אריאלה רג'ואן, לאה פלג, יפעת אורון שוורץ, ציפי לוי (צילומים: זוית אחרת, פרטי)
אריאלה רג'ואן, לאה פלג, יפעת אורון שוורץ, ציפי לוי (צילומים: זוית אחרת, פרטי)

יום האישה הבינלאומי 2020 בירושלים: מה קורה בשדרה הניהולית בעירייה?

לרגל יום האישה הבינלאומי שיצוין ב-8.3: בהיעדר מנכ"ליות לחברות העירוניות - מנהלות בכירות בעיריית ירושלים מדברות עם "כל העיר" על מקצוענות, על מרפקים ועל תעוזה

פורסם בתאריך: 8.3.20 12:07

ביום ראשון, 8.3, יצוין ברחבי העולם והארץ יום האישה הבינלאומי 2020. נראה כי גם השנה הפערים בין גברים ונשים רחוקים מלהצטמצם. ועדיין, יש עוד כמה תקרות זכוכית שצריכות להתנפץ.

לפי נתונים שהתקבלו ממכון ירושלים למחקרי מדיניות נכון לשנת 2019, בירושלים ישנם כ-295,400 מועסקים מכל המגזרים, ומתוכם מועסקות כ- 133,200 – הנשים מהוות כ-45 אחוזים מכוח התעסוקה בעיר. מהנתונים עולה כי שבמגזר היהודי בירושלים יש יותר מועסקות ממועסקים – 209,600 מועסקים, ומתוכם 112,200 נשים ירושלמיות המהוות כ-54 אחוזים משוק התעסוקה בעיר. לפי הנתונים – גבר ירושלמי שכיר מרוויח בממוצע 7,900 ש"ח לחודש – 9,500 שקלים ברוטו בממוצע לחודש עבודה; לעומת זאת, אישה ירושלמית מרוויחה 6,300 שקלים בממוצע לחודש – 7,700 שקלים בממוצע לחודש.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשבוע שעבר פורסם באתר "כל העיר" כי כתבה שבה נחשף כיצד השדרה הניהולית בירושלים היא גברית. אף לא אישה אחת מנהלת חברה עירונית. יש לציין כי לצד הצמרת הגברית, במסדרונות העירייה מתהדרים במספר מנהלות יחסית גבוה, שמחזיקות בתפקידים חשובים ומשפיעים. בשיחות עם "כל העיר" מסבירות המנהלות אריאלה רג'ואן, לאה פלג, יפעת אורון שוורץ, וציפי לוי על אופן עבודתן ותפקידן בעירייה, ומתארות את המציאות.


אריאלה רג'ואן (צילום: זוית אחרת)

אריאלה רג'ואן (צילום: זוית אחרת)


 

אריאלה רג'ואן, סמנכ"לית וראש מינהל תרבות חברה וספורט, בת 55, תושבת בית הכרם, מכהנת בתפקידה הנוכחי שש שנים. "יש לנו מאות פעילויות בעירייה לקידום נשים, בכל התחומים לכל המגזרים. הנושא של מעמד האישה קיבל תנופה אדירה, אני רואה איך ראש העיר משה ליאון מטפח סביבה נשית ושם את זה לנגד עיניו. יש היום לא מעט נשים שמכהנות בתפקידי מפתח בעירייה. בנוסף, יש מתחתיי אלפי עובדים, ואני חושבת שבכל פרמטר הניהול הנשי בא לידי ביטוי אם זה ביחס של העובדים, בראייה שפיתחתי בשילוב של עדינות נשית, דעתנות ואסרטיביות, אין מקרה שדעתי לא תישמע. בסופו של דבר אם אישה ראויה לתפקיד אין מקום שלא תקבל את התפקיד. צריך לשאוף, ולהאמין".


לאה פלג (צילום: אלבום פרטי)

לאה פלג (צילום: אלבום פרטי)


לאה פלג, סגנית מנהל באגף תושי"ה (תחבורה ופיתוח תשתיות), בת 52, תושבת הר גילה, מכהנת בתפקידה כחמש שנים וחצי. בשיחה עם "כל העיר" היא מספרת: "במסגרת תפקידי האגף אחראי לפיתוח תשתיות, כבישים, הסדרי תנועה, מערכות ניקוז, מעברי חציה וכל מה שקשור לתשתיות בעיר. מדובר בסביבה גברית, ומתחתיי יש המון מהנדסים, אבל תמיד פרגנו לי. מקבלים את התפקיד שלי בטבעיות וכך גם את קבלת ההחלטות שלי. אני לא מרגישה שמתייחסים למגדר שלי. אני לא מרגישה אפליה או הרמת גבה. במקצוע שלי אני רואה שאין הרבה נשים מהנדסות, ועל מנת לצמצם את הפער אני חושבת שנשים צריכות להאמין בעצמן ולחלום בגדול להעז".


יפעת אורון שוורץ (צילום: אלבום פרטי)

יפעת אורון שוורץ (צילום: אלבום פרטי)


יפעת אורון שוורץ, ממונה על בינוי בתי ספר וגני ילדים במנח"י, בת 38, תושבת בית הכרם, מספרת כי "כבר שנתיים אני ממונה על בינוי מוסדות חינוך במנח"י. למרות שבינוי נתפס כתחום גברי, אני לא מרגישה את העניין המגדרי. אני יודעת ושמחה שראש העיר פועל לקידום נשים נוספות לתפקידי ניהול בשנה האחרונה. סך הכל נשים מתאפיינות בנחישות, ביצירתיות, ביכולת תמרון, בעמידה במצבי לחץ – פחות באגו. כשאישה מקצועית מובילה תהליכים בעבודה, אין שום שיקול מלבד עבודה מקצועית".


ציפי לוי (צילום: פרטי)

ציפי לוי (צילום: פרטי)


ציפי לוי, עובדת סוציאלית מומחית, מנהלת היחידה לטיפול במניעת אלימות במשפחה, פגיעות מיניות בבגירים וזנות, באגף רווחה מינהל קהילה, בת 55, תושבת שכונת רחביה, ואומרת כי "כשש שנים אני בתפקידי הנוכחי, ואני אחראית על שלושה תחומים בעירייה, שהם מאתגרים מאוד. כאשר, המטרה להעניק טיפול סוציאלי לכל האוכלוסיות והמגזרים, יש לנו צוות רב שמעניק טיפול ונותנים מענה ברחבי העיר. אנחנו גם מעניקים מענה לגברים. המטרה המרכזית היא לגרום לאנשים לקבל עזרה ולשינוי חשיבה – אצל נשים וגברים".




 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר