מבנה עמל-בית יעקב בקרית היובל (למעלה משמאל עם כיוון השעון), רכב הסעות, יוסי חביליו (צילומים: פרטי, ישראל כהן)
מבנה עמל-בית יעקב בקרית היובל (למעלה משמאל עם כיוון השעון), רכב הסעות, יוסי חביליו (צילומים: פרטי, ישראל כהן)

העירייה התקפלה: הופסקו ההסעות החינמיות לתלמידות 'בית יעקב' בקרית היובל

הישג לרשימת ה'איחוד הירושלמי' בראשות יוסי חביליו ותושבי ירושלים - עיריית ירושלים הודיעה לבית המשפט כי החליטה על ביטול ההסעות המפלות לתלמידות 'בית יעקב' בקרית היובל, ועל כן היא מבקשת למחוק את העתירה שהוגשה בנושא. חביליו: "שמח שהצלחנו לבטל את האפליה המקוממת"

פורסם בתאריך: 4.6.24 13:39

עיריית ירושלים התקפלה וביטלה את ההסעות שניתנו לתלמידות החרדיות של בית הספר 'בית יעקב' בקרית היובל, זאת בניגוד לקריטריונים ותוך הפלייה של כלל הציבור הירושלמי, שילדיו לא זכו להסעות בתקופה המדוברת.

כזכור, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", עם תחילת שנת הלימודים הנוכחית הושבת בית הספר 'בית יעקב' בקרית היובל, זאת לאחר שרבני השכונה וההורים דרשו לתת הסעות חינמיות לתלמידות בית הספר. בעירייה, כמעט מיותר לציין, התנגדו תחילה למתן הסעות שכן הילדות לא עמדו בקריטריונים הנדרשים – בראשם עובדת היותן של התלמידות תושבות קרית היובל – מה שמייתר את הצורך בהסעות בתוך השכונה.

אולם לאחר ההשבתה של בית הספר ליומיים ובהתערבות של סיעת ש"ס במועצת העירייה ובסמיכות לבחירות שאמורות היו להתקיים כחודשיים לאחר מכן (ב-31.10) – החליטו בעירייה לתת הסעות חינמיות לתלמידות בית הספר, גם כאלו שמתגוררות בשכונה ובניגוד לקריטריונים העירוניים.
במענה לפניית "כל העיר" באותם ימים נמסר מהעירייה כי ההסעות ניתנו לתקופת הסתגלות של כשלושה חודשים, זאת בשל המעבר של בית הספר משכונת בית וגן לשכונת קרית היובל (לאחר מאבק ארוך וממושך ובניגוד מוחלט לעמדת המינהל הקהילתי בקרית היובל).


מבנה בית הספר 'ליידי דייויס' (צילומים:, באדיבות המצלם)

מבנה 'בית יעקב' בקרית היובל (צילום: באדיבות המצלם)


לקראת תחילת שנת 2024 – כשהבחירות למועצת העירייה שוב היו בפתח עם תאריך חדש (נדחו בשל מלחמת 'חרבות ברזל') – בסוף חודש פברואר – שחררה סיעת ש"ס בירושלים הודעה חגיגית לפיה צביקה כהן, סגן ראש העיר מטעם ש"ס, הגיע להסכם עם מנכ"ל עיריית ירושלים על המשך ההסעות עד לסוף שנת הלימודים, כשעל פי הודעת ש"ס מדובר היה על היקף של מאות אלפי שקלים.

בעירייה טענו אז כי ההסעות הוארכו בשל המצב הביטחוני מבלי להתייחס להתרברבות של ש"ס ולקיפוח של עשרות אלפי התלמידים האחרים בירושלים, שכן אם הסיבה היא המצב הביטחוני – הרי שהוא היה תקף לכל העיר ולא רק לקרית היובל.

 

 

לאחר פניות של מספר הורים, סיעת 'האיחוד הירושלמי' שבראשה עומד יוסי חביליו (שהתמודד אז מול משה ליאון לראשות העיר) הגישה עתירה מינהלית ודרשה אחד משניים – או את ביטול ההסעות לבית הספר בית יעקב או השוואת תנאים ומתן הסעות לכלל תלמידי ירושלים.


יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


העתירה עתידה היתה להתברר בקרוב, אולם השבוע, כאמור, הודיעה עיריית ירושלים לבית המשפט כי היא מתייתרת בשל העובדה שההסעות לתלמידות בית יעקב הופסקו כבר בסוף חודש אפריל (בדיקת "כל העיר" מול תושבים בקרית היובל מעלה כי אכן ההסעות הופסקו, וכי חלק מהתושבים טוענים כי "זה בגלל יוסי חביליו").

בעירייה, כמעט מיותר לציין, טוענים כי הפסקת ההסעות לא נעשתה בגלל העתירה אלא "ביוזמת העירייה וזאת שלא מנימוקי העתירה".
בין אם אתם מאמינים לעירייה ובין אם לאו, השורה התחתונה היא שההסעות שניתנו לתלמידות 'בית יעקב' תוך הפליית כלל תלמידי העיר הופסקו.

"אני שמח שהצלחנו לבטל את האפליה המקוממת של מתן הסעות לחרדים בלבד, בניגוד לקריטריונים", אומר סגן ראש העיר ויו"ק 'האיחוד הירושלמי' יוסי חביליו: "חבל שהיינו צריכים לפנות לבית המשפט, על מנת להשיג את הביטול. טענת העירייה לפיה ההסעות נובעות משיקולי ביטחון – קוממה עוד יותר, האם רק לחרדים מגיע ביטחון? האם חיי תלמידים מהמגזר החרדי חשובים יוצר מחיי תלמידים מהמגזר הממלכתי או הממלכתי-דתי? אנחנו באיחוד הירושלמי נמשיך לעמוד על המשמר ולדאוג לזכויות הציבור הליברלי והיצרני בירושלים".

יצוין כי בשל הפסקת ההסעות – דורשת עיריית ירושלים כי בית המשפט יפסוק הוצאות כנגד העותרים. מנגד, העותרים – 'האיחוד הירושלמי' ותושבים בקרית היובל ובירושלים – טוענים כי זה בדיוק הסעד שביקשו – הפסקת ההסעות המפלות, ועל כן בכוונתם לדרוש כי בית המשפט יפסוק הוצאות כנגד עיריית ירושלים. ההחלטה צפויה להתקבל בקרוב.

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. מינה

    שמאלנים מושחתים. כאילו שאם היה הסעות לחילונים הם היו נוסעים בהם.. זה נובע משנאה וקנאה לציבור החרדי.
    לא הצלחתם כל עוד וקרית יובל ובכלל ירושלים מ. ת. ח. ר. ד.ת
    לא תוכלו להם כי נפול תיפול עוד לפניהם!

  2. רמי

    חוץ מרוע והתנכלות אין כאן כלום
    חביליו במה אתה גאה??
    שפגעת בילדות קטנות
    איזה גבר אתה על חלשים
    בושה

  3. פיני

    יש אנשים שקמים בבוקר וחושבים איך אני יכול להזיק לאחרים
    רוע צרוף

  4. סמדר

    מה אכפת לכם מהסעות? זה על הגב שלכם?
    גם ככה חביליו אתה במרצסד שלך.
    זה מה שיש לך להתעסק משועמם!
    תתמקד בלעשות טוב ולקדם את העיר במקום להזיק לתרבויות שונות שאתה לא נמנה בהם.

  5. יוני

    לצוות האתר
    ממש יפה ששדרגתם את האתר עד שבלחיצת כפתור נוכל להגיע ישירות לתגובות,
    צוות של אלופים…

  6. אנונימוס

    כל הכבוד לחביליו ולאיחוד הירושלמי שדואגים שכולם יהיו שווים בזכויות. ואין העדפה פריבילגית למיוחסי המגזר החרדי בעוד החילוני רק נושא עליו חובות כדי לאפשר את זכויות החרדים נטולי החובות .הגיע זמן שוויון. מי שרוצה זכויות שיהיו שוות כנ"ל החובות. וזה דין הצדק ודין האל.

  7. אנונימוס

    וחבל שגם פה הבוטים הימניים פעילים ללא לאות . הגיע זמן שיחשפו את האמת . השנאה הפכה מקור כל רע וזה בשם הדת והאל. בושה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר