רחוב שמאי - אתמול בערב, רחוב בית יעקב שוק מחנה יהודה (צילומים: פרטי, שלומי כהן)
רחוב שמאי - אתמול בערב, רחוב בית יעקב שוק מחנה יהודה (צילומים: פרטי, שלומי כהן)

פרויקט המדרחובים: רחובות השוק יישארו פתוחים בימי שישי

מדרחוב שמאי במרכז העיר היה נראה אתמול שומם ממבלים; העירייה החליטה היום לצמצם את התוכנית - רחובות שוק מחנה יהודה יישארו פתוחים בימי שישי ולא יהפכו למדרחובים. איך מעודדים את תרבות הבילוי החדשה?

פורסם בתאריך: 9.6.20 18:12

זה השבוע השני שבו פרויקט המדרחובים פועל בירושלים – במטרה לעודד את תרבות הבילוי בעיר ולסייע להניע בכל הכוח את כלכלת העיר, לימים שלפני הקורונה. התוכנית פועלת למרות התנגדותם של דיירים בנחלאות וכמה סוחרים, כאשר רוב הסוחרים בשוק מחנה יהודה מברכים על הפרויקט.

יחד עם זאת, אתמול, יום שני השבוע תועד רחוב שמאי במרכז העיר כשהוא שומם, מעט מאוד מבלים הסתובבו במקום. יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג, שמתנגד לתוכנית המדרחובים, ציין השבוע בדף הפייסבוק שלו כי "בשם תכנית 'המדרחובים' סגרו ציר מרכזי, ביטלו עשרות חניות ומקומות לפריקה וטעינה של סחורה, יצרו פקקים בציר העליון וכל זה בשביל מה? רחוב ריק מכיסאות ושולחנות. הרי היה ידוע מלכתחילה שרוב מוחלט של העסקים ברחוב אינם נמנים בתכנית זו. בתוך כך גם כאן אנו מקבלים פניות רבות מתושבים שהעירייה שכחה במסגרת הפרויקט, כמו אמא לילדה נכה שמונעים ממנה כעת להיכנס לרחוב ולחנות. כדי שתוכל להתנייד ולהגיע לביתה נאלצת בקושי רב לחנות בחניון שנמצא במרחק של כעשרים דקות מהרחוב".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


היום, שלישי החליט ראש העיר משה ליאון, לאחר ישיבה שהתקיימה עם חלק מסוחרי השוק, כי רחובות שוק מחנה יהודה יישארו פתוחים בימי שישי, החניה לבאי השוק בחניון שערי צדק הישן בימים רביעי, חמישי ושישי תינתן בחינם למשך שעתיים ובתנאי שרכשו בסכום של 100 שקלים בחנויות השוק. עוד הוחלט להפעיל שאטלים שיסיעו תושבים מקצה אחד של רחוב לקצהו האחר.

מנגד, חברי הקואליציה העירונית לורה ורטון (מרצ) ועו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) שיגרו פנייה לראש העיר ליאון שבה הם מבקשים להפסיק את פעילות המדרחובים ולתכנן את הפרויקט מחדש. "הרעיון הוא חיובי", מבהירה ואומרת ורטון", "ואני בהחלט בעד לעודד את העסקים בכל מיני דרכים. אני רק חושבת שהפתרון שקיים היום לא כל כך מוצלח, גם אנשים לא מבינים אותו וגם הוא לא נעשה בשיתוף התושבים. כדי לעודד את תרבות הבילוי אני מציעה שיהיה משהו יותר ברור וחד משמעי – למשל שיום שלישי יהיה 'יום המדרחובים', ובאותו יום הכל יהיה פתוח מ-18:00 ועד 21:00. אני לא הצלחתי להבין איפה ישנם מדרחובים בירושלים, באיזה ימים ומתי. אני מברכת את ראש העיר על הניסיונות לעודד את העסקים בעיר, אבל אני חושבת שהמיזם הזה לא מספיק ברור ובינתיים אני רק שומעת עליו תלונות, התוכנית הזאת גדולה מדי, מסורבלת מדי, וגם אולי מוקדמת מדי".


מדרחוב רחוב שמאי, אתמול (צילום: פרטי)

מדרחוב רחוב שמאי, אתמול (צילום: פרטי)


חבר המועצה ומחזיק תיק קידום עסקים יהודה בן יוסף (ירושלים תצליח) מוסר כי "בפרויקט זה הסוחרים שותפים מלאים והם חלק שווה בהליך קבלת ההחלטות. בנינו תוכנית דינמית וגמישה המתאימה עצמה לצרכים המשתנים בשטח, עם שדרוגים המותאמים לצרכי הציבור והסוחרים. האגף לקידום עסקים ימשיך לעשות ולסייע כל שניתן למען הצלחת העסקים, הם כוח משמעותי במנוע הכלכלי של ירושלים״.


ישיבת ראש העיר משה ליאון וסוחרי השוק, היום (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

ישיבת ראש העיר משה ליאון וסוחרי השוק, היום (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה טלי פרידמן מוסיפה כי "אנו, ועד סוחרי השוק, ביקשנו מעיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון להשאיר בימי שישי את רחובות השוק פתוחים וכן לאפשר חנייה חינם בשעתיים הראשונות בחניון שע"צ הישן לכל מי שקונה בשוק. המהלך יגדיל את כמות הקונים בשוק ויחזק את הסוחרים ואת באי השוק. אנו סמוכים ובטוחים כי אירועי המדרחוב ימשיכו להגדיל את כמות המבלים והקונים בשוק מחנה יהודה. אני קוראת לכולכם להגיע וליהנות מאווירת חג ייחודית בשוק".

ראש העיר משה ליאון: "לשמחתי, תכנית המדרחובים מניבה פירות כלכליים לבעלי העסקים ומאפשרת לרבים ליהנות מרחובות מלאים באווירה ומגוון רחב, כמו שרק ירושלים יודעת להציע. החלטתי לבצע שדרוגים נוספים על מנת להבטיח שהפעילות בכל הרחובות תהיה מאוזנת ותיטיב עם תושבי השכונה, בעלי העסקים והמבלים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעקוב גרייננספן

    בזבוז של כסף!בזבוז של כסף! זיהום רעשים וסגירות רחוב לא נוחות. לתועלת מעט מאוד ואנשים. ובאמצע הקורונה? כרגיל לעיריית ירושלים לא אכפת מתושביה – היא מעדיפה גימיקים שלדעתם נראים טוב. בושה לעירייה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר