סגנית ראש העיר חגית משה, אכיפת הסגר בירושלים (צילומים: יח"צ, דוברות המשטרה)
סגנית ראש העיר חגית משה, אכיפת הסגר בירושלים (צילומים: יח"צ, דוברות המשטרה)

סגנית ראש העיר חגית משה ל"כל העיר": "לא צריך לעשות סגר באף שכונה בירושלים"

משה מתייחסת לזינוק בתחלואה בירושלים ומדגישה בשיחה עם "כל העיר" כי "אנחנו רוצים שהאנשים יחזרו לעבודה, ושתהיה לציבור שגרה לצד עמידה בהנחיות"

פורסם בתאריך: 14.7.20 07:36

"אני מתנגדת לסגר", אומרת באופן חד משמעי בשיחה עם "כל העיר" סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי), מחזיקת תיק החינוך, "אני חושבת שלא צריך לעשות סגר באף שכונה בירושלים, לא ברמת שכונה, ולא ברמת אזור. כשעושים סגר בשכונות בירושלים זה לחטוא לעניין, מהלך פופוליסטי. אנחנו רוצים שהאנשים יחזרו לעבודה, ושתהיה לציבור שגרה לצד עמידה בהנחיות. צריך להבין, שסגר של שכונה בירושלים זה כמו ברמה של עיר, מכיוון שלא מדובר בשכונה ברעננה או בפתח תקווה, כאן כל שכונה זו עיר שלמה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם ב"כל העיר" תחלואת הקורונה בירושלים מנזקת – מתחילת השבוע אותרו 113 נדבקים חדשים של נגיף הקורונה בירושלים,. כך עולה מנתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה. עוד עולה מהנתונים כי נכון לאתמול, שני, ישנם כ-2,701 חולים פעילים בירושלים. על מנת למנוע את התפשטות התחלואה ביום שישי האחרון הוטל סגר על אזור רוממה (כולל הקריות החרדיות) – מה שגרם להתנגדות החרדים ולהתפרעויות מצד חרדים קיצוניים באזור במוצאי שבת, כאשר חלקם פרצו את המחסומים שהציבה המשטרה בכניסה לשכונה, אחרים השליכו אבנים וחפצים שונים לעבר כוחות המשטרה. ועימותים נרשמו בין השוטרים והשוטרות לבין המפגינים החרדים.

"אני מתגוררת בשכונת רמות", מספרת ומוסיפה משה, "יש רמות א', ב', ג' וכו'. זו שכונה המונה מעל 60,000 תושבים – אז צריך לסגור את כולה? יש כמה אזורים רחובות נגועים תסגרו אותם ולא את השכונה כולה. וגם סגר כסגר זה לא פתרון, זה שלב ראשוני בהחלט. זה היום יכול להיות בשכונות חרדיות ובעוד יומיים בשכונות מעורבות, זה לא רלוונטי איפה הסגר".

לדברי משה, על מנת למנוע סגר בשכונות ברחבי העיר. יש להתרכז במוקדים המרכזיים בשכונה, על מנת לא לפגוע בשגרת שאר תושבי השכונה ושיוכלו להתנהל כרגיל, זאת לצד התייעצות גורמי הממשלה עם העירייה ועם חמ"ל הקורונה שעוסקיבתחום. "צריך לקחת את המוקדים האדומים ולהתרכז בהם, להחליט ששם הפוקוס בגלל התחלואה ולא לסגור את כל השכונה. בנוסף, להוציא את החולים למלוניות ולבודד אותם עד שיחלימו, ולכן לדעתי סגר לא פותר את הבעיה. אנחנו רוצים לחזור למקסימום 'שגרת קורונה', וזה לא הולך להיגמר מהר ולכן צריך להיות ממוקדים ולסמוך על התנהלות ראש העיר ביחד עם העירייה. ואמרנו את זה לשר הבריאות יולי אדלשטיין בביקורו בחמ"ל הקורונה".

"הפגיעה של סגר היא לא עניין פשוט", מסכמת משה. "מדובר בשגרה שלמה שנפגעת, ובתחומים רבים. לכן, אנחנו ביקשנו משר הבריאות אדלשטיין ומראש המל"ל שתהיה אוזן קשבת בתחום הסגרים, ובמידה והחליטו על סגר שיתייעצו עם הרשות המקומית קודם – זו שגרה לא פשוטה ואנחנו בתקופה שייכנסו ויצאו מבידוד ויעשו בדיקות, וככל הנראה היא לא תיגמר בעוד חודש. לכן כל עוד הקורונה כאן צריך להבין שזאת הדינמיקה- אני מצפה שיבואו וישמע את ראש העיר והגורמים הרלוונטיים לפני שמתקבלת החלטה על סגר שכונות, כי בתקופת הקורונה צריך לבחון כל מקרה לגופו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נח

    חגית משה הרי לך תוצאות של אלפי חולים בקורונה !! לדעתי האדם צריך לעשות לעמו הסגר ולא הממשלה ,הרי זו מגפה ,

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר