חשש מהתפרצות הקורונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בהלת הקורונה | בעקבות ההתנגדות הנחרצת של התושבים – לא יוקם מתקן בידוד לתיירים בהר גילה

בעקבות התנגדות התושבים החליטו במשרד הבריאות לחזור בהם מההחלטה להקים מתקן בידוד בהר גילה. התיירים מדרום קוריאה הועברו למתקן בידוד בנתב"ג

פורסם בתאריך: 23.2.20 14:02

***עדכון***

תושבי הר גילה נושמים לרווחה – משרד הבריאות ומשרד הביטחון חזרו בהם מהחלטתם להקים מתקן בידוד מפני מגפת הקורונה לתיירים.

מוקדם יותר, כזכור, זעמו התושבים על ההחלטה להקים מתקן בידוד לתיירים שמגיעים מדרום קוריאה. התושבים ומועצה אזורית גוש עציון אף עתרו בנושא לבית המשפט, אך עתירתם נדחתה. למרות זאת – החליטו כאמור במשרד הבריאות להיענות לדרישה ומתקן הבידוד לא יוקם בהר גילה. תחת זאת התיירים מדרום קוריאה ישהו בבידוד בנתב"ג.

בהלת הקורונה – בהר גילה גילו בשעה האחרונה כי משרד הבריאות מתכוון להקים מתקן לבידוד התיירים שמגיעים מדרום קוריאה בלב היישוב. התושבים זועמים ומתנגדים באופן חריף למהלך ומתכוונים לחסום את הכניסה ליישוב.

מדובר במתקן לבידוד תיירים – שלגביהם נרשם החשש כי הם נדבקו בקורונה – שיוקם כאמור בהר גילה. ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אומר בשיחה עם "כל העיר" כי אף אחד לא עדכן אותם על הקמת המתקן בלב הר גילה. "לא עודכנו על ההחלטה להקים את המתקן הזה – גילינו את זה במקרה, מדובר בשערוריה", מדגיש נאמן. "לא יכול שכך מתנהלים. אז מה אם יש מתקן צבאי בתוך יישוב אזרחי, גם הקריה בתל אביב זה מתקן צבאי, אז אולי ישימו את האנשים בתל אביב בלי לדבר עם העירייה ועם התושבים? אין דבר כזה וזה לא יאומן שככה המערכות פועלות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


נאמן מבהיר כי התושבים חוששים מהתפשטות הקורונה בתוך היישוב. "צריכים לבוא איתנו בהידברות. לא יכול להיות שמצניחים עלינו דבר כזה. יש פה תושבים, 500 משפחות, ילדים, בעלי חיים שמסתובבים. כמו שאמרתי – לא דיברו איתנו ולא אמרו לנו מה צריך לעשות. האם מערכת הביוב צריכה להיות נפרדת או לא? מערכת האשפה צריכה להיות נפרדת? איך נדע אם אף אחד לא נתן לנו הנחיות?".

נאמן מוסיף ואומר כי "אנו דורשים ממקבלי החלטות להקפיא את ההחלטה הזו לאלתר ולייצר שיח עם רשות מקומית כמקובל. אנחנו לא החצר האחורית, לא נאפשר לפעול בתוך יישובנו כאילו אין כאן שלטון אזרחי".


הכניסה להר גילה, הבוקר (צילום: אלימלך דהן רבש''צ הישוב הר גילה-גוש עציון)

הכניסה להר גילה, הבוקר (צילום: אלימלך דהן רבש"צ הישוב הר גילה-גוש עציון)


נציגת הר גילה במועצה האזורית גוש עציון, עדנה אלמקייס, מוסיפה ואומרת כי "משרד הביטחון החליט להעביר כ-200 תיירים מקוריאה הדרומית לבידוד במתקן של האגודה למען החייל בתוך היישוב הר גילה – התושבים יחסמו את הכניסה ליישוב".

החשש מהתפרצות הקורונה בישראל הפך אתמול להיות ממשי – כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר" קבוצת תיירים מדרום קוריאה, שנדבקו במחלת קורונה, ביקרה בשבוע שעבר באתרים שונים בירושלים – במלון, במסעדה, במקומות תיירותיים בעין כרם ובהר הזיתים. ביקורה של הקבוצה חשפה אלפים למחלת הקורונה, וכאמור, החשש כי חלק קטן מהם נדבק הוא גבוה. משרד הבריאות הוציא בשבת הנחיה לפיה שכל מי שהגיע במגע הדוק עם קבוצת התיירים עליו להיכנס לבידוד בית לתקופה של 14 ימים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אפשר לחשוב..

    שהוירוס מופץ באוויר מטרים רבים,או קילמוטרים,ובכלל סביר להניח שיגיעו ברכבים מבודדים,וגם במשך השהות בבידוד לא יבואו במגע עם הסביבה.
    בנוסף בכלל גם לא בטוח שאלו שישהו בבידוד יהיו נגועים.
    הרבה מהומה על לא מהומה.יש אנשים שאוהבים לעשות המולה מכלום ושום דבר.

  2. גולדסטאר

    זועמים כל פעם על משהו אחר יאללה שידחפו את יודעים מה לאיפה ויקבלו קורונה אל הדרך

  3. איתן הלוי

    זאת התוצאה של האפשרות לתת יד חופשית להאלומינתי והבונים החופשיים לעשות כרצונם בעולם לדילול אוכלוסיאת העולם ודברים הרבה יותר גרועים מכך.

  4. איתן הלוי

    הבעייה אצלכם בכל העיר שאתם לא ששים לפרסם תגובות של אזרחים, אז תורידו את הייתם הזה מהכתבות שלכם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר