טיפת חלב, נחלאות (צילום: נדב בורנשטיין)
טיפת חלב, נחלאות (צילום: נדב בורנשטיין)

תחנות טיפת חלב בירושלים: מחסור משמעותי באחיות

עשרות אחיות חסרות בתחנות טיפת החלב בירושלים, הורים טריים מתלוננים על פעילות מצומצמת. העירייה: "תחנות טיפת החלב העירוניות סובלות ממחסור ניכר בכוח אדם סיעוד; בכוונתנו לצאת במהלך גיוס אחיות נרחב, במידה ונזכה לתוספת תקנים ממשרד הבריאות"

פורסם בתאריך: 4.3.19 08:02

מחסור רציני באחיות בתחנות טיפת החלב בירושלים: בעיריית ירושלים מציינים השבוע ל"כל העיר" כי ברחבי העיר נרשם מחסור באחיות, מה שמוביל לצמצום היקף הפעילות בתחנות. הורים טריים מתלוננים על כך.



"סניף טיפת החלב שממוקם ברחוב צפת, בשכונת נחלאות תושבים של ארבע שכונות – נחלאות, שערי חסד, מרכז העיר ואזור מחנה יהודה", מספר ל"כל העיר" נדב בורנשטיין, תושב מרכז העיר. "כרגע צמצמו את שעות הפעילות של טיפת חלב לימים ראשון ורביעי בלבד. בנוסף, לא מקבלים תינוקות חדשים. אם מישהי ילדה לאחרונה היא צריכה לפנות לסניף אחר. יש הרבה מתושבי נחלאות והאזור שלא מחזיקים ברכב. שבוע אחרי לידה ללכת לטיפת חלב אחרת שלא קרובה למקום המגורים, זה לא פשוט".



"הבת שלי היתה אמורה לעבור חיסון השבוע בטיפת חלב", מוסיף ומספר בורנשטיין, "התקשרנו לוודא שהתור מתקיים ללא כל שינוי, ואמרו לנו בטלפון ששעות הפעילות צומצמו ואנו צריכים ללכת לסניף בשטראוס. לא אמרו לנו כלום, זה בא ממש בהפתעה, זה קרה לעוד תושבים שבאו לקבל טיפול והפנו אותם לתחנות טיפת חלב אחרות".


טיפת חלב, נחלאות (צילום: נדב בורנשטיין)

טיפת חלב, נחלאות (צילום: נדב בורנשטיין)


"פנינו בנושא לאחראית בעירייה על תחנות טיפת החלב, עד עכשיו לא קיבלנו תגובה. הסניף הזה משרת הרבה שכונות, למה לסגור אותו או לצמצם את הפעילות שלו? נאמר לנו שיש מחסור בכוח אדם בכל הטיפות חלב והאחיות שם צריכות לתגבר במקומות אחרים. זה אבסורד, נותנים שירות למקומות אחרים על חשבון הגב שלנו. אנחנו מתנגדים לסגירת סניף טיפת החלב בנחלאות, יש להחזיר את הסניף לפעילות מלאה של חמישה ימים בשבוע".

ההורים פנו השבוע גם לחבר המועצה עופר ברקוביץ (התעוררות), שמסר ל"כל העיר": "נושא טיפות חלב הוא נושא קריטי לאיכות החיים של משפחות בעיר. לא יכול להיות שיימשך מצב שבו תחנת טיפת חלב תפעל למשך יומיים בלבד. סדר העדיפויות חייב להשתנות ולאפשר מענה אמיתי למשפחות רבות באזור נחלאות שערי חסד ומרכז העיר. אנחנו נדרוש את הרחבת המענה העירוני ולא נרפה בעניין".

מהעירייה נמסר בתגובה: "טיפת החלב ברחוב צפת ממשיכה לתת שירות לתושבי השכונות הסמוכות ואינה מתוכננת להיסגר. תחנה זו מנתה עד סוף חודש ינואר 2019 שלוש אחיות במשרות חלקיות שנתנו שירות במבנה בצפת , ופעמיים בשבוע ניתן שירות בטיפת החלב בבני ברית לתושבים שהיה להם נוח יותר להגיע לשם. עם יציאתה של אחות לחופשת לידה בתחנה בצפת נותר צוות האחיות עם שתי אחיות בלבד, כאשר גם יתר טיפות החלב העירוניות סובלות ממחסור ניכר בכוח אדם סיעודי. את סידור העבודה בתחנות טיפת החלב אנו עושים נוכח היקף התינוקות והמשפחות מקבלי השירות בכל שכונה בעיר ולעתים המציאות דורשת התאמות כמו במקרה זה. הפתרון הנ"ל מידתי נוכח האילוצים שצויינו והיקף התינוקות באזור. על מנת להמשיך ולתת שירות לתושבי האזור, הוחלט כי טיפת החלב תפעל זמנית במשך יומיים בשבוע על פני שלוש משמרות, הכוללות בתוכן משמרת אחר הצהריים. מדובר בסידור זמני על מנת לאפשר המשכיות במתן השירות ולהקל על התושבים. בכוונתנו לצאת במהלך גיוס אחיות נרחב במידה ונזכה לתוספת תקנים ממשרד הבריאות, ואנו מקווים שעם חזרתה לעבודה של האחות מחופשת לידה נוכל לאפשר החזרת השירות לשבוע עבודה מלא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר