המרפאה לבריאות הנפש במרכז הרפואי הרצוג (צילום: המרפאה לבריאות הנפש במרכז הרפואי הרצוג)
המרפאה לבריאות הנפש במרכז הרפואי הרצוג (צילום: המרפאה לבריאות הנפש במרכז הרפואי הרצוג)

יוזמה פורצת דרך של עיריית ירושלים: תור תוך שבוע לשירותי בריאות הנפש לצעירים

על רקע ההזנחה החמורה בשירותי בריאות הנפש - עיריית ירושלים מרימה את הכפפה: תור תוך שבוע לפסיכיאטר לנערים ולנערות בסיכון, שמתמודדים עם קשיים נפשיים: "מדובר בפריצת דרך עצומה של שיתוף פעולה ייחודי וראשון מסוגו בארץ"

פורסם בתאריך: 1.8.19 09:28

כארבע שנים חלפו מאז שהחלה הרפורמה הביטוחית בתחום בריאות הנפש – אך עדיין שירותי בריאות הנפש ברחבי הארץ רחוקים מלהשביע רצון. כיום, ילדים עם קשיים נפשיים ורגשיים, שזקוקים לשירותי פסיכיאטריה, ייאלצו לחכות לעתים קרוב לשנה וחצי עד שיקבלו תור לפסיכיאטר.

עיריית ירושלים מרימה השבוע את הכפפה עם שיתוף פעולה פורץ דרך לטיפול בנערים ובנערות, שמתמודדים עם קשיים נפשיים – צעירים בסיכון. לפי תוכנית העירייה, במתכונת החדשה שפותחה, צעיר הפונה למרפאה יכול לראות כבר באותו שבוע איש מקצוע, כך מתחייבים בעיריית ירושלים. מדובר בשיתוף פעולה עם התחנה לבריאות הנפש של המרכז הרפואי הרצוג בשיתוף עם החטיבה לקידום נוער בעיריית ירושלים. "מדובר בפריצת דרך עצומה של שיתוף פעולה ייחודי וראשון מסוגו בארץ", מדגישים בעיריית ירושלים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשירותי בריאות הנפש, כידוע, נרשם מחסור חריף בפסיכיאטרים. למרות שאנשי בריאות הנפש עושים כמיטב יכולתם – עדיין תחום בריאות הנפש לא מתוקצב כראוי על ידי הממשלה, נרשמת הזנחה ארוכת שנים בתקציבים בטיפול במתמודדי נפש שחלקם נמצא בסיכון – למרות שמדובר בנכות שאינה נראית לעין, היא מורגשת יום-יום, שעה-שעה על ידם. חלקם חווים מצבי פסיכוזה שונים, אחרים מתמודדים עם מצבי דכאונות – והמענה לא מספק. ברחבי הארץ פועלים הוסטלים מוזנחים למתמודדי נפש, תוכניות השיקום לא מספקות ומצומצמות והעובדות הסוציאליות קורסות תחת העומס. הסובלים הם מתמודדי הנפש עצמם שלא מקבלים מענה ראוי.

"החידוש הוא בסינרגיה המתבצעת בין הדרג הרפואי ובין גורמי הקהילה העוסקים בטיפול בצעירים", מסבירים בעיריית ירושלים. "השינוי כלל התמקצעות בצרכים ובמאפיינים הספציפיים של אוכלוסייה זו, על מנת להעניק טיפול פסיכותרפיסטי ומעטפת של מענים. תהליך ההתמקצעות כלל את כל גורמי הטיפול בהובלת החטיבה לקידום נוער וצעירים של עיריית ירושלים, סל שיקום על"ם, המרפאה, מעני בריאות הנפש ותכנית יתד. הרווח הברור במתכונת הפעולה הוא מהירות הטיפול, מניעת התדרדרות למצבי חירום ומיצוי זכויות מוצלח עבור הפונה. אנשי המקצוע בעיריית ירושלים כבר מדווחים על פירות התהליך. כך למשל צעירות קצה חסרות בית אשר בעקבות הפניה קיבלו מענה פסיכיאטרי וכיום נהנות ממעטפת טיפולית".

איך פונים ליחידה לטיפול בצעירים במרפאה?

בשלב ראשון יש לבקש הפניה והתחייבות מרופא המשפחה לצורך הערכה ראשונית במרפאה – התחנה לבריאות הנפש של המרכז הרפואי הרצוג.

מדי יום שני מקבלים במרפאה פונים חדשים (בגילי 25-18), הצעיר מוזמן להגיע למרפאה בשעה 9:30 בבוקר (אין צורך בתיאום מוקדם) ולגשת לרישום במזכירות המרפאה. עוד באותו יום תיערך פגישה ראשונה עם איש צוות מהמרפאה, ובהמשך תיבנה תכנית טיפול בהתאם לצרכי הצעיר.

רחוב שמעון חכם 16, פינת רח' בר-אילן 14; טלפון המרפאה: 02-5374505.

 





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. איתן טמיר, מכון טמיר

    כל הכבוד. יוזמה קהילתית נהדרת שצריך ללמוד ממנה.

  2. שלהבת פז

    מנגנון סימום מהיר בכדורים פסיכיאטריים לצעירים שעדיין אינם מסוממים…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט אסון. האם לא ראיתם את התערוכה "האמת על פסיכיאטריה" שהייתה במתחם התחנה בחודש שעבר? פסיכיאטריה לא עוזרת ותמיד תמיד מזיקה

  4. מצילים חיים

    למגיב שכתב על התערוכה בתחנה זאת לא היתה תערוכה אלא תעמולה של ארגון פוליטי מאוד מסויים, שמפיץ שקרים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר