תחנת טיפת חלב, שכונת פת (צילום: צוות המרפאה)
תחנת טיפת חלב, שכונת פת (צילום: צוות המרפאה)

החשש הגדול בתחנות טיפת החלב בעיר: "כשתיגמר הקורונה עלולה להתחיל מגפה אחרת"

בתחנות טיפת חלב בירושלים, בהן עובדים לפי כללי הזהירות של משרד הבריאות, קוראות האחיות להורים להגיע ולחסן את התינוקות - "רק בשנה שעברה היה גל חצבת גדול, אנחנו רוצים להימנע מזה"

פורסם בתאריך: 13.4.20 08:02

בצל הגבלות הקורונה וההנחיה להישאר בבתים, הורים רבים ברחבי ירושלים חוששים להוציא את התינוקות הרכים להתחסן בתחנות טיפת חלב בעיר. האחיות בטיפת החלב קוראות להורים להגיע ולחסן את התינוקות, על מנת למנוע התפרצות תחלואה של מחלות חמורות לא פחות, כמו חצבת, שעלת ואבעבועות רוח. "בשל הקורונה יש המון חששות להורים לחסן את ילדיהם בטיפת החלב", מספרת בשיחה עם "כל העיר" אחות אחראית בתחנת טיפת חלב בשכונת פת נועה תובל. "יש פחד וחשש רב להידבק, יש חרדה כללית כזאת בקרב המון הורים, ולצערי זה מתבטא במספר התינוקות המגיעים להתחסן – פחות תינוקות מתחסנים בטיפת חלב", אומרת תובל. "למשל, במגזר היהודי מגיעים כיום בסביבות 70 אחוז להתחסן, ובמגזר הערבי ממושמעים יותר ועומדים מעל 90 אחוז מתחסנים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


איך אתן פועלות לשכנע הורים להגיע ולחסן את התינוקות? 
"אנחנו מתקשרות להורים ומסבירות את חשיבות מתן החיסונים, במטרה לא לעורר מגפות ומחלות אחרות. אנחנו מציינות את האחריות חברתית", מציינת תובל. "רק בשנה שעברה היה גל חצבת גדול, אנחנו רוצים להימנע מזה. בנוסף, אנחנו מדגישות ומרגיעות שאנו עובדות בכפוף לכל הנחיות משרד הבריאות, עם אמצעי הגנה נדרשים – מסיכות, כפפות, וכל מה שצריך על מנת שההורים יהיו רגועים".

מה אתן אומרות להורים שמסרבים בתוקף להגיע?
"יש מקרים ספציפיים שההורים רוצים לדחות את החיסונים לאחר שתעבור המגפה לגמרי. במקרים כאלה אני עדיין מתקשרת להורים ומדגישה בפניהם את כל ההשלכות לגבי אי מתן חיסונים בזמן. בשורה התחתונה, אני לא יכולה להכריח את ההורים להגיע וזה נתון להחלטתם האישית. אך בגדול, אני רואה שרוב ההסברים והשיחות שלנו להורים עוזרים, והם משתכנעים ומגיעים לחסן את ילדיהם".


האחות נועה תובל (צילום: צוות טיפת חלב פת)

האחות נועה תובל (צילום: צוות טיפת חלב פת)


האחות תובל מסבירה כי דחיית חיסונים עלולה להוביל לנזק בריאותי. "התינוק יכול לחלות באחת המחלות – חצבת, שעלת, אבעבועות רוח ועוד. מה שיכול להביא אותו לפגיעות ולסיבוכים רבים ואף למוות", מבהירה תובל. "בנוסף, יש את הפן הכללי חברתי שנקרא אפקט העדר, ובכך התינוק שחלה מסכן את החברה ויכול להדביק את הציבור – מהקטן לגדול וממש לגרום למגפה – כמו שהיה עם מגפת החצבת בשנה שעברה, ולכן חשוב להתחסן".


תחנת טיפת חלב, שכונת פת (צילום: צוות המרפאה)

תחנת טיפת חלב, שכונת פת (צילום: צוות המרפאה)


לדברי תובל, בטיפת החלב בשכונת פת צוות האחיות עובד כרגע במתכונת מלאה ובאותן שעות, בכפוף להנחיות משרד הבריאות ועם ציוד ממוגן ומתאים כפי שנדרש – בימים אלה ההתמקדות היא בעיקר לחסן את התינוקות הטריים. "אנחנו עובדות באותה מתכונת כרגע מבחינת כוח אדם ושעות עם כל אמצעי המיגון שהפיקוח של טיפות החלב מעניק לנו על מנת שנרגיש בטוחות וממוגנות", מציינת ומוסיפה תובל. "כמובן שרק הורה אחד מגיע עם התינוק שצריך להתחסן, ואנחנו משתדלות מאוד שלא יהיו המון אנשים בתחנה ולפעמים מבקשות להמתין בחוץ. ההתמקדות שלנו כרגע היא בעיקר לחסן את התינוקות, בין גילי חודש לארבעה חודשים. וכמובן, חיסון גיל שנה – אדמת, חצבת ואבעבועות רוח, שמאוד חשובים. במידה ומדובר בתינוק טרי שרק נולד ויצא מבית החולים, אנחנו מבצעות את ההדרכה הראשונית והבדיקות, אך הדגש הוא בעיקר לתת חיסון ולא מעבר כבעבר".


תחנת טיפת חלב, שכונת פת (צילום: צוות המרפאה)

תחנת טיפת חלב, שכונת פת (צילום: צוות המרפאה)


"אני אחות וזה התפקיד שלי", מסכמת תובל, "אני רואה בזה שליחות ומבצעת זאת בשמחה. גם העירייה תומכת בנו ומעודדת מאוד, ומעריכה את העבודה שלנו במיוחד בימים האלה, מה שנותן לנו יותר 'דרייב' להמשיך וגם תחושה טובה. נכון שהחששות להידבק הם חלק מהמצב – אך, החשש הגדול יותר הוא כשתיגמר מגפת הקורונה ותתחיל אחת אחרת, בגלל שתינוקות לא מתחסנים בתקופה הזו".

ראש העיר משה ליאון מוסיף ומוסר כי "אחיות תחנות טיפת החלב והעובדות הסוציאליות בעיר עושות עבודת קודש. פעילותן המקצועית לצד הרגישות המתבקשת שמה אותן 'בחזית' הטיפול באוכלוסיות הרגישות בעיר בימים מורכבים אלה. מהיכרותי את עבודתן אני בטוח שהן יעמדו באתגר המקצועי וכי לתושבי ירושלים יוענק השרות המיטבי".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר