גן ילדים (צילום: אילוסטרציה תומר אפלבאום)
(צילום: אילוסטרציה תומר אפלבאום)

המצב הביטחוני: האם הלימודים בירושלים יבוטלו מחר?

בעקבות גל שמועות בקבוצות הוואטסאפ וברשתות החברתיות, בעיריית ירושלים מציינים כי נכון להערב, שלישי, מערכת החינוך בעיר תפעל כסדרה

פורסם בתאריך: 12.11.19 18:25

האם מערכת החינוך בירושלים תושבת מחר בשל האירועים הביטחוניים בדרום? השאלה הזו מטרידה הורים רבים, אשר מציפים את הנושא בקבוצות הוואטסאפ הבית ספריות, כאשר יש מידעים סותרים ושמועות רבות שמתרוצצות.

מבדיקה שערך "כל העיר" הערב, שלישי, מול עיריית ירושלים עולה כי בשלב זה מערכת הלימודים בעיר תפעל מחר, רביעי, כרגיל.



הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יחד עם זאת, בשל המצב הנפיץ בדרום ולאחר שפיקוד העורף ומשרד הביטחון הכריזו על מצב מיוחד ביישובים, בהם גם ירושלים, שנמצאים בטווח של 80 ק"מ מרצועת עזה, בעיריית ירושלים מדגישים כי את ההחלטה אם להמשיך בשגרה או לחרוג ממנה יקבל פיקוד העורף נכון למודיעין שיהיה בידיו.

בעיריית ירושלים מוסיפים כי הערכות מצב עם פיקוד העורף מתבצעות באופן רציף מאז שעות הבוקר. כמו כן, בכיכר ספרא מדגישים כי במידה שהמצב הביטחוני יסלים עשויים פיקוד העורף ומשרד הביטחון לשנות את ההוראות וההנחיות.

הבוקר, כידוע, שעות ספורות לאחר חיסול בכיר הג'יהאד האיסלאמי התקיימה בלשכת ראש העיר הערכת מצב עם פיקוד העורף. בהערכת המצב הוחלט על שגרת חיים רגילה בעיר, וכך ניתן היה לצפות בבתי הקפה ובמוקדי הבילוי בעיר תכונה רבה, זאת בניגוד למתרחש באזור גוש דן והמרכז.



כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר" בעיריית ירושלים התקיימה הבוקר הערכת מצב – בסופה הוחלט כי ירושלים תהיה בשגרת חיים מלאה, "עם תשומת לב רבה להתפתחויות הביטחוניות", כך נמסר מהעירייה. "התושבים יכולים להמשיך בשגרת החיים, תוך ערנות להוראות פיקוד העורף. ראש העיר הנחה את העירייה להתכונן עם תוכנית רחבה לאירוח תושבי הדרום, במידת הצורך. עיריית ירושלים ערוכה לכל תרחיש, מבצעת את תהליך ההתכוננות המתבקש, מרעננת נהלים ומדריכה את בעלי התפקיד הרלוונטיים".

כידוע, בשל ירי הרקטות על יישובי הדרום ועל אזור גוש דן – כולל על תל אביב, ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, לא מתקיימים כיום לימודים ביישובי הדרום, בגוש דן וגם במודיעין-מכבים-רעות בוטלו הלימודים בכל מוסדות החינוך כולל חינוך המיוחד. בנוסף, פיקוד העורף הודיע על סגירת מקומות העבודה הלא חיוניים בדרום ובגוש דן – עד לתל אביב. החל משעות הבוקר נורו כמה מטחי רקטות. פיצוצים נשמעו בדרום תל אביב, אזעקות נשמעו בחולון, בראשון לציון, מודיעין וביישובים נוספים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר