גן החיות התנ"כי (צילום: גן החיות התנ"כי)
גן החיות התנ"כי (צילום: גן החיות התנ"כי)

יוזמה: לפתוח את גן החיות התנ"כי לילדים עם מוגבלויות

בהמשך לתקנות החירום החדשות לפיהן ניתן לקיים פעילות עבור אדם עם מוגבלות, בין היתר בגן חיות - חברות המועצה עינב בר כהן וימית יואלי-אלה מהתעוררות פנו לראש העיר משה ליאון ולהנהלת גן החיות התנ"כי בבקשה לאפשר את פתיחת המתחם לבעלי מוגבלויות

פורסם בתאריך: 19.4.20 16:05

בתקנות החירום החדשות שאושרו הלילה על ידי הממשלה מותר לקיים פעילות עבור אדם עם מוגבלות, בין השאר בגני חיות. נראה כי פתיחת גן החיות התנ"כי לבעלי מוגבלויות היא רק עניין של זמן. במכתב ששיגרו הבוקר, ראשון, חברות המועצה עינב בר כהן וימית יואלי-אלה, מסיעת התעוררות, לראש העיר משה ליאון, למחזיק תיק צמי"ד יהודה פרוידיגר (הבית היהודי) ולהנהלת גן החיות התנ"כי, הן מבקשות לפתוח את גן החיות לפעילויות עבור בעלי מוגבלויות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במכתב הן כותבות כי "בתקופה האחרונה כולנו חווים את השלכות התפשטות נגיף הקורונה על חיינו, כל אחד ואחת בדרכים שונות. אחד ממאפייני המשבר שכולנו חווים הוא 'אובדן השגרה', בין השאר לאור השהייה הממושכת בבתים וסגירתן של מסגרות רבות – בהן גם מסגרות חינוכיות. ההתמודדות עם שינויים רבים כל כך בזמן כה קצר מאתגרת את כולנו, אך בראש ובראשונה היא עשויה להיות כמעט בלתי אפשרית עבור משפחות בהן חיים בוגרים וילדים עם מוגבלויות", הן מדגישות. "צמצומה ואף ביטולה של שגרת הטיפולים עבור בוגרים וילדים אלו, נותנת ותיתן את אותותיה במשך הזמן ביחס לציר התפתחותם האישי. עבור אלו המתמודדים עם המוגבלות שמלווה אותם בחייהם, השגרה היא נכס כה חשוב ואובדנה הוא פצע קשה עוד יותר".


חברת המועצה עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצינסקי)

חברת המועצה עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצינסקי)


"שמחנו מאוד לקרוא כי בתקנות שעת החירום שאישרה הממשלה הלילה הוחלט שניתן לקיים פעילות עבור אדם עם מוגבלות, בין היתר בגן חיות", כותבות בר כהן ויואלי-אלה. "זו ברכה אמיתית עבור אותם ילדים ובוגרים המשוועים ליציאה מהבתים, ובמיוחד עבור הוריהם המטפלים בהם בחודש האחרון במסירות ובאומץ לאור המצב. אנו קוראות לכם לקדם במלוא המרץ את הפעלתן של פעילויות אלו בגן החיות התנ"כי בעיר בהקדם האפשרי, תוך מסירת כלל המידע הדרוש למשפחות לשם השתתפותן בהן בצורה ישירה ונוחה. מתוקף חשיבותה של פעילות מהירה בנושא, נשמח להעמיד לרשות הגורמים המקצועיים כל סיוע נוסף שיידרש בעניין".


ימית יואלי-אלה (צילום: סטודיו קופיצ׳נסקי &יאדו)

ימית יואלי-אלה (צילום: סטודיו קופיצ׳נסקי &יאדו)


בר כהן ויואלי-אלה מסרו ל"כל העיר" כי "בעקבות ההחלטה הבוקר על הקלה בהנחיות הקורונה פנינו לראש העיר ומחזיק תיק צמי"ד בבקשה לפתוח את גן החיות בירושלים עבור משפחות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים. זאת בכדי להקל, ולו במעט, על משפחות אלה. אנחנו יודעות כי הסגר והלחץ המתלווה אליו, משפיע על משפחות אלו במידה רבה אף יותר מכל משפחה אחרת ועבורם פעילות מעין זו הינה אוויר לנשימה ממש. יתרה מכך אנחנו סבורות כי ביקור בגן החיות בהתאם לנהלים יכול לשפר את מצב רוחם בצורה משמעותית ולספק להם חוויה נהדרת בימים לא פשוטים אלו. מציאת פתרונות יצירתים, תוך הקפדה על הנהלים ושמירת הבריאות של התושבים היא צו השעה בימים מורכבים אלה".

כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר" הלילה אושר בין השאר לפתוח חנויות שפועלות במרחב הפתוח בענפים של חנויות ציוד מידע ותקשורת, ציוד וידאו ואודיו, מחשבים, ציוד היקפי, תוכנה וציוד תקשורת, טקסטיל, כלים מתכות, צבעים וזכוכית, שטיחים, מרבדים וחיפויי קיר ורצפה, רהיטים, מוצרי חשמל וגז ביתיים וחנויות כלי בית. בנוסף, אושרו פתיחתן של חנויות תרבות ופנאי, ספרים וציוד משרדי, ציוד ספורט ואופניים מוסיקה וסרטים, אביזרים רפואיים, מכבסה, מתפרה וסנדלריה.

עוד אושרה האפשרות לגורמי האכיפה לתת קנס בגובה 200 שקלים על אי חבישת מסכה לאחר אזהרה. יחד עם זאת, הממשלה אישרה להגדיל את מספר המתפללים במקום פתוח מ-10 ל-19.

כיום הושארה מגבלת המרחק של 100 מטרים ליציאה מהבית, אולם עבור מטרות ספורט – שניתן לעשותן לבד או בזוגות קבועים, ניתן לצאת ל-500 מטרים.

המהלכים הבאים שיובאו לאישור הממשלה הם החזרת פעילות מוסדות החינוך המיוחד, שמירה על ילדים משלוש משפחות  קבועות. בהמשך, אם צעדי ההקלות לא יובילו לעלייה בתחלואה, יוחזרו השירותים הניידים המשרדיים- ראיית חשבון, עריכת דין ומפעלים תעשייתים. אם בשבועיים הקרובים לא תירשם עלייה בקצב ההדבקה תישקל אפשרות של החזרת המרכזים המסחריים הפתוחים לפעילות.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר