קניון הדר (צילום: חיים צח)
קניון הדר (צילום: חיים צח)

קניון הדר מאמץ את המודל החברתי: אנשים עם מוגבלויות יועסקו בבתי העסק

במסגרת הפרויקט החברתי - ישולבו אנשים עם מוגבלויות שונות, בהם מתמודדי נפש, בבתי העסק השונים במתחם הקניות בתלפיות: "העסקת עובדים עם מגבלות במשרות שונות לא רק פותחת את הלב, אלא גם מלמדת על החשיבות של השתלבות השונה בחברה"

פורסם בתאריך: 13.8.19 19:24

קניון הדר בירושלים מאמץ את המודל החברתי להעסקת אנשים עם מוגבלויות שונות בבתי העסק השונים במתחם הקניות בתלפיות. מדובר בשיתוף פעולה בין קבוצת העסקים החברתית "שכולו טוב" לבין קניון הדר. המטרה היא ליישם את מודל ה"הקהילה העובדת", שבמסגרתו עובדים שונים עם מוגבלות, ישתלבו כעובדים בבתי העסק השונים בקניון.

מודל קהילה עובדת הינו מודל חדשני שפיתחה הקבוצה, ומטרתו לסייע להשתלבותם התעסוקתית של אנשים עם מוגבלות, בהם מתמודדי נפש, שרוצים ויכולים לעבוד במקום עבודה רגיל, אך זקוקים לליווי צמוד יותר מזה הניתן לרוב בשירותי תעסוקה נתמכת. במקביל, המודל אמור להתאים למעסיקים אשר מוכנים לשלב עובדים עם מוגבלות ומעוניינים בתמיכה תעסוקתית חיצונית צמודה כדי לשפר את סיכויי הצלחת השילוב.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מאז תחילת הפרויקט, משרדי הנהלת הקניון הספיקה להעסיק מספר עובדים בתפקידי 'בק אופיס', ו"זו רק ההתחלה", מוסרת מנהלת השיווק של הקניון כוכי איבגי ומוסיפה: "העסקת עובדים עם מגבלות במשרות שונות לא רק פותחת את הלב, אלא גם מלמדת על החשיבות של השתלבות השונה בחברה. יש כאן זכייה של שני הצדדים".


סיפור חוזר בירושלים (צילום: יח"צ)

סיפור חוזר בירושלים (צילום: יח"צ)


קבוצת "שכולו טוב" מאתרת מקבלי שירות מתאימים עם מוגבלות אשר ישתלבו אצל מעסיקים שונים בתוך הקניון. הקבוצה מעמידה מלווה תעסוקתית מקצועית אשר תימצא בקניון בכל ימות השבוע, ובכך תתאפשר תמיכה יומיומית צמודה ומידית הן לעובדים עצמם והן למעסיקים. בין השאר במסגרת פעילות הקבוצה פועלים מספר מיזמים ברחבי הארץ כמו למשל: רשת הספרים "סיפור חוזר"; רשת בתי הקפה "קפה טוב"; ומגוון מפעלים משלבים.



מנהל תעסוקה נתמכת ארצי בקבוצת "שכולו טוב", טל נויברגר מציין כי "המודל אמור לייצר שיתוף פעולה צמוד בין כל הצדדים-הנהלת הקניון, בתי העסק השונים, העובדים עם המוגבלות, והמלווה התעסוקתית שלנו שתתמקד רק באזור הקניון. קניון הדר היה הראשון להירתם לפרויקט ואנחנו רואים בו שותף אמיתי לדרך שתייצר קהילה עובדת".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר