שבוע החינוך 2022, כיתת מצוינות באמנות במוזיאון ישראל (צילומים: נעם פיינר, עודד אנטמן-דוברות מוזיאון ישראל)
שבוע החינוך 2022, כיתת מצוינות באמנות במוזיאון ישראל (צילומים: נעם פיינר, עודד אנטמן-דוברות מוזיאון ישראל)

הוקרה לצוותים, אוסקר החינוך ואירועים להורים ולילדים – כל הפרטים על שבוע החינוך הירושלמי

'חינוך מצוין בעיר מצוינת' זהו הסלוגן שילווה את אירועי שבוע החינוך 2023 בירושלים, שיחל היום, ראשון, 28.5. מנעד האירועים הוא רחב ומגוון ופונה לצוותים החינוכיים, להורים ולתלמידים, כאשר בכולם יינתן הדגש על העשייה החינוכית הירושלמית

פורסם בתאריך: 28.5.23 07:55

עיריית ירושלים ומינהל החינוך הירושלמי (מנח"י) יקיימו החל מיום ראשון הקרוב, 28.5, את שבוע החינוך בירושלים לשנת 2023. השנה יעמדו אירועי שבוע החינוך בסימן "חינוך מצוין בעיר מצוינת", ויינתן דגש על העשייה החינוכית בירושלים.

במהלך השבוע (ראשון, 28.5, עד שישי, 2.6) יתקיימו מגוון פעילויות ואירועים שונים לצוותי החינוך, לתלמידים ולהורים, בהם ערב הוקרה לצוותי החינוך, טקס ה'אוסקר הירושלמי', הצגות, תערוכות אמנות, כנסים, אירועי הורים ושלל פעילויות ואירועים על טהרת החינוך הירושלמי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגבעת מרדכי? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


עוד לפני החגיגות והאירועים השונים – קצת מספרים על מערכת החינוך הירושלמית, שהיא כידוע הגדולה והמורכבת ביותר בישראל. בירושלים ישנם 17,519 עובדי הוראה ולמעלה מ-290 אלף תלמידים מכלל המגזרים, כאשר כל מגזר בפני עצמו הוא הגדול ביותר בישראל, מתוכם – 67,277 תלמידים ותלמידות בחינוך הכללי, 115,616 בחינוך החרדי, 103,781 בחינוך במגזר הערבי 103,781, ובכלל המגזרים גם יחד לומדים 14,092 תלמידים בחינוך המיוחד.

מספרים נוספים שחשוב להכיר: בירושלים 2,588 גנים, בהם 331 עבור ילדי החינוך המיוחד), 395 בתי ספר יסודיים (11 לחינוך המיוחד), 65 בתי ספר רב גילאי (42 חינוך מיוחד, 23 חינוך רגיל), 354 בתי ספר על יסודי (33 מהם עבור תלמידי החינוך המיוחד). בעירייה מציינים כי "בשנת תשפ"ג הושקעו כ-305 מיליון שקלים בבנייה ובשיפוצי עומק בכל רחבי העיר ולכלל בתי הספר והגנים בעיר ובמרחבי הלימוד, לטובת יצירת תנאי לימוד טובים וחדשניים עבור תלמידי בתי הספר וצוותי ההוראה".

***


שבוע החינוך 2022 (צילום: נעם פיינר)

שבוע החינוך 2022 (צילום: נעם פיינר)


ובחזרה לשבוע החינוך ובעיקר לאירועים החגיגיים שיתקיימו במהלכו – הופעות, ערבי הוקרה, כנסים ומיטב פעילויות ואירועים לצוותי החינוך כהוקרה על עבודתם לאורך כל השנה. בנוסף, כאמור, יתקיימו אירועים שונים לתלמידים ולהורים, אשר מטרתם היא לחשוף את העשייה החינוכית הענפה בירושלים.

אז מה כולל הלו"ז העמוס לשבוע הקרוב?

יום ראשון, 28.5
9:00 – כנס הצגת תוצרי המרחב השלם למצוינות: כנס תוצרים בכיכר ספרא של המרחב השלם, כאשר בכל שעה יגיעו תלמידים מ-150 בתי ספר יסודיים לפני העלייה לחטיבה ויסיירו בין הדוכנים ומפעילי המרחבים של תכנית ה'מרחב השלם'. החל מהשעה 9:00.

17:00 – הוקרה לפעיל המתנדב: אירוע הוקרה לעשרת התלמידים והתלמידות המצטיינים במגוון תחומים במהלך שנותיהם בתיכון, מכל רחבי ירושלים. האירוע יתקיים ביד בן צבי.

19:30 – ערב הוקרה לצוותי והורי החינוך המיוחד בהשתתפות האמנית ליטל שוורץ, במרכז החדשנות 'פואנטה' בשכונת גוננים.


אוסקר החינוך 2022 (צילום: נעם פיינר)

אוסקר החינוך 2022 (צילום: נעם פיינר)


יום שני, 29.5
14:30 – יריד עבודות חקר של תלמידים ממזרח העיר: היריד מציג מבחר של עבודות חקר ויצירה בתחומי המדע הטכנולוגיה והקיימות. העבודות הן פרי תהליך למידה פתוחה, בה התלמיד מנווט בעצמו את דרכו להפקת תוצרים, בהנחיה של מורה או מדריך. האירוע יתקיים במוזיאון המדע.

19:30 – טקס האוסקר לחינוך ירושלמי: זוהי השנה החמישית שנערך הטקס. האוסקר יוקיר יוזמות חינוכיות וחברתיות מקוריות ויצירתיות, וכן נשות ואנשי חינוך יוצאי דופן. זאת, על רקע שנה נוספת בה מערכת החינוך התנהלה לצד הקורונה. האירוע יתקיים במלון מצודת דוד.

 

 

יום שלישי, 30.5
9:00 – גמר חידון התנ"ך הירושלמי: האירוע יתקיים בתיאטרון ירושלים וייערך זו השנה השנייה במעמד ראש העיר משה ליאון.

20:00 – ערב הוקרה לצוותי החינוך בהשתתפות האמן עידן רייכל. האירוע יתקיים בבריכת הסולטן במעמד ראש העיר.


חנן בן ארי בשבוע החינוך בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)

חנן בן ארי בשבוע החינוך בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני)


יום רביעי, 31.5
14:00 – MAKE IT OPEN: כנס סיכום במוזיאון המדע, שהוא מעין מפגש חשיפה לפרויקט Make It Open למורים ומנהלים – מדובר בשיתוף פעולה בינלאומי במימון האיחוד האירופי, במטרה לקדם בתי ספר פתוחים לקהילה, וכן סיכום של הפעילות בשנה האחרונה.

במסגרת הפרויקט פותחו בשיתוף מורים 16 תרחישי למידה, הזמינים לכולם, עבור כיתות ד'-י' בנושאים מדע, טכנולוגיה וסביבה. תרחישי הלמידה מזמנים את התלמידים ללמידה מעבר לגבולות בית הספר למשל בפארקים, במפעלים, בבית ועוד. הנחיית התלמידים נעשית לא רק על ידי צוותי ההוראה אלא גם על ידי מגוון גורמים בקהילה כגון מומחים מהמגזר עסקי, אקדמיה, הורים ועוד. לפרויקט הצטרפו כ- 150 בתי ספר שכבר הפעילו השנה את מגוון תרחישי הלמידה בישראל וב-10 מדינות באירופה.

17:00 – קולג' ירושלמי: אירוע מיוחד וחינוכי עם המון הפתעות, הופעות, פעילויות, אוכל ומתנות במיוחד עבור תלמידי ותלמידות הקולג', שמציע לתלמידים ותלמידות בכיתות י'-י"ב הזדמנות חינמית ללמוד קורסים אקדמאים מרתקים במגוון תחומי דעת שווים ומעניינים במוסדות להשכלה גבוהה בירושלים.


כיתות אמן למצוינות באמנות (צילום: עודד אנטמן, דוברות מוזיאון ישראל)

כיתות אמן למצוינות באמנות (צילום: עודד אנטמן, דוברות מוזיאון ישראל)


יום חמישי, 1.6
16:30 – בעקבות הספרים תומכות מובילות: מפגש פתיחה חגיגי שיתקיים בספריה העירונית. כ-30 תומכות גני ילדים ישתתפו בסדנה חווייתית, מהנה ומלמדת בעקבות סיפור. יתקיים בשוק מחנה יהודה.

20:00 – יחידת הורות באירוע להורים הירושלמים: האמן אביתר בנאי ישיר וידבר על הורות ומשפחה. המפגש יתקיים במוזיאון הטבע (20 שקלים).

יום שישי, 2.6
9:00 – תכנית קוד JLM: יום שיא בו תלמידים יציגו וישחקו במשחקים שפיתחו בעצמם, סביב הנושא 'ירושלים'. חבר השופטים יעניק תעודות הערכה לנבחרות בתי הספר בהתאם לתבחינים שנקבעו. 'JLM games' היא תוכנית קוד שפועלת בעשרה בתי ספר בעיר ירושלים ובמסגרתה התלמידים לומדים תכנות משחקי מחשב. האירוע יתקיים במרכז 'פואנטה'.

***

בין האירועים המרכזיים, שעליהם שמים בכיכר ספרא דגש, נמצא ערב ההוקרה להורי וצוותי החינוך במיוחד. האירוע, כאמור, יתקיים ביום ראשון ובסופו תהיה הופעה של הסטנדאפיסטית ליטל שוורץ. מדובר ביוזמה משותפת של יחידת ההורות במנח"י, יחד עם המחלקה לחינוך מיוחד ובשיתוף של מחלקת צמי"ד באגף חברה בעירייה. האירוע נוצר תוך מחשבה על הורי החינוך המיוחד, ומתוך רצון גדול להוקיר אותם ולתת להם ולהתמודדותם מקום וחשיבות.

אירוע משמעותי נוסף, שהוא ייחודי לירושלים ומתקיים זו השנה החמישית, הוא 'אוסקר החינוך'. מדובר על אחד מאירוע הדגל של שבוע החינוך, והוא כולל בתוכו קטגוריות רבות לבחירת הזוכים, ביניהם: מנהל/ת, מורה, מזכירה, גננת, סייעת, פסיכולוג/ית, אב בית, שומר, מוסד חינוכי ועוד.
ערב הוקרה נוסף ומשמעותי יהיה לצוותי החינוך, אשר ייהנו, בין היתר, גם מהופעה של הזמר עידן רייכל. הערב הזה, כך חוזרים ומדגישים בעירייה, מוקדש לצוותים החינוכיים בירושלים כהוקרה על פועלם לאורך כל השנה.

"עיריית ירושלים ומינהל החינוך העירוני נרגשים לקיים את שבוע החינוך הירושלמי שיוצא לדרך בסימן 'חינוך מצוין בעיר מצוינת'", אומר ראש העיר משה ליאון לקראת השבוע שמעלה את החינוך הירושלמי על נס. "במהלך השבוע יתקיימו ערבי הוקרה לצוותי החינוך הנפלאים והאיכותיים ביותר שירושלים זכתה בהם, וכן מגוון פעילויות, סדנאות ותכנים נוספים מעניינים, חינוכיים, חברתיים וערכיים. שבוע החינוך בירושלים מתקיים מדי שנה למען צוותי ההוראה המהווים הון חינוכי יקר מפז, לתלמידות ולתלמידים היקרים שהם דור העתיד וגם להוריהם. נמשיך להשקיע, לטפח ולפתח את החינוך בירושלים על כל רבדיו".

יואב (זימי) זימרן, ראש מינהל חינוך: "ירושלים מובילה בחינוך החדשני והאיכותי שלה. בשבוע החינוך אנחנו חוגגים את העשייה האדירה יחד עם הצוותים התלמידים וההורים, וזוהי הזדמנות יוצאת דופן להגיד תודה לכולם על שותפות מופלאה, כי אין על החינוך הירושלמי".

סגנית ראש העיר חגית משה, מחזיקת תיק החינוך במועצת העירייה: ״ירושלים שמה את החינוך בראש סדר העדיפויות מתוך הבנה ברורה שחינוך מצוין יהפוך את העיר למצוינת. בשנים האחרונות ירושלים הפכה להיות בירת החינוך של ישראל ומשמשת כמודל עבור רשויות מקומיות רבות שרואות איך פרויקטים מדהימים מוציאים את המיטב מתלמידי העיר ונותנים גיבוי וסיוע לגורמי החינוך השונים. בשבוע החינוך אנו בוחרים לחשוף את תוכניות הלימוד החדשניות לכלל תושבי ירושלים ולהוקיר תודה לצוותי החינוך מכלל המגזרים בעיר שעושים עבודה מצוינת כל השנה. אני מזמינה את תושבי ירושלים, תלמידים, הורים וצוותי חינוך להגיע לחגוג איתנו את שבוע החינוך הירושלמי בשלל אירועים ברחבי העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר