התלבושות שנמכרות בחנות Toy Zone - (צילומים: שלומי חן)
התלבושות שנמכרות בחנות Toy Zone - (צילומים: שלומי חן)

בית"ר ירושלים נגד חנות Toy Zone בקניון מלחה – מוכרת מוצרים עם סמלי המועדון ללא רישיון

בתביעה שהגישה בית"ר ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר נגד חנות Toy Zone בקניון מלחה נטען כי היא עשתה שימוש בסימני המסחר של המועדון בניגוד לחוק. בעלי החנות שלומי חן: "אנחנו מבהירים ללקוח שהתלבושות, ובפרט של בית"ר, אינן מקוריות"

פורסם בתאריך: 31.5.20 13:54

מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים הגיש לבית המשפט המחוזי בעיר תביעה כנגד חנות בשם 'Toy Zone' בשל פגיעה בזכויות הקניין והמסחר של המועדון. בתביעה נטען כי החנות ובעליה, שלומי חן, עשו שימוש בשמה של הקבוצה ובסמלים המסחריים שלה (סמל המנורה וסמל המנורה והאריה) ללא רישיון או רשות מטעם המועדון.

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מבית"ר ירושלים: "בית״ר ירושלים זה אחד המותגים החזקים בישראל. כל מי שיפר את זכויות הקניין של בית״ר ירושלים יטופל באופן משפטי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בכתב התביעה נטען בית השאר כי "הנתבע מציע לקהל לקוחותיו מוצרים שונים הנושאים את שמה של הקבוצה ותוך שימוש בסימני המסחר, וזאת מבלי לקבל כל היתר/רשות/זיכיון".

בהמשך כתב התביעה נטען כי "לתובעת התברר כי המוצרים "המפרים" נמכרים לצד מוצרים המשווקים על ידי "המתנות שלי" (הזכיין של המועדון) מכוח ההיתר שניתן לה ע"י התובעת לעשות כן, בכך יש כדי להגביר את חומרת ההפרה מצד הנתבע, שכן הנתבע מנצל את הימצאותם של מוצרי התובעת המשווקים כדין בחנותו על מנת לשדל לקוחות לרכוש במקביל או על חשבון מכירת המוצרים הנמכרים כדין את המוצרים המפרים, כאילו הם חלק מאותם המוצרים המשווקים כדין".

"הנתבע משווק בחוסר תום לב ותוך "גניבת עין" את המוצרים המפרים", נכתב בתביעה, "תוך חיקוי סימניה המסחריים וסמליה של התובעת במטרה שהמוצרים המפרים ייראו כאילו הנם מוצרי התובעת, כך שהקונה הרגיל המעוניין במוצרי התובעת עלול לרכוש אותם על בסיס ההנחה כי המוצרים המפרים הם אכן מוצרי התובעת".

מנגד, בעלי החנות שלומי חן, טוען בשיחה עם "כל העיר" כי "Toy Zone קונה את כל המוצרים של בית"ר ירושלים מהספק הרשמי של המועדון – 'המתנות שלי'. לגבי החליפות האחרות, אנחנו קונים משני ספקים רשמיים שמוכרים לכל הארץ תלבושות בצבעים של קבוצות מכל העולם אבל התלבושות לא קשורות לקבוצות עצמן ואין עליהן לוגו, שם או סמלים מקוריים. בנוסף, על התלבושות יש תגית ברורה 'פריט לבוש זה אינו קשור למועדון ספורט כלשהו'. אי לכך, אנחנו מבהירים ללקוח שהתלבושות, בפרט של בית"ר, אינן מקוריות".


תלבושת שנמכרת בחנות Toy Zone (צילום: שלומי חן)

תלבושת שנמכרת בחנות Toy Zone (צילום: שלומי חן)


חן מתייחס גם לתביעה שהוגשה ואומר: "אנחנו לומדים את הנושא לעומק ומתנצלים אם היתה אי הבנה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תמיר

    אין סמל בכלל – על מה התביעה פה. לביתר אין זכויות על המילה ירושלים וחולצות פסים.
    תביעת קשקוש

  2. אבי

    מתנצלים? הבן אדם ישלם קנס מה זה עוזר אם הוא כותב שזה לא קשור לקבוצת ספורט כלשהיא?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין על מה להתנצל – מדובר על חולצת פסים בצירוף שם העיר ירושלים, וזה מותר.התביעה תדחה והקבוצה תשלם הוצאות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר