המכללה למינהל (צילום: עידן גרוס)
המכללה למינהל (צילום: עידן גרוס)

המסלול האקדמי המכללה למינהל: יזמות–הדור הבא

למידה יזמית, כזו המספקת לכל סטודנט את המיומנויות ההכרחיות בשוק העבודה העתידי, צפויה להפוך לחלק בלתי נפרד מתכניות הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה. במסלול האקדמי המכללה למינהל, כבר מיישמים מגוון רחב של שיטות למידה חדשניות המקנות לסטודנטים את המיומנויות והכישורים הנדרשים על מנת לעמוד בדרישות המעסיקים

פורסם בתאריך: 4.3.18 21:02

אחת השאלות המרכזיות שגורמי ממשל, תעשייה והשכלה מנסים לפצח, היא כיצד להעניק לדור העתיד את הכישורים הרלוונטים לשוק העבודה העתידי, ולמעשה להפוך את האקדמיה לרלוונטית יותר לשוק העבודה מחד ולכל סטודנט מאידך. דו"חות שפירסמו האיחוד האירופאי, הפורום הכלכלי העולמי והאו"ם, הצביעו על מספר מיומנויות יזמיות עיקריות להן יזדקקו עובדי העתיד, כגון: פתרון בעיות מורכבות, חשיבה ביקורתית, פרואקטיביות ויצירתיות. "אחת המשימות המרכזיות של מוסדות ההשכלה הגבוהה, אם כך, היא לזמן לסטודנטים אפשרויות מגוונות לחלץ מעצמם מיומנויות כאלו, רק כך תתרחש למידה משמעותית", אומרת פרופ' דפנה קריב, סגנית נשיא לפיתוח ויוזמות גלובאליות במסלול האקדמי המכללה למינהל.
"סטודנטים בכל המוסדות להשכלה הגבוהה למעשה לומדים כמעט את אותם התכנים בתחומי התוכן השונים. כדי לתת להם יתרון, ומתוך היכרותי המחקרית עם הלמידה היזמית, הבנו כי עלינו ללמד אותם את המיומנויות היזמיות בדרכים חדשניות, כך שגם התעשייה וגם הסטודנט, כמו שאר הגורמים באקוסיסטם יזהו את הערך החדש שנוצר", אומרת פרופ' קריב. המכללה למינהל מיישמת מזה מספר שנים פורמטים שונים של למידה באוריינטציה יזמית, מתוך מטרה להבין מה הם הצרכים הנוכחיים והעתידיים של התעשייה, ולתת להם מענה רב ממדי", אומרת פרופ' קריב.

דפנה קריב (צילום: עידן גרוס)

דפנה קריב (צילום: עידן גרוס)

יוצאים מהגבולות הפיזיים והווירטואליים
אחד מהפורמטים האלו הוא Virtual Incubator – למידה וירטואלית המתבצעת במתודה סינכרונית במקביל במכללה למינהל בישראל, באירופה, בקנדה וכבר מתוכננות להצטרף גם מקסיקו, יפן ועוד. הסטודנטים, בכל המדינות, מפצחים את אותה המשימה בו זמנית ויכולים לראות בזמן אמת את המתרחש אצל עמיתיהם. המפגש הרב לאומי הוירטואלי הזה מתפרס על יום שלם, ובמהלכו הסטודנטים מציגים את התוצרים לאנשי אקדמיה ולבכירים בתעשייה מהמדינות המשתתפות בחממה הוירטואלית. "ההתנסות הזו מאפשרת התנסות בסיטואציה רב לאומית המגיעה כצורך מהתעשייה", אומרת קריב, "הסטודנטים נחשפים לשיטות עבודה שונות, לשיטות חשיבה אחרות ולצרכים והציפיות המאפיינים תעשיות בארץ ובעולם. כל זה מאפשר בנוסף גם יצירת נטוורקינג משמעותי עם חברות ומנטורים כבר משלב הלמידה במכללה. כל התנסות כזו מנותחת לאחר מכן עם המנטורים לזיהוי החוזקות של הלומד בסיטואציה תוך הקפדה על מתן ערך לבעלי העניין האחרים".

 

 

"במסגרת התכניות החדשניות אנו מפתחים קורסים משותפים עם מוסדות אקדמיים בחו"ל סביב הגדרת סוגיות שמובאות מתעשיות בחו"ל, ופיתוח פתרונות באמצעות תמיכה של תעשיות משלימות בארץ. באופן זה גורמים רחבים מהאקוסיסטם נהנים מהתהליך ומהפתרונות המוצעים", מציינת פרופ' קריב. בימים אלו מתכננים במכללה קורס משותף עם חממה ירוקה בגרמניה סביב סוגיות הקשורות לאנרגיה, ובשלב הבא יוגדרו סביב סוגיות חברתיות, יחד עם המרכז לעסקים חברתיים והשקעות אימפקט במכללה למנהל, בשיתוף עם קרן אדמונד דה רוטשילד וקרן דואליס.
פורמט למידה נוסף אותו פיתחה והרחיבה המכללה הוא חממות יזמות ואקסלרטורים אקדמיים. "במסגרות אלו, נבנתה תשתית –על בסיס ידע מצטבר ממומחים וממחקרים— המציעה לסטודנטים מגוון של הזדמנויות בעולמות תוכן חדשניים וביניהם: פינטק, ספורטק, מיוזיקטק ויזמות חברתית, אותן עליהם לאתר ולממש יחד עם עמיתיהם, מנטורים, ומומחים מהאקדמיה ומהשטח. במסגרת אותם פורמטים, פותחו לאורך השנים עשרות מיזמים של סטודנטים אשר פרצו גבולות בענפים מסורתיים, הובילו לשינויים ויצרו חדשנות.
"הרעיון העומד מאחורי פיתוח שיטות למידה חדשניות, פתיחת גבולות הלמידה, וזימון של אתגרים חדשניים – הוא אימון הגמשת החשיבה והעשייה, כדי לייצר לסטודנטים יתרון יחסי בתעשייה עוד במהלך לימודיהם. הלמידה היא משמעותית ממקום של איתור עצמי של מיומנויות העתיד האישיות, החזקות, והעניין האישי; הללו מייצרים את אותה 'תשוקה' ובעקבותיה גם הירתמות ומחויבות למטרה", אומרת פרופ' קריב.

לוגו המכללה למינהל

לוגו המכללה למינהל

המסלול האקדמי המכללה למינהל אלי ויזל 2, ראשון לציון | 5025*

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר