ירדן מי-רון, שירה בנקי ז"ל (צילומים: עודד אנטמן, באדיבות משפחתה של שירה בנקי ז"ל)
ירדן מי-רון, שירה בנקי ז"ל (צילומים: עודד אנטמן, באדיבות משפחתה של שירה בנקי ז"ל)

"למען הסובלנות": ילדת בת המצווה מירושלים תרמה חלק מהכספים שקיבלה לעמותת 'דרך שירה בנקי'

ירדן מי-רון מהגבעה הצרפתית חגגה בתחילת החודש בת מצווה - חלק מהכספים שקיבלה בחגיגה היא תרמה עבור קמפיין גיוס ההמונים של העמותה, שהוקמה לאחר הרצח של הנערה שירה בנקי ז"ל לפני חמש שנים במצעד הגאווה בירושלים

פורסם בתאריך: 28.7.20 17:19

ילדה בת 12 מהגבעה הצרפתית, שחגגה ב-2 ביולי בת מצווה בהיקף משפחתי מצומצם בשל היקף הקורונה, החליטה לתרום חצי מהמתנות שהיא קיבלה באירוע לעמותות. הילדה, ירדן מי-רון, תרמה לעמותת 'זכרון מנחם', שלה היא תרמה שיער כבר שלוש פעמים בעבר, לעמותת 'עופרי', שמסייעת לקיים חגיגות בת ובר מצווה לאלו שמתקשים לממן חגיגות ולעמותת 'דרך שירה בנקי', שהוקמה לאחר הרצח הנורא של הנערה שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בירושלים לפני 5 שנים.

"השתתפתי בעבר במצעד הגאווה בירושלים", מספרת מי-רון, "מיד כששמעתי השבוע על הקמפיין של 'דרך שירה בנקי', היה ברור לי שאני תורמת גם לעמותה ולדרך ששירה בנקי ייצגה. עוד באותו ערב העבירה אמא שלי את התרומה ל'דרך שירה בנקי'". מי-רון מוסיפה ומספרת כי "ממש פחדנו שבסוף לא תהיה לי בת מצווה. והטיול שתכננו גם בוטל כבר. אז ממש הרגשתי איך זה אם מבטלים, או לא עושים בת מצווה או בר מצווה. והחלטתי שאם יש לי מזל שחגגתי – אז חצי מהכסף שאקבל אני אתרום".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מי-רון העבירה תרומה בסך 3,250 שקלים. דקות לאחר מכן אורי בנקי, אביה של שירה בנקי ז"ל, התקשר להודות לה. הם דיברו מספר דקות בטלפון כשדמעות בעיניה. "אני מאוד רוצה לעזור לדרך שירה בנקי. למען הסובלנות. כולם צריכים לקבל את כולם כמות שהם".


ירדן מי-רון (צילום: עודד אנטמן)

ירדן מי-רון (צילום: עודד אנטמן)


כזכור, שירה ז"ל נרצחה במצעד הגאווה 2015 על ידי החרדי-הקיצוני ישי שליסל, שביצע את הרצח חודש לאחר שסיים לרצות מאסר של 10 שנים בעקבות הרשעתו בתקיפה ובניסיון לרצח במצעד הגאווה ב-2005. שירה היתה בת 15 ו-9 חודשים במותה.

'דרך שירה בנקי' נוסדה לפני כארבע שנים ופועלת בהצלחה בשדה החינוכי והחברתי לקידום מתינות וסובלנות במגזרים שונים בחברה. 'דרך שירה בנקי' פועלת להנמכת להבות השיח בחברה הישראלית, להעמקת ההכרות עם דעה שונה ו'תרגול השריר' של הקשבה לאחר. 'דרך שירה בנקי' עובדת בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, עירית ירושלים, עירית תל אביב, מרכז רבין, מרכז גוש קטיף, היברו יונין קולג', המרכז הבינתחומי, בתי ספר, מכינות ועוד. כעת, העמותה מרחיבה את פעילותה ויוצאת במבצע גיוס המונים – לתרומה לקמפיין. 

בתוך כך, מחר, רביעי בערב, ערב ט' באב, יתקיימו 15 מעגלי שיח לזכר שירה בנקי ז"ל, בנושאים מעוררי מחלוקת בחברה הישראלית בבתים פרטים בירושלים. בין המשתתפים: ראש העיר משה ליאון, שר התרבות חילי טרופר, השחקנית נלי תגר, המוזיקאי דורון מדלי, רחלי פרנקל, הרב בני לאו, אליסף פרץ, תמר איש שלום ועוד.


שירה בנקי ז"ל


המעגל המרכזי יתקיים בקטמונים ויובילו אותו שר התרבות והספורט חילי טרופר, נלי תגר ודורון מדלי. מעגל נוסף שיעסוק בתקשורת כשומרת סף יתקיים בבית הכרם, בהובלת הרב בני לאו, תמר איש שלום 'שרה העצני כהן ועוד. ההשתתפות במעגלים תתאפשר בהרשמה מוקדמת, באתר "דרך שירה בנקי" וחלקם אף ישודרו בפייסבוק.

למעשה, מאז הרצח, מדי יום חמישי, בכיכר ציון, מתקיימים מעגלי שיח העוסקים בליבון סוגיות שבמחלוקת בחברה הישראלית. בתקופת הקורונה המפגשים מתקיימים בהצלחה בזום. האבלות שמגולמת בט' באב והכמיהה לתיקון החברה – הוא גם סיפורה של משפחת בנקי. המשפחה מקווה להנחיל את המסר, שהדרך לנהל מחלוקת בחברה איננה באלימות מכל סוג שהוא, אלא בהקשבה, בחיזוק המרכיבים המשותפים שביננו ובהבנה שעצם קיומה הלגיטימי של מחלוקת ביננו, אינו צריך להוביל לשנאה, התבדלות ואלימות.

לדברי אורי בנקי, אביה של שירה: "זו השנה הרביעית ש'דרך שירה בנקי' מקיימת בתשעה באב אירוע לזכרה של שירה. השנה, סמיכות תשעה באב ליום הרצח (יומיים אחרי) מאירה עוד יותר, את הצורך בניהול של ניהול קונפליקטים בחברה הישראלית, משימה אותה לקחה על עצמה 'דרך שירה בנקי' בסדרה של פרויקטים חינוכיים. בתשעה באב 2020 לא עומדים לגיונות רומאים בשער, אלא שלאויב ולסכנה פנים רבות ומפתיעות. כך הרימה את ראשה מחדש הקורונה כשהיא מאיימת על כולנו. בהתמודדות עמה לא רק שמותר שיהיו קולות מגוונים ולא רק שלגיטימי לבקר את השלטון, לצאת להפגנות ולהביע מחאה, לעיתים זו אף חובה מוסרית ראשונה במעלה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ציפי

    בקיצור
    כתבת תדמית על העמותה. מה לגבי שתי העמותות הנוספות שלהן תרמה???

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכן, כתבה מגמתית לקידום עמותה מסוימת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר