מפגש הורים עם יוסי חביליו, שמנסה לסייע (צילום: האיחוד הירושלמי)
מפגש ההורים עם יוסי חביליו, שמנסה לסייע (צילום: האיחוד הירושלמי)

מה אמורים לעשות ילדי גן ברמת דניה בזמן אזעקה? "לרוץ לפארק הסמוך ולהשתטח"

בשבוע האחרון, לראשונה מאז פרוץ המלחמה, החליטה העירייה להחזיר את ילדי גן רקיע למבנה ברחוב קובובי, שבו אין ממ"ד ואפילו לא מרחב מוגן אחר. ההורים פנו לעירייה ותהו מה יקרה בזמן אזעקה - התשובה הדהימה וזעזעה אותם כאחד

פורסם בתאריך: 10.12.23 07:41

פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' אחרי השבת השחורה של ה-7/10 העלתה את מפלס הלחץ והחרדה אצל כלל תושבי ישראל, על אחת כמה וכמה בקרב הורים לילדים קטנים ששולחים את ילדיהם למסגרות החינוך. מה קורה עם מאבטח חמוש? לאן הולכים בזמן אזעקה? האם המוסד החינוכי מוגן? והאם יש מי שישמור על הילדים? הרבה מאוד שאלות ובאותם ימים היו מעט מאוד תשובות.

למערכת החינוך לקח זמן להתניע, אבל אט-אט החלו להימצא פתרונות. כל מוסד חינוכי והפתרון הזמין, הנוח והמתאים ביותר עבורו. כך למשל, בגן רקיע ברחוב קובובי ברמת דניה הפתרון שנמצא היה להעביר את ילדי הגן – למעלה מ-50 ילדים בשני גנים סמוכים – למבנה של אשכול גני רימונים שנמצא בעבר השני של החורשה הסמוכה. מדובר על מבנה גדול שבו מרחבים מוגנים שמספיקים לכל הילדים.

אלא שבשבוע החולף התבשרו הורי הגן על ידי העירייה שילדיהם יחזרו למבנה הרגיל שלהם. מבנה שבו אין מאבטח, אבל עזבו מאבטח – אפילו מרחב מוגן כלשהו אין בנמצא. זאת אומרת שאין חלל ללא חלונות שיכול להתאים לשהות של הילדים בזמן אזעקה.

אז נכון, בירושלים לא נשמעו אזעקות כבר שבועות ארוכים, ופיקוד העורף אף קבע כי ירושלים היא עיר ירוקה ויש הנחיות מאוד מקלות בנוגע לפעילות של מוסדות חינוך. אבל ההורים, מה לעשות, חששו. את החששות שלהם הם ניסו להעביר לעיריית ירושלים, והתשובה שקיבלו מהעירייה – הצליחה להדהים אותם ולעורר את זעמם.

"ביקשנו מהעירייה להשאיר אותנו בגן רימונים", מספרת אחת האמהות בגן ל"כל העיר", "אבל קיבלנו תשובה שלילית. אמרו לנו שחוזרים לגן ושיש אישור מפיקוד העורף. תהינו – מה יעשו הילדים בזמן אזעקה? בתשובה מסרו לנו מהעירייה וממנח"י שההנחיה היא להוציא את הילדים – כ-50 ילדים בגילאי 5-4 עם שש נשות צוות – לחורשה הסמוכה ולהשתטח שם על הרצפה. התשובה הזו נשמעת למישהו הגיונית? איך הגננות אמורות להשתלט על ילדים בגיל הזה בזמן אזעקה? מעבר לכך, החורשה המדוברת הזו היא על ידי כביש ראשי – זה פשוט לא הגיוני וחסר אחריות".

 

 

ההורים התעקשו, התווכחו ואף עירבו את סגן ראש העיר יוסי חביליו. אולם דבר לא עזר. העירייה עמדה על דעתה – הנחיות פיקוד העורף מתירות להחזיר את הילדים לגן הקודם. "הנחיות זה יפה – אבל איפה קצת רגישות לנוכח המצב?", תוהה אותה אמא?

במהלך השבוע, כאמור, הילדים חזרו ללמוד בגן, אבל לא כל ההורים שלחו את ילדיהם. הם עדיין ממתינים לתשובות שיספקו אותם יותר.
סגן ראש העיר חביליו, שמנסה כאמור לסייע להורים, מוסר "אני חושב שבמצב הנוכחי, ולאור חידוש הלחימה בדרום, ניתן להבין את חששות ההורים, ויש מקום להיענות לבקשתם להישאר בגן בו יש ממ"ד, לא יקרה כל אסון אם הגן ישאר במקום הזמני עוד מספר שבועות, ויש חשיבות רבה להרגעת חששות ההורים ולו באופן חלקי, לכן אני מנסה לשכנע את גורמי העירייה להסכים להישארות הגן במקום הזמני".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף הגדירה את ירושלים כעיר ירוקה, ועל כן, כלל הפעילויות החינוכיות מתקיימות כרגיל וללא הגבלות. לפיכך, חזרו הילדים למתחם הגן. עיריית ירושלים ממשיכה לעקוב אחר ההנחיות בתיאום מול פיקוד העורף ותפעל לפיהן. בטיחות הילדים וביטחונם היא בראש סדר העדיפויות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר