הילד שנעדר, בור המים שבו נמצא הילד (צילומים: דוברות המשטרה)
קייס אבו רמילה, בור המים שבו נמצא הילד (צילומים: דוברות המשטרה)

אסון הטביעה למוות של הילד בבית חנינא: הממצאים הראשוניים של עיריית ירושלים

אסון הטביעה למוות של הילד קייס אבו רמילה בבית חנינא: בעיריית ירושלים מציינים כי מבדיקה ראשונית עולה שמדובר בשטח פרטי, שבו הושלכו כמויות גדולות של אשפה, "מה שהצר מאוד את אפשרויות זרימת המים במקום"

פורסם בתאריך: 30.1.20 19:36

כשבוע לאחר האסון – בעיריית ירושלים מפרסמים הערב, חמישי, את הממצאים הראשוניים מבדיקה שהחלה לאחר טביעתו למוות של הילד קייס אבו רמילה בבית חנינא בשבוע שעבר.

כזכור, בליל שישי שעבר נעדר קייס אבו רמילה בן ה-8 מביתו. בתחילה טענה המשפחה כי הוא נעדר, ולאחר חיפושים שנמשכו לאורך הלילה בהשתתפות מאות מתנדבים הוא נמצא בקרקעית בור מים בשכונה, שבו המים הגיעו לעומק של כשישה מטרים. לאחר מציאת גופתו נשמעו טענות קשות על הזנחת תשתיות מצד עיריית ירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעקבות האסון הקים ראש העיר משה ליאון צוות בדיקה בראשות מהנדס העיר אינג' יואל אבן. בעירייה מתנערים הערב מהטענות ומוסרים כי בור המים נמצא בשטח פרטי. "מבדיקה ראשונית עולה שמדובר בשטח פרטי, אליו הושלכו כמויות גדולות של אשפה", נמסר מהעירייה, "מה שהצר מאוד את אפשרויות זרימת המים במקום, במיוחד במזג אוויר סוער כמו שחווינו לפני מספר שבועות. השטח המדובר אמור להיות מטופל על ידי בעליו".


הבור שבו נמצא קייס אבו רמילה 



בעירייה מוסיפים ומספרים כי "ראש העיר משה ליאון הנחה את העירייה לדאוג לניקיון מיידי של השטח, ובכלל זה גודר השטח על ידי העירייה כבר לפני מספר ימים. התקיימו מספר פגישות של צוות הבדיקה, ובכלל זה סיורים בשטח, מתוך כוונה לאפיין את כל האתגרים באירועים כאלה, וללמוד מהן לעתיד, לכל שטחי העיר ירושלים. הטיפול המיידי של עיריית ירושלים, היה אפקטיבי ומיידי, לרבות היבטי התפעול, הליווי החינוכי והרווחה בעיר. לאור העובדה שהאירוע נמצא בבדיקה, איננו יכולים לפרט יותר בשלב זה. מסקנות מתקדמות יותר ימסרו לראש העיר בשבוע הבא, עם המלצות לביצוע, לצורך מניעת מקרים טראגיים כאלה בעתיד".

ליאון הוסיף ומסר הערב: "היום הוגשו לידי המסקנות הראשוניות של צוות הבדיקה ואנו נמתין לסיום ההליך לצורך בחינת נקיטת פעולות לעתיד ונעשה כל שנדרש כדי שמקרים כאלה לא יקרו וכן נתמוך במשפחה ככל שניתן. בשבוע הבא אני צפוי לקבל את המשך מסקנות ועדת הצוות, וכמובן נשקף את מירב הפרטים האפשריים לציבור".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעל כהן

    הרבה מהאזורים הציבוריים נחשבים פרטיים מבחינת אחריות העירייה. זה בהחלט לא אומר שזה לא היה בשטח ציבורי….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר