מרכז מסחרי קרית היובל, מרכז מסחרי פסגת זאב (צילומים: פרטי)
מרכז מסחרי קרית היובל, מרכז מסחרי פסגת זאב (צילומים: פרטי)

המרכזים המסחריים בשכונות שוממים: "עברנו הרבה תקופות, כולל פיגועים, אבל משהו כזה לא היה"

ירידה בתזרים המזומנים, מפולת בפדיון היומי ותנועת קונים אפסית: במרכזים המסחריים בקרית היובל ובפסגת זאב אובדי עצות

פורסם בתאריך: 20.3.20 08:19

השפעת הקורונה על הזירה העסקית בירושלים: נגיף הקורונה מהווה, כמו שכולם יודעים, פגיעה אנושה בכלכלה הירושלמית ובכלל. עשרות אלפים מתושבי העיר אינם יוצאים לעבודה בימים אלה, אלפים הוצאו לחל"ת (חופשה ללא תשלום) והעצמאיים אובדי עצות וחסרי אונים.

במרכזים המסחריים השכונתיים, שבהם כידוע פועלים בעיקר עסקים קטנים ובינוניים, מספרים בשיחות עם "כל העיר" על ירידה חדה בהכנסות, על תנועת לקוחות דלילה ועל החשש מקריסה כלכלית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אנחנו בזמן מלחמה – מלחמה נגד נגיף הקורונה", אומר בשיחה עם "כל העיר" מתי פרש, בעלי בית הקפה והקונדיטוריה 'פרש' במרכז המסחרי בקרית היובל. "המורל של כל הציבור מאוד נמוך כי החרדה, התסכול וחוסר הוודאות משפיעים וזה מעיק ומזיק לכולם כלכלית ובריאותית".

פרש מוסיף ומדגיש כי "את בית הקפה סגרנו לחלוטין, אבל המאפייה פתוחה. אנחנו יצרני מזון ויש לנו היתר לעבוד על טייק אווי ומשלוחים. אבל המכירות ירדו דרמטית. ביום-יום אנחנו מוכרים משהו כמו 200 כוסות, בשבוע האחרון זה ירד ל-10 כוסות. בלב דואב הוצאנו את הטבחים, המוכרים ועובדי הניקיון לחל"ת, ואנחנו שוקלים לצמצמם גם את כוח האדם במאפייה. זה מאוד קשה לי, כואב לי, יש פה אנשים שעובדים איתי מעל 25 שנה ואני לא יודע איך לעשות את זה".

מה קורה במרכז המסחרי מסביבך?
"האווירה היא אווירת נכאים. המרכז שומם. אין כמעט תנועה של אנשים, ומה שיש זה בעיקר לסופר. הפדיון של הסוחרים פה ירד ב-70 עד 90 אחוזים, תזרים המזומנים נעצר, זה ממש מפחיד".

פרש מבקש גם להתייחס לחבילת הסיוע שאותה הציג לפני ימים אחדים שר האוצר משה כחלון: "הצעדים שהממשלה עשתה בנושא החל"ת לעובדים, זה טיפה מנחם – אבל לעסקים הקטנים כמו מסעדות ובתי קפה זה לעג לרש ולתת 6,000 שקל לעצמאי זה בזיון", הוא אומר בכעס. "כל האזרחים במדינה נמצאים באותה סירה, ואני מקווה שהקברניטים שלנו שאמורים להשיט את הסירה הזו ימצאו את הזמן הנכון וישימו את הפוליטיקה בצד, ויטכסו עצה איך עוזרים לעם. אני בבעיה והרבה עסקים כמוני בבעיה. כולנו מקווים לחזור לשגרה במהרה, נושאים עיניים לשמיים ומקווים לעזרה".

גם במרכז המסחרי בפסגת זאב המצב דומה. לדברי מוטי טל, בעלי 'וגאס משקאות', "אנחנו בזמנים לא קלים. אין תנועה של לקוחות, אפשר לספור על יד אחת כמה לקוחות מגיעים. בשלושת הימים האחרונים המצב הזוי, ובצדק. המצב קריטי במדינה ואנשים מפחדים לצאת ונמנעים מלקנות. עברנו הרבה תקופות בירושלים, כולל תקופות של פיגועים, אבל משהו כזה לא היה לנו. צריך להיות אופטימיים ולקוות לטוב – אני חי באמונה שהכל יהיה בסדר".



 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר