עובדי אגף התברואה - למצולמים אין קשר לכתבה (צילומים: דוברות עיריית ירושלים)
עובדי אגף התברואה - למצולמים אין קשר לכתבה (צילומים: דוברות עיריית ירושלים)

עובדים באגף התברואה טוענים: "לא דואגים לנו למיגון; אנחנו בסכנה גדולה להידבק במחלה הארורה"

עובדי הניקיון של עיריית ירושלים טוענים כי הם נשלחים מדי יום לרחובות ללא כפפות או מסכות מיגון מפני נגיף הקורונה - "למה לוקחים סיכון כזה?". העירייה: "עובדי העירייה הרלוונטיים צוידו במאות מסיכות, אלפי כפפות, סרבלים ומשקפי מגן"

פורסם בתאריך: 24.3.20 14:44

עובדי הניקיון של עיריית ירושלים אינם ממוגנים כראוי מפני נגיף הקורונה. כך עולה מתלונות של עובדים באגף התברואה. בשיחה עם "כל העיר" טוענים אותם עובדים כי עובדי הטיאוט (מנקי הרחובות) נשלחים לרחובות ללא מסכות וללא כפפות. עוד הם טוענים כי למרות החשש שלהם, אין באפשרותם שלא להגיע לעבודה מכיוון שבעירייה הבהירו להם שהם מחויבים להגיע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"המצב אבסורדי", טוען ע', עובד באגף התברואה בשיחה עם "כל העיר". "אנחנו, עובדי הכפיים שמפנים את האשפה ומנקים את הרחובות לא מקבלים ציוד מיגון ראוי. אנחנו יוצאים לעבודה ללא מסכות וללא כפפות. אנחנו מנקים ומפנים את הזבל, אנחנו בקו החזית ונמצאים בסכנה גדולה להידבק במחלה הארורה הזאת ואף אחד לא דואג לנו למיגון מינימלי. אני מסכן פה לא רק את עצמי, אלא גם את בני המשפחה שלי".

ע' מוסיף וטוען כי "אנחנו מסכנים את עצמנו לא פחות מאנשי הרפואה. אנחנו נמצאים במגע ישיר כל הזמן עם חיידקים. כמוני יש עוד עשרות עובדים ואנחנו מסתובבים ליד תושבים ואזרחים. אני לא מבין למה לוקחים סיכון כזה במקום לדאוג למיגון. יש מסכות כירורגיות מיוחדות ורב שימושיות, זה בהחלט משהו שרלוונטי עבורנו – כי מדובר בהשקעה חד פעמית. הרי העירייה לא יכולה לדאוג לכל עובד לעשרות מסיכות – זה פתרון אפשרי".

ש', עובד אחר באגף התברואה טוען "הסיטואציה די מפחידה. אנחנו באים במגע עם חפצים ואין לנו את הציוד המתאים. הדבר המצחיק הוא שאת ציוד המיגון נותנים דווקא למנהלי העבודה, שיושבים כל היום בטנדר ומסיירים אחרי העובדים בשטח. זה אבסורד. העירייה צריכה לדאוג לנו, צריכה לתת לנו את הציוד המתאים. זה היה צריך להיעשות עוד לפני הקורונה ובטח שעכשיו, אחרי ההתפרצות של המחלה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "במסגרת היערכות העירייה נרכשו אלפי יחידות מיגון (מסיכות, סרבלים, כפפות ומשקפי מגן). עובדי העירייה הרלוונטיים צוידו במאות מסיכות, אלפי כפפות, סרבלים ומשקפי מגן, והם הונחו להשתמש בציוד המגן בזמן העבודה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז למי להאמין? לתלונות העובדים או לתגובת העיריה? בכל מקרה, העיר מטונפת עכשיו בתקופת הקורונה, בדיוק כמו בתקופות שקדמו לקורונה… אין חדש תחת השמש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר