העבודות ליד גן הילדים בגבעת מרדכי (צילום - יעקב קטן)
העבודות ליד גן הילדים בגבעת מרדכי (צילום: יעקב קטן)

גבעת מרדכי: ענני אבק ואבנים מאתר בנייה שצמוד לגן ילדים

הורים לילדי גן ברחוב אביעד בגבעת מרדכי הופתעו הבוקר לגלות עננת אבק כתוצאה מחפירות באתר בנייה הנמצא בסמיכות. המשטרה הפסיקה בינתיים את עבודות החפירה. הקבלן: "יש לנו היתר". צפו בווידאו

פורסם בתאריך: 2.9.19 11:49

שנת הלימודים נפתחה אתמול ללא תקלות מיוחדות, אבל הבוקר התעוררו הורים לילדי גן עירוני ברחוב אביעד בגבעת מרדכי למציאות אפופת אבק וחוסר ודאות. בצמוד לגן פועל אתר בנייה, שהחל בשעות הצהריים אתמול לבצע עבודות חפירה. לטענת ההורים, כתוצאה מהעבודות הם וילדיהם סובלים מענני אבק ומאבנים שניתזות מהחפירות. ההורים דורשים מהעירייה לעצור באופן מידי את העבודות וטוענים כי "יש הפרה בוטה של בטיחות ילדינו. העיניים שלנו מלאות באבק".



יש לציין כי ההורים פנו לחבר מועצת העירייה אריה קינג (מאוחדים), מחזיק תיק איכות הסביבה. קינג וההורים פנו למשטרת ירושלים, שהגיעה למקום ועצרה באופן זמני את העבודות עד לבירור העבודות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יעקב קטן, תושב גבעת מרדכי והורה לילד בגן, אומר הבוקר ל"כל העיר": העבודות באתר הבנייה החלו לפני כארבעה חודשים, אבל לכל אורך התקופה העבודות היו שקטות וסבירות. פתאום, אתמול – דווקא ב-1 בספטמבר, הם החליטו לעשות קידוחים וחפירות. הבוקר הגענו למקום אפוף אבק וספגנו אבנים בראש. האבק והחצץ שעפים פה בלתי נתפסים. יש בגן הזה ילדים בני 4-3 בימי הסתגלות וכל הרצפה רועדת להם והכל סביבם מלא אבק. הם בוכים וזה לא מפתיע כי המצב פה קשה".



ההורים, כאמור, פנו אל חבר המועצה קינג. בשיחה עם "כל העיר" מציין קינג "כממונה על איכות הסביבה, הורי תלמידי גן חמ"ד בגבעת מרדכי הזעיקו אותי הבוקר לנוכח מטרי אבנים שמכסים את הגן. כשהגעתי למקום הזדעזעתי מהמראה. ילדים כלואים בגן כי חצר הגן מכוסה באבנים גדולות שהועפו מאתר הבנייה. הגננת לא יכולה לדבר עם הילדים אלא רק בצעקות, וההורים והילדים שנכנסים לגן, זוכים למקלחת של אבני חצץ ואבנים גדולות. פניתי למשטרה ולפיקוח העירוני שישיבו את השפיות ואת הנורמליות".



מנגד, מנהל העבודה באתר פנחס דאקר אומר ל"כל העיר": "יש לנו היתר בנייה ואת כל האישורים. יש מכונת קידוח שעושה אבק. אנחנו מתיזים מים על האבק ועושים כל מה שאפשר, אבל עדיין המכונה עושה אבק. אני מבין את ההורים, אבל מישהו קנה את המגרש ורוצה לבנות במקום. נראה איך נתמודד עם המצב הזה. אבל חשוב להבין, זה חול ואבק – לבנות גדר בגובה 7 מטרים כמו שמבקשים ההורים ואפילו יותר מזה לא תפתור את בעיה האבק. עבודות הקידוח והחפירה לא נעימות, אבל עוד יום אחד ונסיים את הקידוח".

אריהקינג, יו"ר סיעת מאוחדים (צילום: יח"צ)

אריה קינג (צילום: יח"צ)

מהעירייה נמסר בתגובה: "לאור פניית התושבים, הוחלט על הפסקת העבודה לאלתר, והמשכה לאחר שעות פעילות הגן. ליתר בטיחות, פעילות הגן הועתקה זמנית למקום חלופי, כמובן שהודעה על כך נמסרה להורים. עיריית ירושלים תמשיך להקפיד באדיקות על ביצוע כל עבודה בהתאם לכל נהלי הבטיחות, למען התושבים ובשיתוף עימם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מדינת חלם

    במשך כל החופש הגדול, כשהגן היה סגור, לא יכלו לסיים את החפירות הללו?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר