(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מקדמים לך את הבריאות "להיות בריא ולהישאר בריא"

מה זה "בריאות" ואיך מגדירים אותה? איך "מקדמים" אותה? אם אני מוצא שאכן אני בריא –מדוע עליי לקדם מצב זה? אלו שאלות העולות לעיתים קרובות, הכתבה הבאה תיתן לכם את התשובות

פורסם בתאריך: 14.2.18 16:34

ארגון הבריאות העולמי WHO מגדיר בריאות כ "מצב של רווחה גופנית, נפשית וחברתית מושלמת ולא רק היעדר מחלה". קידום בריאות אם כן, הוא תהליך המאפשר לבני האדם להגביר את שליטתם ולשפר את מצבם הבריאותי.
שמירה על הבריאות היא אתגר לא פשוט לכל אחד מאתנו ובפרט אם אנחנו אחראיים גם על בריאותם של בני משפחה – ילדים או הורים.
הדרכים לכך הם מגוונות אך המטרות אחידות:
• שמירה על משקל גוף תקין
• ביצוע פעילות גופנית
• הימנעות מחשיפה לחומרים מזיקים כגון עישון ואלכוהול
• שמירה על חיי חברה פעילים
אנשי קידום בריאות ככלל ובקופת חולים מאוחדת בפרט, פועלים בדרכים מגוונות על מנת להעניק לציבור הרחב ידע וכלים שבאמצעותם יתאפשר להם לקדם את בריאותם באופן עצמאי.

אילנה רוזנבלום (צילום: דוברות מאוחדת)

אילנה רוזנבלום (צילום: דוברות מאוחדת)

תזונה
תזונה נכונה בשילוב פעילות גופנית מסייעת לשמירה על משקל גוף תקין ומאוזן.
מומלץ לקבל יעוץ והדרכה מגורמים מוסמכים ובהם: דיאטנים, פיזיותרפיסטים ואחיות על מנת לשמור על פעילות תקינה של מערכות הגוף.
בתחילת התהליך, המטפלים יסייעו לכם לקבוע יעדים ודרכי פעולה שונים בהתאמה אישית להשגת המטרה שנקבעה, ירידה במשקל לדוגמא: לפגישה הראשונה עם גורמי טיפול חשוב להגיע עם חומר רקע רלוונטי, כולל ידע רפואי ומסמכים קשורים, היכולים לסייע ולכוון את המטפלים לקביעת דרכי טיפול מותאמים אישית. לכן, לפגישה עם דיאטנים חשוב להביא יומן אכילה של כמה ימים. ניהול יומן אכילה יכול להיות תהליך מייגע ומתסכל, אבל יותר מתסכל לסיים פגישה אישית ולקבל תפריט שאינו מותאם לצרכי המטופל.

שפה משותפת
חשוב ביותר למצוא אנשי מקצוע שמבינים אותנו ושאנחנו מבינים אותם. במידה ואין כימיה עם המטפל, לא להתייאש, יש להמשיך ולחפש עד למציאת המטפל שאתו מרגישים הכי נוח. קיימים המון אנשי מקצוע והצלחת הטיפול תלויה מאוד בשפה המשותפת ובדינמיקה שנוצרת עם המטפל. דוגמא טובה לכך יכולה להיות ביקור אצל פיזיותרפיסט שלא מתחבר לדילמה של אימא צעירה המתלבטת האם להשקיע בבריאותה האישית ולצאת לשיעור התעמלות או האם עדיף להישאר בבית עם הילדים.

קבוצות תמיכה
שינוי בהרגלי החיים הוא תהליך שיכול להיות מאוד מאתגר. קופת חולים מאוחדת מלווה שינויים אלו באמצעות קבוצות תמיכה שונות (קבוצות הרזיה, קבוצות לתמיכה והדרכה של חולי סוכרת, קבוצות לגמילה מעישון ועוד) ובאמצעות הדרכה אישית. פעילויות אלו הם חלק מהעבודה היומיומית של אנשי קידום בריאות במאוחדת. ההשתתפות בקבוצות השונות מקנה ידע רב לחברי הקבוצה, אשר יחד עם הדינמיקה הקבוצתית מעניקים כלים ייחודיים ומעצימה את הכוחות הפנימיים של המשתתפים ומסייעים לתהליכי השינוי של הרגלי החיים.

 

עתיד בריא
חינוך ילדים להרגלי בריאות טובים והקניית הרגלים בגיל צעיר מהווים השקעה לטווח רחוק. הרגלי תזונה של ילדים מושפעים מסביבתם הקרובה, מהמשפחה ומחברים. הרגלי תזונה קשה לשנות ולכן חשוב לתת לילדים התחלה טובה לעתיד בריא. קבוצות למידה משותפות להורה ולילד מלמדים הרגלי אכילה נכונים ונותנים הדרכה על תזונה בריאה ומאוזנת.

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

עישון
ישראל היא מדינה מפותחת עם אחוז גבוה של בעלי השכלה. כולם יודעים שעישון מזיק לבריאות, אך למרות זאת נמצא ששיעור המעשנים בישראל עלה בשנה האחרונה.
קידום בריאות פועל בתחום זה הן במניעת עישון והן בגמילה למעשנים. זכאות לתרופות המסייעות לגמילה מעישון מותנית בהשתתפות בסדנאות. טיפול גמילה המשלב השתתפות בסדנאות ותמיכה תרופתית מניב אחוזי הצלחה גבוהים ביותר, מעל 75%.
משתתפי הסדנאות לגמילה מעישון זכאים להנחה משמעותית, בהתאם לסל הבריאות, ברכישת תרופות המסייעות לגמילה מעישון. חשוב לדעת שגם אם לא נגמלים בסדנא הראשונה, כדאי לנסות שוב. ככל שמנסים להיגמל שוב ושוב יש יותר סיכוי להצליח.
בימים אלו מאוחדת פותחת תכנית חדשה בליווי אישי, המסייעת בגמילה מעישון לנשים בהריון.

סוכרת
במאוחדת משיקים כעת תכנית חדשה וייחודית לאוכלוסייה המוגדרת במונחים רפואיים כטרום סוכרתיים. טרום סכרת הינו מצב בו המחלה עדיין לא התפרצה וניתן למנוע או לדחות את התפרצות המחלה בעזרת שינוים קלים בהרגלי החיים. ייחודיות התכנית הינה בכך שהיא משלבת ייעוץ וליווי אישי ותמיכה קבוצתית תוך קבלת ידע מאנשי מקצוע מנוסים: אחיות, פיזיותרפיסטים, עובדים סוציאליים ותזונאים מקצועיים. כל אנשי המקצוע הרלוונטיים עובדים יחד בשיתוף פעולה, על מנת להקנות למשתתפים בתוכנית ידע וכלים המאפשרים למטופל לקדם את בריאותו באופן עצמאי.
קסמים, אין כאן. כולנו רוצים להיות יפים יותר, בריאים יותר ועשירים יותר. אלו שעברו תהליכי שינוי ואימצו הרגלי בריאות טובים יותר מגלים שעם הזמן זה נהיה קל יותר ואפילו נעים וכיף. מה שחשוב להבין, שלא צריך לעשות את זה לבד. מאוחדת עוזרת לכל אחד מלקוחותיה "להיות בריא ולהישאר בריא".
מאוחדת מציעה מגוון רחב של תכניות לקידום ושמירה על בריאות טובה. סדנאות בהתאמה לאוכלוסיות השונות ובנושאים מגוונים: תזונה נכונה, תכנית "לגדול בריא" ייחודית לילדים והורים ביחד, גמילה מעישון, תמיכה לחולי סכרת, טרום סכרת, ייעוץ הנקה, עיסוי תינוקות, סדנאות לבריאות השד, קבוצות פעילות גופנית מגוונות. רשימה מלאה באתר מאוחדת און ליין.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר