמה ב"כל העיר", אודות מחאת ראש הרשויות: "אדוני ראש העיר, אני חייב לציין כי קראתי בשמחה את דבריך בנוגע לעצומת ראשי הערים ואת עמדתך כי ה"עצומה באה ממקום ערכי חשוב" ואני מסכים עימך, אולם, אני חייב לציין כי הבעת עמדה, חד משמעית, התומכת בפלורליזם – לעולם לא יכולה להקדים את זמנה. אני מאמין כי דווקא בימים אלו בו נושא זה נמצא בכותרות והורים רבים פונים אלינו בחשש ודאגה – יש מקום להבעת עמדה חד משמעית שאתה וצוות מנח"י הנהדר ימשיך, יפעל ויוודא כי התכניות לקידום הסובלנות, כמו גם בנושאי הפלורליזם, השוויון, הליברליות והמגדר – יימשכו במערכת החינוך הירושלמית ויפעלו לחינוך של כלל ילדי העיר, למען עתידנו כעיר הטובה בעולם".

***

מכתב ברוח דומה, אם כי בוטה יותר, שלח סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), שכתב לראש העיר ליאון, ובו בין השאר מבקש חביליו מראש העיר לנקוט עמדה חד משמעית וברורה. לדבריו, "כבירת ישראל, וכעיר הנאבקת בכדי להשאיר בתחומיה את הציבור הפלורליסטי והליברלי, יש חשיבות רבה, אפילו קריטית, להכרזה פומבית אודות מימון עירוני לתכניות חינוך שתקציבן עלול להיפגע בממשלה הקרובה. אנו קוראים וקוראות לך להרגיע את הרוחות בקרב הציבור הירושלמי, ולהבהיר כי מעמד התכניות הפלורליסטיות והליברליות במערכת החינוך העירונית – לא ייפגעו בשום צורה".


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


אריה קינג (צילום: יח"צ)

אריה קינג (צילום: יח"צ)


מנגד, סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים) תומך בהעברת האחריות והסמכויות למעוז, ובפוסט שפרסם בפייסבוק הוא כתב: "רוץ אבי, רוץ. עיריית ירושלים סומכת עליך. בהערכה והוקרה רבה על דאגתך לחינוך ילדי העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר