הרובע היהודי (צילום: דניאל בר און גיני)
הרובע היהודי (צילום: דניאל בר און גיני)

"פגיעה בלתי נסבלת בשגרת החיים": התנגדות חריפה לריצוף כביש הגישה לרובע היהודי

תוכנית לשדרוג כביש הגישה אל הרובע של העירייה והרל"י נתקלת בהתנגדות מצד התושבים, שטוענים כי "מכניסים אותנו למצור"

פורסם בתאריך: 9.9.19 13:40

תושבי הרובע היהודי בעיר העתיקה מתכננים לפתוח במאבק ציבורי כנגד תוכנית של עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) לשדרוג הגישה אל הרובע היהודי. לטענת התושבים, העבודות יהוו "פגיעה בלתי נסבלת בשגרת החיים".

התוכנית של העירייה והרל"י כוללת שדרוג תשתיות והחלפת האספלט בציר הפטריארכיה הארמנית בריצוף אבן בקטע שבין הקישלה ועד לשער ציון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בכנס לתושבים שערכה העירייה ביום חמישי שעבר, הוצגה התוכנית. לדברי התושבים, בכנס נאמר להם כי העבודות מתוכננות לצאת לדרך לאחר החגים, וכי במסגרת העבודות ייחסם ציר הפטריארכיה הארמנית, שמוביל אל הרובע היהודי, לתקופה של ארבעה חודשים. נציגי התושבים שדיברו בכנס הביעו התנגדות נחרצת לתוכנית, וכעת הם מתכננים למערכה ציבורית נגד התוכנית.

יצוין כי במידה שהציר אכן ייסגר לתנועת כלי רכב, הגישה אל הרובע היהודי (וגם אל הכותל המערבי) תתאפשר דרך חניון האוטובוסים בשער ציון, אשר משמש כיום כציר יציאה משני מהרובע היהודי.



"תהיה פגיעה נסבלת בשגרת החיים שלנו", טוען אחד מתושבי הרובע היהודי בשיחה עם "כל העיר". "אנחנו מתנגדים נחרצות לתוכנית, ובכנס שנערך ביום חמישי האחרון, שבו השתתפו כ-300 תושבים, לא נמצא תושב אחד שתמך בתוכנית הזו. נציגי התושבים שדיברו בכנס השמיעו התנגדויות נחרצות לתוכנית. ביניהם היו גם בעלי מוגבלויות, שמבחינתם התוכנית הזו היא בגדר אסון של ממש. אנחנו לא נאפשר את ביצוע התוכנית ואנחנו נערכים למערכה ציבורית". תושב אחר ברובע היהודי מוסיף כי "התוכנית תאריך את הדרך שלנו הבית בצורה משמעותית. הציר החלופי שמוצע עמוס גם היום, זאת בעקבות עומס המבקרים בכותל המערבי".


כביש גישה לרובע היהודי (צילום: שלומי הלר)

כביש גישה לרובע היהודי (צילום: שלומי הלר)


מעבר לחשש מעומסי תנועה בשל סגירת הציר, ישנם תושבים אשר מביעים התנגדות גם לתוכנית לרצף את הכביש באבן. "ריצוף אבן בקטע כביש שמיועד לשימוש ולנסיעה יומיומית הוא בעייתי מאוד ומקשה על משתמשי הדרך", מסביר אחד מתושבי הרובע ומוסיף: "ניתן לראות את הבעיה הזו כיום בקטע הכביש בשער יפו, שאותו העירייה החליפה לריצוף אבן כבר לפני מספר שנים. כולם סובלים מהריצוף הזה, אז מדוע להוסיף קטע מרוצף ולהקשות לנו על החיים? לצורך כך מכניסים אותנו למצור של חודשים ארוכים – זהו עונש כפול ומכופל".



יש לציין כי לתוכנית יש התנגדות גם מצד תושבי הרובע הארמני הסמוך. בפגישה שהתקיימה באחרונה בעירייה, ציין נציג התושבים הארמנים כי אם התוכנית לא תבוטל, הוא מבקש למצוא מקום מגורים חלופי ל-40 משפחות מהרובע, אשר לטענתו לא יוכלו להמשיך בשגרת חיים בשל קרבתם למקום העבודות.

יש לציין כי מדובר על תוכנית שכבר עלתה בעבר אך היא נדחתה. את התוכנית יזמו הרשות לפיתוח ירושלים והעירייה, מתוך כוונה לשדרג את התשתיות וצירי התנועה בדרך אל הרובע היהודי והכותל המערבי. עלות התוכנית נאמדת בכ-20 מיליון שקלים, וכפי שכבר צוין, הצפי לתחילת העבודות הינו מיד לאחר החגים, אלא אם מאבק התושבים יצליח.

תגובת העירייה תפורסם כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ר. ה

    הזוי לחלוטין!!! אם ישנו קטע "נסבל" באזור – גם אותו הולכים להרוס ועוד להשקיע בזה 20 מליוני שקלים?!?! אין כבר במבה להשקיע בעיר הזאת??? אני יכולה להצביע על כמה פרוייקטים חשובים יותר וזולים יותר!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לציין ששער ציון, ממנו רוצה העירייה להכניס את הרכבים לעיר העתיקה, הינו שער צר ובעייתי לכניסה, במיוחד עבור תנועת כלי רכב רבים. כמו כן נושא תנועת רכבי החירום במידה ויידרש חס וחלילה – אינו מקבל מענה ראוי בתכנית.

  3. שימי

    יש לציין שיש בעיות רציניות בריצוף אבן ככביש אם זה החלקות של רכבים ושל אופנועים שצריכים לנסוע כאילו הם על תבנית בצים.

  4. אבי

    מי שמבקר בכותל ורואה את אלפי הולכי הרגל הנדחקים מבין שהגיע הזמן לשדרג את התשתיות להולכי הרגל. ברור שאספלט יותר נוח לרכבים אבל הרבה פחות יפה ומזמין להולכי רגל. עם כל הכבוד לתושבי הרובע, נוחות הנסיעה היא שיקול מאוד משני. כל עוד נשמרת לכם הגישה לחניות, ההתנגדות נשמעת מוזרה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טמטום גם בכניסה לעיר כל הזמן חוסמים כל העיר הזאת חתיכת אתר בניה אחד גדול

  6. י

    באמת תכנית הזוי!גם בפסגת זאב מבצעים ריצוף חדש בכביש ראשי;כביש שהיתה ממש בסדר גמור…ועכשיו מעבר לזה שמוסיםים לנו עוד עומס ופקקים בשל העבודות ;גם לא נוצר שום שיפור בכביש אלא להפך….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר