"אביב" - העופר החדש שנולד בעמק הצבאים, מרץ 2020 (צילום: עומר דראל, החברה להגנת הטבע)
"אביב" - העופר החדש שנולד בעמק הצבאים, מרץ 2020 (צילום: עומר דראל, החברה להגנת הטבע)

וייקרא שמו – אביב: עופר חדש נולד השבוע בעמק הצבאים

השבוע נולד העופר ה-51 בעמק הצבאים בירושלים, אנשי הפארק החליטו לקרוא לו - אביב. "כל עופר חדש משמח, אבל במיוחד מרגש לגלות את העופר הראשון של האביב"

פורסם בתאריך: 10.3.20 09:05

מזל טוב: עופר חדש נולד השבוע בפארק עמק הצבאים בירושלים – וייקרא שמו: אביב. מדובר בעופר ה-51 במספר בפארק הטבע העירוני. אנשי המתחם החליטו לקרוא לעופר הצעיר אביב, על שם עונת המעבר המתקרבת.

"גשמי הברכה בחודשים האחרונים סיפקו לנו ולבעלי החיים אביב מדהים", מציינת יעל המרמן-סולר, מנהלת הפארק מטעם החברה להגנת הטבע. "הטבע מתפרץ בשלל גוונים ואי אפשר להשאר אדישים לעושר ולמגוון. כל עופר חדש משמח, אבל במיוחד מרגש לגלות את העופר הראשון של האביב. אם נתקלתם בעופר במהלך טיול התרחקו מיד, הוא איננו יתום. הצביה שומרת מרחוק ומגיעה מדי כמה שעות להניק. כשעופרים מגיעים לגיל חודש הם מספיק חזקים ומהירים כדי להצטרף לאימם במרעה. הצבי הישראלי הוא מין בסכנת הכחדה עולמית ועלינו לשמור עליו".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עמק הצבאים (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

עמק הצבאים (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)


גם ראש העיר משה ליאון מברך: "זה מרגש כל פעם מחדש כשעופר חדש נולד. בשנה האחרונה נולדו מספר עופרים בעמק הצבאים והטבע העירוני בירושלים ממשיך להתפתח ולפרוח. אני מזמין את כולם להגיע לעמק הצבאים ולהנות ממנו, אך שימו לב לא להתקרב לעופרים".


"אביב" - העופר החדש שנולד בעמק הצבאים, מרץ 2020 (צילום: עומר דראל, החברה להגנת הטבע)

"אביב" – העופר החדש שנולד בעמק הצבאים, מרץ 2020 (צילום: עומר דראל, החברה להגנת הטבע)


פארק הצבאים, שמתפרס על שטח של 250 דונם בין השכונות קטמונים, גבעת מרדכי והולילנד, הוקם, כזכור, אחרי מאבק ציבורי חסר תקדים נגד הקמת שכונה במתחם. הפארק פתוח לציבור כל ימי השבוע ללא תשלום, וניתן לראות בו באופן חופשי צבאים, ציפורים, צבים, עופות מים, זוחלים ובעלי חיים נוספים. בשנים האחרונות הוכרז כי הצבי הארץ ישראלי בסכנת הכחדה. "הריבוי הטבעי אצלנו בפארק מעיד על כך שבניהול נכון, הוא יכול לשגשג ולהתרבות. לצערנו, הצבאים נמצאים בסיכון בישראל", אומר שמוליק ידוב, מנהל מרכז היונקים בחברה להגנת הטבע, "כאשר הסכנה העיקרית היא בנייה והרס בתי גידול בשל בינוי, סלילת כבישים והקמת תשתיות אשר קוטעים את אזורי המחייה שלהם ומבודדים אותם מבני מינם. כל זאת בנוסף לציד לא חוקי וריבוי כלבים משוטטים ותנים שטורפים את העופרים, שהינו גם תוצר של התנהגות בני האדם בשל כמויות המזון המושלכות לאשפה לא מנוהלת, שמאפשרות להם להתרבות מעבר להיקפם הטבעי".

"רק בסיוע של כל הגופים המעורבים לשמירה על בתי הגידול והגנה על האוכלוסיות הקיימות", מבהיר ידוב, "כולל השבה לטבע, שינוי מדיניות, תכנון וניהול נכון של המרחבים הפתוחים במדינה – נוכל להגיע למצב של אוכלוסיה יציבה שיכולה לצמוח ולשגשג".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר