משה עמרם, מבעלי תחנת מוניות בית הכרם (צילום: אלבום אישי)
משה עמרם, מבעלי תחנת מוניות בית הכרם (צילום: אלבום אישי)

השפעת הקורונה על הכלכלה | נהגי המוניות בעיר מיואשים: "מחטאים את הרכב, אבל זה לא עוזר כי אין אנשים בחוץ"

מנהלי תחנות מוניות בירושלים מדווחים על ירידה של 90 אחוזים בנסיעות. בשיחות עם "כל העיר" הם אומרים: "אין אנשים ברחובות, אין תיירים בבתי מלון - אין עבודה"

פורסם בתאריך: 1.4.20 13:59

בין עשרות אלפי העצמאים בירושלים שסובלים מנזקי הקורונה נמצאים נהגי המוניות. אמנם המגבלות האחרונות של משרד הבריאות מאפשרות להם לעבוד, זאת בניגוד לאוטובוסים, אבל גם כך נרשמת צלילה של ממש במספר הנסיעות היומיות. למעשה, כבר לפני כשבועיים דיווחו נהגי המוניות על ירידה דרסטית של כ-90 אחוזים במספר הנסיעות והמספרים ממשיכים להיות נמוכים. הרי תיירים אין, רבים מהתושבים עובדים מהבית ובכלל ישנו איסור על יציאה מהבית שלא לצורך הצטיידות במזון ובתרופות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


משה עמרם, מבעלי תחנת מוניות בית הכרם, מספר בשיחה עם "כל העיר" על הפגיעה הכלכלית ועל הירידה בהכנסות. "הנפילה בעבודה היא ב-90 אחוז לפחות", מציין עמרם. "אנחנו כבר לא עובדים אחרי השעה 20:00 כי אי טעם. אין אנשים ברחובות, אין תיירים בבתי מלון – אין עבודה".

לדברי עמרם, "הנזק הכלכלי שלי עומד על בערך 40 אלף שקלים בחודש. בקושי יש נסיעות, וגם אם יש אז מדובר על סיעות קצרות – לסופר, לקופת החולים. רבים מהנהגים לא מגיעים ליומית של 200 שקל, מה שאומר שהם לא מכסים את העלות של היציאה לעבודה".

אמנם את הסוף של משבר הקורונה עדיין לא רואים, אך עמרם גם חושב על היום שאחרי וטוען כי "ייקח זמן לשוק לחזור לשגרה. זו פגיעה כלכלית שנגררת ואני מעריך שייקח משהו כמו חצי שנה עד שהמשק יתחיל לחזור לעצמו".

גם אריה זקן, ממנהלי תחנת מוניות הפסגה שבבית וגן, מספר על פגיעה אנושה בהכנסות. "יש פגיעה טוטאלית. אנשים לא נוסעים והנהגים לא מכסים אפילו את עלות הדלק. אני מוכן להתפשר במצב הנוכחי גם על נסיעה בשעה – אבל אפילו את זה אין".

יכול להיות שאנשים חוששים לעלות על המוניות כי אין אמצעי מיגון?
"אצלנו בתחנת הפסגה שנחשבת בין הגדולות בעיר, כולם משתמשים בכל אמצעי ההגנה הנהגים עם חומרי חיטוי, כפפות ומסיכות. הבעיה היא לא חיטוי ומיגון אלא שאנשים פשוט לא יוצאים מהבית. אני עדיין לא שמעתי על נהג שנדבק בקורונה. אני יודע שהנהגים אחרי כל נוסע שיורד מחטים את החגורות, המושבים, הידיות של הרכב – אבל זה לא עוזר כי אין אנשים החוץ. יש כאן כמות עצומה של נהגי מוניות שמחכים לישועה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עג

    אתם מיואשים? מה עם הציבור שאין לו ברירה כי אין אוטובוסים, ולכן משלם פי 5 על מוניות?

    תורידו למחיר קבוע לכל רחבי העיר ויהיו לכם נוסעים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר