מחאת המסעדנים מול בית ראש הממשלה בבלפור (צילום: שלומי הלר)
(צילום: שלומי הלר)

לקראת הפגנה סוערת נוספת בבלפור במוצ"ש – מתיחות שיא בקרב גורמי האכיפה

אחרי שבמוצ"ש שעבר הגיעו כ-10,000 מפגינים ומפגינות, גורמי האכיפה והמודיעין מתגברים כוחות לקראת מחאה המונית נוספת מול בית ראש הממשלה; חניון 'מנורה' במרכז העיר ייפתח עבור המשתתפים; העירייה תגביר את האכיפה נגד עבירות חניה

פורסם בתאריך: 7.8.20 05:39

במוצ"ש שעבר התקיימה ההפגנה הגדולה ביותר מול בית ראש הממשלה, מאז שהחלו המחאות באזור. כ-10,00 מפגינים ומפגינות מחו נגד הטיפול של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר הקורונה, נגד המשבר הכלכלי הקשה ונגד השחיתות השלטונית. גם במוצ"ש הקרוב צפויים להגיע אלפים לכיכר פריז ולרחובות הסמוכים למעון ראש הממשלה.

לקראת ההפגנה הגדולה במוצ"ש, 8.8, משטרת ירושלים נמצאת בכוננות מוגברת באמצעות כוחות של שוטרים ושוטר גלויים וסמויים.

כמו כן, גם השבוע המשטרה ערוכה למקרה ויגיעו לכיכר פריז מפגינים מצד הארגון הקיצוני "לא פמיליה", למקרה ופעיליו נקטו בפעולות אלימות נגד המפגינים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


גם במוצ"ש שעבר ההפגנה הסתיימה עם 12 עצורים, שלטענת המשטרה חסמו את הצומת בכיכר פריז. לפני שבוע המשטרה פינתה אותם ללא שימוש במכת"זית, בניגוד להפגנות אחרות שבהן נעשו שימוש.

כפי שפורסם ב"כל העיר" עיריית ירושלים החליטה ביום חמישי בבוקר לפתוח את חניון 'מנורה' שבמרכז העיר במוצ"ש, עבור המפגינים והמפגינות. ההחלטה התקבלה לאחר שחלק מהמפגינים קיבלו במוצ"ש שעבר דוחות על חניה לא חוקית. בהמשך לכך דרש מחזיק תיק חניה, חבר המועצה, עו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) מראש העיר ליאון לבטל את דוחות החניה למפגיני בלפור.

כמו כן, עוד החליטה העירייה כי השירותים הציבוריים ישארו פתוחים בכל שעות היממה. לצד זאת, העירייה מזהירה כי היא תתגבר את אכיפת החניה הלא חוקית במוצ"ש.

בשבת שעבר תנועת 'שלום עכשיו' קיבלה את פניהם של אלפי המפגינים בכיכר פריז בירושלים במיצג המדמה זירת רצח מוקפת סימון משטרתי שבה שרוע אדם מדממם למוות ובידו שלט שעליו נכתב 'ההסתה הורגת' ומעליו משקיפה תמונתו של פעיל התנועה אמיל גרינצוויג ז"ל, אשר נרצח בהפגנה שקיימה התנועה בירושלים ב-1983 כשפעיל ימין קיצוני השליך רימון לעבר המפגינים.

בתנועה, ולא רק – גם גורמים שונים במערכת הפוליטית, מימין ומשמאל, מביעים חשש מפיי ההסתה נגד מפגיני בלפור.

לכיכר פריז מגיעים מדי שבוע מפגינים ומגינות מכל הקשת הפוליטית, מכל הארץ – מהעיר, מהקיבוץ, מהמושב, מהצפון, מהדרום ומהמרכז, משמאל ומימין. ישראלים וישראליות, שחלקם איבד את מקום עבודתו וקורא לטיפול אינטנסיבי במשבר הכלכלי הקשה של ישאל, אחרים מתמקדים בניתוק השלטוני מהעם וכמה מוחים נגד עוולות אחרות ולמען הצדק החברתי והשוויון.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מאיר k

    במרחב ההפגנה מסביב לכיכר פריז יש מקום מקסימלי עד 4,000 מפגינים בצפיפות,לרוב מגיעים הרבה פחות. למה אתם צריכים לנפח נתונים ולשקר לקוראים?

  2. מאיר k

    רואים שהכתבה שלכם מטעם יחצני שלום עכשיו, עם סיפורים מכוונים, תוצרת כל העיר. אין לכתבה שום קשר למציאות בשטח, מלבד רעש צלצולים וסיפורי אלף לילה ולילה

  3. ששי

    רעיון למארגני הימין בהפגנות
    לעמוד עים שלטים

    עים כיתוב
    עסקים קורסים
    והתקשורת עים תקציב של 20מיליון שקל על מה ולמה

  4. דביר

    שהפגינו כמה שהם רוצים אבל בקיבוצים ובבארים .
    תעזבו את ירושלים עיר הקודש זה לא יעזור לכם העם הוא ימין וימין השם עושה חייל.
    השמאל גמר הוא איבד את דרכו יש לכם ברירה ללכת לאוגנדה או לברלין

  5. מספיק מפגינים

    כשאומרים בעברית "מפגינים" זה כולל גם מפגינות. לא צריך לכתוב כל פעם "מפגינים ומפגינות" כמצוות ארגוני הנשים הקיקיוניים שיצרה הקרן החדשה לישראל בכמה מךיוני דולרים מחו"ל ועכשיו מזרימה מליונים להפגנות השמאל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר