'המטבחון' - מתחם האוכל החדש בגן הוורדים (צילום: באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים)
מתחם פוד-טראקס בגן הוורדים (צילום: באדיבות הרשות לפיתוח ירושלים)

מיזם 'אוטו-אוכל' בשכונות: העירייה הציעה למסעדנים – במשרד הבריאות מתנגדים

עיריית ירושלים יצאה בקול קורא למסעדנים להגיש בקשה להפעלת פוד-טראקס ברחבי העיר, אולם במשרד הבריאות טוענים כי "אסורה הכנת מזון בכלי רכב". בעלי עזורה שאבי שרפלר: "העירייה אימפוטנטית, הוציאו רעיון מהבוידם"

פורסם בתאריך: 4.5.20 19:52

ביום חמישי האחרון פרסמה עיריית ירושלים קול קורא שמיועד למסעדנים הירושלמים, שבו היא מציעה להם להגיש בקשות להפעלת פוד-טראקס ברחבי העיר, זאת על מנת לנסות לסייע להם לצלוח את משבר הקורונה ואת ההנחיות שאוסרות עליהם לפתוח את המסעדות.

אולם במשרד הבריאות מתנגדים למיזם. במענה לפניית "כל העיר" נמסר ממשרד הבריאות כי "בהתאם לתקנות לרוכלות מזון, אסורה הכנת מזון בכלי רכב. בהתאם לחוק רישוי עסקים, הכנת מזון מותרת רק בבתי אוכל בעלי רישיון עסק. וכך גם בתקופת החירום, תחת המגבלות הנוספות שבתקנות לשעת חירום. הכנת מזון בתנאים לא מתאימים עלולה לגרום לתחלואה. עיריית ירושלים מודעת לדרישות התקנות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כאמור, ביום חמישי פרסמה עיריית ירושלים הודעה למסעדנים שבו נכתב, בין השאר, כי "במסגרת הרצון לעזור לבעלי עסקי הסעדה בהתמודדות עם משבר הקורונה, האגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים, מזמין בעלי עסקי הסעדה הקיימים העיר, להגיש בקשה להפעלת "אוטו-אוכל" נייד ברחבי העיר".

היוזמה של העירייה, כפי שניתן להבין, לא תקבל את אישור משרד הבריאות, אך נדמה שגם בקרב המסעדנים בירושלים היא לא זוכה לפופולריות. בשיחה עם "כל העיר" טוען בעלי מסעדת עזורה שאבי שרפלר כי "לדעתי העירייה אימפוטנטית. הוציאו רעיון מהבוידם, וזה לא רעיון שיכול לפתור לאנשים את הבעיות, ומשרד הבריאות פשוט ביטל אותם. בכל מקרה, המיזם הזה של האוטו-אוכל בטל בשישים בשלב הזה. אוטו-אוכל זה בונוס, זה לא לתקופת קורונה, זה לא תחליף לפתיחה של מסעדות. חוץ מזה, אני לא בטוח עד כמה הדבר יכול בכלל לפרנס מישהו באמת. זה לא המקום שבו מסעדות יוכלו להרוויח – יש פה יותר גימיק ויחסי ציבור".

שרפלר מוסיף ואומר כי "זה לא ריאלי לתקופת משבר הקורונה. זה נראה כמו ניסיון ליצור דינמיקה של הנה 'אנחנו נעשה עוד משהו, ניתן לכם עוד משהו'. חוץ מזה, הלוגיסטיקה של לבשל את האוכל בתוך הרכבים מתאימה לגלידות ופופקורן".


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. בן

    אבל למה קשה למשרד הבריאות לפרגן למסעדות?
    יבשלו במסעדה ויצאו עם אוכל מוכן לשכונות לא יבשלו במכוניות .וכולם יהיו מרוצים

  2. גד

    קראתי את תגובות המסעדנים לא יהיו מרוצים
    אז שימתינו עד שיפתחו להם את העסקים..

  3. ריפאנד

    אנחנו מתעסקים ברישוי עסקים לעסקי מזון, זה הזוי ועצוב. תכלס למעט פסטיבלים ואירועים נקודתיים אין שום פתרון חוקי למרות רצונן של כל מיני רשויות מקומיות וזה נובע מעצלות, קבעון וחוסר הבנה בסיסי של משרד הבריאות ומשרד הפנים. יש קהל אדיר, יש פתרונות מדהימים ויש המון בעלי מקצוע/מסעדות/שפים/טבחים שיודעים לתת שירות.
    אין שום סיבה אמיתית למה לא יסדירו את זה ויאפשרו להפעיל פוד טראקס תחת כללים מאוד פשוטים. לצערי יום יום פונים אלינו ואין כרגע שום פתרון רציני.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר