השטח שבו ייבנה קומפלקס גני הילדים במושבה היוונית (צילום: פרטי)
השטח שבו ייבנה קומפלקס גני הילדים במושבה היוונית (צילום: פרטי)

שטח המחלוקת במושבה היוונית – הדיירים בהלם: העירייה וחברת מוריה הגישו נגדם תביעה

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" - עיריית ירושלים וחברת מוריה הגישו לבית משפט השלום בעיר תביעה נגד 71 דיירים ברחוב אמציה לסילוקם משטח, לטובת הקמת קומפלקס גני ילדים; עו"ד אייל כהן, שמייצג את הדיירים: "מדובר בתביעת הפחדה"

פורסם בתאריך: 24.9.19 08:13

עיריית ירושלים וחברת מוריה הגישו לבית משפט השלום בעיר תביעה נגד ועד הבניין ברחוב אמציה 1 במושבה היוונית ונגד 71 דיירים לסילוקם משטח – וזאת לטובת הקמת קומפלקס גני ילדים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תחילתו של הסכסוך בין העירייה וחברת מוריה לבין הדיירים, כפי שפורסם בחודש יולי ב"כל העיר" – הדיירים התנגדו לתוכנית להקמת גני הילדים בשטח ברחוב אמציה 1 – מדובר בשטח 'כלוא' בין כמה בניינים. הדיירים בין השאר חוששים מכאוס תחבורתי. יחד עם זאת, במהלך השבועות האחרונות התקיימה הידברות בין העירייה וחברת מוריה לבין ועד הדיירים, שהגיעו, לדברי הדיירים לכמה הסכמות. על כן, הדיירים הופתעו כאשר גילו כי לפני שבועיים הוגשה נגדם תביעה בבית משפט השלום בירושלים על ידי העירייה ומוריה. עורך הדין של ועד הבניין ושל חלק מהדיירים טוען כי "מדובר בתביעת הפחדה".

בתביעה נכתב בין השאר כי העירייה ייעדה את שטח המחלוקת במושבה היוונית לטובת הקמת שני גני ילדים, שעתידים להיפתח בשנת הלימודים הבאה. העירייה מבקשת כי הדיירים יפנו מבנה ויהרסו גדר, שלטענת העירייה היא מצויה בתוך השטח של העירייה, "ולמעשה מדובר בפלישה אל תוך מקרקעי הציבור המוסדרים". בתביעה נטען כי "אין מחלוקת כי הדיירים מחזיקים שלא כדין בחלק מחלקת העירייה, ומדובר בפלישה למקרקעי ציבור מוסרים בהם ואין לא יכולה לעמוד כל טענת התיישנות או חזקה נוגדת".

בתביעה עוד נטען כי העיכוב בבניית גני הילדים עלול להוביל לעיכוב בפתיחתם בשנה הבאה.



עו"ד אייל כהן, שמייצג את ועד הבית ודיירים בבניין, מסר ל"כל העיר" כי "כתב ההגנה יוגש במועד. מדובר בתביעת הפחדה בלבד, שעל אף שהיה שיח בין הדיירים של הבניין לבין חברת מוריה, מתוך רצון להגיע להסכמות הגיוניות וסבירות, חברת מוריה התנהלה בכוחניות רבה וניסתה להכתיב תנאים שאינם הגיוניים ואינם סבירים. לוועד ולדיירים טענות משפטיות כבדות משקל. הגשת התביעה היתה מהלך מיותר ולא ראוי ביחסים בין רשות שלטונית לבין תושבים, ביניהם קשישים ונכים, בניסיון לגרור אותם להליך משפטי להשגת כניעה ללא תנאי וללא שיח משתף".

מעיריית ירושלים נמסר: "מדובר בדיירים שפלשו ללא רשות למבנה בבעלות העירייה, שיועד לשמש לגן ילדים. כל מאמצי הגישור לא צלחו והם מסרבים לפנות את המבנה. התנהלות זו אילצה את העירייה לפנות להליכים משפטיים לשם פינוי השטח ומימוש ייעודו לטובת תושבי העיר".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמית

    לא יודעת מה הסיפור. אבך מניסיון אישי האנשים האחרונים שאני סומכת עליהם הם חברת מוריה ועיריית ירושלים. עיין ערך החניון הידוע לשמצה במשכנות האומה. מררו את חייהם של התושבים ולא מצמצו עד שבית המשפט לא עצר אותם.

    בהצלחה במאבק מולם… הם לא רואים ממטר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר