המאבק בהתפשטות הקורונה (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

חג הפסח – בניגוד להגבלות הקורונה: בית כנסת פעל במקור ברוך, בית קפה נפתח בסילואן

כוחות המשטרה שפעלו הבוקר בשכונת מקור ברוך איתרו בית כנסת ובו כ-20 מתפללים, שהיו במקום בניגוד לצו בריאות - המתפללים פוזרו וחלקם קיבלו דוחות; בסילואן פעל בית קפה - במהלך מתן הדוח 2 חשודים תקפו את השוטרים ויידו לעברם אבנים

פורסם בתאריך: 9.4.20 21:05

בערב ליל הסדר ובחג הפסח מרבית מתושבי ירושלים הקפידו על הגבלות משרד הבריאות, אולם עדיין נראה כי יש כאלה שלא הפנימו את ההנחיות שמטרתן לבלום את התפשטות מחלת הקורונה.

הבוקר, חמישי, חג הפסח, איתרה משטרת ירושלים בית כנסת בשכונת מקור ברוך, שבו התפללו כ-20 אנשים. המתפללים פוזרו על ידי כוחות המשטרה וחלקם קיבל דוחות.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרת ישראל איתרו הבוקר בשכונת מקור ברוך בירושלים בית כנסת שפעל בניגוד לצו בריאות העם ובתוכו כ-20 מתפללים. כוחות המשטרה שפעלו הבוקר בשכונת מקור ברוך בירושלים איתרו במהלך החג בית כנסת ובו כ 20 מתפללים, שהיו במקום בניגוד להנחיות צו בריאות העם. השוטרים פיזרו את המתפללים ונרשמו דוחות כנגד חלק מהנוכחים".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כמו כן, בסילואן איתרה הערב המשטרה בית קפה שפעל בניגוד לצו הבריאות. "כוחות משטרת ישראל עצרו 2 חשודים בשכונת סילואן במזרח ירושלים בעקבות הפרת סדר ותקיפת שוטרים במהלך מתן דוח לבית קפה בגין הפרת הצו. כאשר השוטרים התכוונו לתת דוח לבעל העסק החלה התקהלות במקום ויידוי אבנים לעבר השוטרים, שוטר שחש סכנה נאלץ לירות באוויר. השוטרים פיזרו את המתקהלים,עצרו 2 חשודים ורשמו דוחות לבעל העסק ולמספר תושבים שהפרו את הצו".

"הפעילות נמשכת ברחבי העיר", מוסיפים במשטרה, "על מנת לוודא שכלל האזרחים נשמעים ומקיימים את ההנחיות, על מנת לשמור על בריאותם ושלומם. נשמעים להנחיות – מצילים חיים. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. לצד ביצוע כלל המשימות המוטלות לפתחה של המשטרה בהקשר של הביטחון השוטף, אכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי, משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה למניעת התפשטות הנגיף ככל שיידרש, הכול במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו".

כזכור, במסגרת הגבלות הקורונה – אסורה ההתכנסויות בבתי כנסת. למעשה, במהלך ליל הסדר וחג הפסח מרבית התושבים התפלל בביתם ובמרפסות. ירושלים, כפי שפורסם ב"כל העיר", חולקה ל-7 אזורים, שהתנועה ביניהם אסורה עד ליום שישי, 10.4, בשעה 6:00 בבוקר.

למרות ההגבלות נרשמו בשבועיים האחרונים מספר אירועים שבהם תושבים חרדים קיצוניים הפרו את ההנחיות של משרד הבריאות. כמו כן, עימותים פרצו בין כוחות המשטרה לבין חרדים קיצוניים. במהלך השבוע שעבר והשבוע המשטרה פשטה על מאה שערים כדי לאכוף את ההוראות האוסרות על התקהלות ועל תפילות משותפות. במהלך הפשיטה נעצרו ועוכבו לחקירה מפירי סדר וניתנו 30 דוחות בסכום כולל של כ-130 אלף שקלים. במהלך הפשיטות של המשטרה השליכו חרדים קיצוניים אבנים לעבר הכוחות. בין השאר כפי שפורסם ב"כל העיר", התרחש אירוע חמור בשבוע שעבר במאה שערים – צוות מד"א שהגיע לקחת בדיקות קורונה מתושבים בשכונה נרגם באבנים על ידי חרדים קיצוניים. אחד החובשים נפגע קלות בכתפו, נזק נגרם לרכב של עיריית ירושלים שנמצא כיום בשימוש של מד"א.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר