אורט רמות (צילום: עידו צימרמן)
אורט רמות (צילום: עידו צימרמן)

אורט רמות: נמשך מאבק הורי התלמידים נגד העתקת בית הספר

ההורים לא מתכוונים לוותר ומעלים הילוך במאבק נגד החלטת העירייה להעתיק את בית הספר לגבעת רם, שבמקומו צפוי לפעול מוסד לימוד חרדי

פורסם בתאריך: 18.3.18 14:59

נמשך מאבקם של הורי תלמידי בית ספר אורט רמות, בניסיון לבטל את העברת בית הספר לגבעת רם. כזכור, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר" את מבנה בית הספר הקיים, צפוי לקבל מוסד לימוד חרדי. לפני כשבועיים, נפגש ועד ההורים בבית הספר עם ראש מנח"י אביב קינן. לטענתם בפגישה נאמר להם כי ההחלטה על העברת בית הספר התקבלה במאי 2017, וכי אין מה לעשות בשביל לשנות את ההחלטה.

כפי שכבר פורסם ב"כל העיר" הורי בית הספר שמנסים למנוע את המעבר, פנו ליו"ר התעוררות והמועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ ולמועמד נוסף לראשות העיר עו"ד יוסי חביליו, ואף ערכו שביתה, והפגנות בבניין מועצת העירייה. "למה הילד שלי צריך לנסוע לגבעת רם שיש פה בית ספר שקיים כבר 30 שנה. למה לסגור אותו ולתת אותו למישהו אחר"? מוחה נציגה בוועד הורי בית הספר.

עוד טוענים נציגי הועד כי "המינהל הקהילתי יזם והשתתף בישיבות עם העירייה לגבי סגירתו של בית הספר הממלכתי היחיד בשכונה מבלי ליידע את הורי בית הספר ותושבי השכונה. זהו בהחלט עניין קריטי וחשוב המחייב את המינהל בידיעת הציבור. כמו כן השתמש בכוחו לקבל החלטות שאינן ברוח הורי בית הספר רמות ותושבי השכונה וגם לאחר ששמע את עמדת התושבים בכנס החירום שהתקיים בשכונה המשיך להתעלם ולפעול כביכול בשם התושבים. רק בפגישת נציגי התושבים וועד ביה"ס עם אביב קינן ב-25.2 התברר שהכל 'נתפר' מראש עם המינהל כבר למעלה משנה והכל חתום וגמור ולא ניתן לשנות את ההחלטה. אנו מדגישים כי המינהל הקהילתי לא קיבל את החלטותיו בהליך מינהלי תקין. אנחנו לא נוותר".

ועד ההורים מתכנן להיפגש הערב, ראשון, ולתכנן את צעדי המאבק, שייתכן שיכללו פנייה לערכאה משפטית.

הפגנת תלמידי אורט רמות מחוץ לישיבת המועצה (צילום: התעוררות)

הפגנת תלמידי אורט רמות מחוץ לישיבת המועצה, בחודש ינואר (צילום: התעוררות)

 

ממינהל קהילתי רמות נמסר בתגובה: "תפקידו של המינהל הקהילתי הוא לייצג את התושבים, עמדותיהם  וצורכיהם, מתוך ראייה כוללת וכך נעשה לאורך כל הדרך גם בסוגיית אורט רמות (כמו גם בסוגיות רבות אחרות העומדות על הפרק בשכונה). בכל אחת מהשנים האחרונות, תמכנו בתושבים, הבענו התנגדות לכוונת רשת אורט והעירייה להעביר את אורט מהשכונה והצלחנו במאבק. תחילה נבהיר כי במבנה אורט רמות פועלת כיום ותמשיך לפעול אולפנת בני עקיבא וכי המבנה ימשיך לשמש את הציבור הציוני בשנים הבאות. ההחלטה על מעבר אורט רמות לגבעת רם בתשע"ט נודעה לכולנו בשקיפות מלאה ונובעת משיקולים של הרשת ומצב ההרשמה שהלכה ופחתה לאורך השנים. יצוין כי בית ספר ממלכתי על-יסודי שש שנתי במודל חדשני יוקם ע"י העירייה בשכונת רמות בשנה"ל תשע"ט וישמש עוגן חזק לקהילה ולצביון הפלורליסטי של רמות".

מהעירייה נמסר: "בשנה הבאה יוקם בבית הספר רמות בית ספר במודל חדשני שיספק חינוך מצוין, יחזק את תלמידי השכונה, ייתן מענה לתלמידי השכונה והוריהם ויהווה בשורה חדשנית לתלמידי ירושלים. ביום שני הקרוב יתקיים הפנינג חגיגי במינהל הקהילתי של רמות בשעה 19:00 שכותרתו 'איך נכין את ילדנו לשוק העבודה העתידי?' ובו יוצג מודל בית הספר. הציבור מוזמן".

מנגד, טוענים ועד ההורים כי "אכן תפקידו של המינהל ויו"ר המינהל הקהילתי ליצג את התושבים, אך לצערינו לא עשה זאת במקרה של אורט רמות ובטח לא בשקיפות מלאה כפי שציינו. פתיחת בית ספר ממלכתי על יסודי שש שנתי במודל חדשני מאוד מבורך, אך לצערינו הוא מוגדר כבית ספר צומח ולכן ייפתח ב"ה בשנת תשע"ט לכיתות ז' בלבד ורק אם ירשמו אליו מספיק תלמידים. החטיבה החדשה אינה נותנת מענה לכלל התלמידים מכיתות ח' עד י"ב, שיאלצו בגלל סגירת בית הספר אורט רמות ללמוד מחוץ לשכונה. אנו נמשיך במאבק על קיומו של בית הספר על יסודי ממלכתי שש שנתי בשכונת רמות, ובכך לתת מענה לכל שכבות הגיל מכיתה ז'-י"ב לתושבי רמות והסביבה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בית ספר חדש ברמות ?? זו זריית חול בעיני התושבים ,לא יוקם שום בי"ס חדש ,כרגע מדברים על כיתה אחת בלבד כיתה ז' לא תקנית של מספר קטן מאוד של תלמידים שיתפוס כיתה אחת בתוך בי"ס יסודי בשכונה ממש עצוב הסיכוי להצלחה ממש קטן,איך אפשר להשוות בכלל סגירת בי"ס גדול פעיל ומצליח שגדל משנה לשנה והכשיר צוותים טכניים עבור חיל האוויר טכנאים ובהמשך הנדסאים ומהנדסים וטייסים,סגירה של המוסד "אורט רמות" של 6 שכבות עם 217 תלמידים לעומת פתיחה של רק כיתה ז' עם בערך 9 ילדים ממש לא השוואה מגוחך עד עצוב מאוד

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה שטויות! על פי נתונים רשמיים 88% מילדי רמות הם חרדים ורק 2.7% הם חילונים (היתר הם דתיים לאומיים). תפנימו: רמות חרדית אלו חדשות ישנות! כל המהלך של החילונים בנוגע לבית ספר אורט רמות הוא גזענות כלפי חרדים!…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר