קפה קדוש סגור בימי קורונה (צילום: פרטי)
קפה קדוש (צילום: פרטי)

עיר רפאים – קרן קדוש על סגירת בית הקפה: "מענק של 6,000 שקל לעסק שמפסיד 60 אלף שקל בחודש זה לא פתרון"

המוסד הירושלמי "קפה קדוש" סגר את שעריו, לצד בתי עסק נוספים במרכז העיר - קרן קדוש מדברת עם "כל העיר" על החששות: "אני הכי דואגת למצב הנפשי של בעלי העסקים סביבי"

פורסם בתאריך: 17.3.20 08:16

מרכז העיר ירושלים, שבימים רגילים מלא במבלים ובמבלות – כיום הוא שומם מאדם. כמעט כל בתי העסק סגרו את שעריהם, אחרים עברו לשירות משלוחים. גם המוסד הירושלמי "קפה קדוש", שבימים רגילים משתרכים אליו תורים ארוכים של קונים שמעוניינים במאפים המיוחדים של קרן קדוש – נסגר, בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות.

קרן קדוש, מבעלי קפה קדוש במרכז העיר, מספרת בשיחה גלויה עם "כל העיר", על התחושה הקשה ועל הציפיות מהגופים הממשלתיים לפעול לטובת העסקים הקטנים. "אנחנו בתוך אירוע מתגלגל, ואני חושבת שצריך להיות מובן שאם עצרנו בבת אחת את כל החיים, צריכות להיות הקלות והבנות", מספרת קדוש. "דבר ראשון שידאגו לעובדים לפרנסה, כל עסק כזה שנסגר יש מאחוריו 60 עובדים זה לא בעל העסק לבד, וכשאני שומעת כלכלנים שאומרים שבעל העסק יסתדר לבד וקורא לנו בכיינים, שידעו שאנחנו צריכים לדאוג להרבה אנשים – זה הספקים שלנו העובדים שלנו, זה שרשרת של הרבה אנשים".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


קרן קדוש (צילום: יח"צ)

קרן קדוש (צילום: יח"צ)


למרות שהרבה עסקים ובתי קפה פתחו את עסקיהם למשלוחים ו'טייק אווי' בלבד. בבית הקפה קדוש החליטו על סגירה מוחלטת של המקום, ללא אפשרויות נוספות. "החלטנו שאנחנו לא פותחים אפילו לטייק אווי, מכיוון שזה לא נראה כי המערך מצדיק את עצמו כלכלית", מציינת קדוש. "אצלנו משלוחים זה לא משהו ברגיל, זה אומר לבנות מערך מחדש, וכדי לבנות מערך מחדש אנחנו צריכים אנרגיות וכוחות להפעיל את הדבר הזה. ובעיניי אנחנו כל יום רואים שיש מדיניות אחרת, אז החלטנו לחכות קצת ולראות מה קורה עד שהמצב יתייצב כרגע אנחנו מחכים לשינויים שמספרים לנו שצריכים להגיע".


קפה קדוש בימי קורונה (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


לדברי קדוש, הגופים הממשלתיים צריכים להירתם לטובת בעלי העסקים על מנת שיוכלו וימשיכו להתקיים גם בעתיד. "הבקשה לעזרה מופנית לגורמים הממשלתיים – צריכה להגיע הוראה חד משמעית לגבי כל העסקים שסגורים כי לתת לנו לפתוח ובסופו של דבר לא יגיעו לקוחות זה לא הוגן. מדובר בהרבה ימים כסף של הפסד וחודש כזה ללא עבודה – יכול למוטט שנתיים של רווח".

"לבוא ולומר שיתנו מענק של 6,000 שקל לעסק שמפסיד 60 אלף שקל בחודש זה לא פתרון", מסכמת קדוש. "יש עסקים שמשלמים הון על שכירות מאיפה הם יביאו את הכסף הזה? אחריות ממשלתית היא לעצור את כל התשלומים לבעלי העסקים. אני הכי דואגת לבריאות הנפש של בעלי העסקים סביבי, כי יש בעלי עסק עם התחייבויות כספיות שנמצאים בחוסר ודאות ועם מורכבות נפשית בשל המצב".


רחוב שלומציון, אתמול (צילום: פרטי)

רחוב שלומציון, אתמול (צילום: פרטי)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יצחק

    אולי הגיע הזמן לשבת בבית ולחשוב למה נמכור עוגה אישית ב40 שקל לא מספיק 20 25 גם בזה יש רווח גדול סלט עלים קצת טןנה ורוטב 60 70 שקל מוגזם ביותר פסטה טריה שנמכרת ב 23 שקלים מנה במסעדה טובה בשוק נמכרת אצלכם ב70 80 שח למנה אולי תעשו חושבים כל בתי הקפה בזמן שאתם סגורים ולא תעשקו הלקוחות ואז חהיו לכם ימים אחרים במילא תיירים לא יהיו שנה מינמום מזמן שהמצב יסתיים ואת בתור מנהלת הארגון ופעילה רצוי שתטפלו בזאת

  2. אוולין

    כן זה ביגלל השינאת חינם ורוע שיש לאנשים,בעיר הזאת גועל נפש
    הינה ה' ממוטט את כולם פה ר ש ע י ם

  3. לקוח עצבני

    מעניין שכשמכרתם סופגנייה ב- 22 שקלים לא בכיתם למדינה.
    איפה כל הכסף שאתם עושים במהלך השנה ?
    כשאתם מרוויחים ממחירים מופקעים הכסף הולך לכיס שלכם, כאשר יש מיתון, שהמדינה תשלם?
    ממש הוגן.
    תתמודדו, ותעשו חשבון נפש.

  4. דוד

    כל הכבוד לקרן שחושבת ודואגת לעסקים במרכז העיר .
    יש אנשים עם צרות עין שכואב להם כשמישהו מצליח.
    בריאות ורק בריאות משניהיה מאוחדים ומלוכדים ושנעבור את זה מהר …..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר